E3: World of Warcraft - fantasy pro všechny

  • 1279
Na E3 to vře a Vrecovi s Petrem se podařilo ulít z horkého kotlíku i trochu polívčičky pro nás, či spíš pro vás, naše čtenáře. Tématem je tentokráte již v září na ECTS představené MMORPG World of Warcraft, o němž jsou k mání další informace, které vám okamžitě a v co nejpodrobnější podobě servírujeme. Pojďte s námi do světa Warcraft.
popisek

Do redakce se až ze vzdáleného L.A. zrovna sneslo hejno speciálně trénovaných keňských poštovních holubů s informacemi od našich kolegů. Mezi jinými se v hejnu nacházel i holub narychlo popsaný tlustým černým lihovým fixem, na jehož bílém bříšku (všichni afričtí holubi jsou totiž bílí) stálo: "Blizzard - World of Warcraft - pronto".

World of Warcraft bude akčně laděné MMORPG, ve kterém nás Blizzardi přenesou do světa, v němž se odehrávaly jejich předchozí warcraftí strategie. Autoři chtějí udělat hru zajímavější skombinováním procházení míst zmíněných v předchozích hrách s prozkoumáváním úplně nových lokací. Tak se setkáme s hrdiny z minulého dílu, navštívíme území kde se odehrávaly některé z bitev, ale kromě známých světů, jako jsou Azeroth, Khaz Modan a Lordaeron se podíváme i na spoustu úplně nových a exotických míst, přičemž některá prostředí budou dokonce umístěna pod vodní hladinou. Svět by neměl být rozdělen do lokací, které by se nahrávaly, za všemi neoblíbenou loading screen (viz Wizardry 8, nebo v tomto směru absolutně idiotský Kingpin). Místo toho bude všechno donahrávání dat probíhat během hry, podobně jako tomu je v Morrowindu. Abyste se po popisek tak rozsáhlém světě, jakým má World of Warcraft disponovat, nemuseli tahat pěšky, budete mít možnost cestovat warcraftí MHD. představovanou balóny, vzducholoděmi nebo portály.

Příběh se odehrává čtyři roky po Warcraft III: Reign of Chaos, kdy se zdevastovaná království snaží opět povstat. Ovšem během tohoto krátkého období míru se na obzoru objevila další hrozba. Jako v každém správném RPG i v World of Warcraft začnete tvorbou postavy, což zde znamená volbu rasy a povolání, přičemž milou samozřejmostí jsou drobnosti jako výběr barvy vlasů, očí, tetování či pohlaví. To však vůbec neovlivní vlastnosti postavy, protože zde jsou holky i kluci rovnocenní. Rasy jsou zatím známy jen čtyři – lidé, orci, jejich kamarádíčci taureni objevivší se ve Warcraft III a trpaslíci, kteří jsou zatím poslední rasou, jejichž přítomnost vývojáři oficiálně potvrdili. Každá z ras bude mít charakteristickou sadu schopností, kouzel a zbraní. Kolik bude ras celkem, jaké to budou a zda mezi nimi najdeme elfy a nemrtvé, se můžeme zatím jen dohadovat. Uvidíme kolik nám toho popisekautoři během vývoje poodhalí. Povolání jsou zatím oficiálně známa jen tři – válečník, mág a šaman. Pravděpodobně se dále setkáme i se zloději, paladiny, kouzelníky, knězi či lovci. Zvláštností je, že nové schopnosti nezískáváte jen s rostoucími zkušenostmi, ale také při setkáních se speciálními NPC, tzv. mentory, nebo po splnění některých náročných questů. K mání budou i kvanta kouzel, z nichž bych jmenoval například ničivé Blizzard, Fire Storm nebo Charged Bold či obligátní Healing, Fireball a Bloodlust, které jsme mohli vidět už ve Warcraftu 2. Ve hře se také setkáme s ohromným množstvím zbraní a předmětů a ačkoliv jich nebude tolik jako v Diablu II, budou podobně rozděleny na zbraně konfekční, speciální a ultramocné unikátní, kterých bude opravdu jen poskrovnu (pro představu – například je jedna na server). Předmětů budete moci vlastnit ohromné, nebál bych se říci až neomezené, množství, aniž byste si museli dodatečně vytvářet postavy, které by fungovaly jako nosiči, a to díky existenci banky, do které si můžete všechny věci uložit.

Hráč se po vytvoření postavy objeví v příslušném realmu, na něž bude svět World of Warcraft rozdělen, a do řešení questů se bude moci pustit sám, nebo popisekjako člen nějaké party. Proto bude hra obsahovat "friends list" a další drobnosti, které by měly usnadnit a urychlit komunikaci mezi členy družiny. World of Warcraft bude také plně podporovat vytváření klanů a quild, což je logické také proto, že kromě klasické hry "na questy" bude do hry inkorporován i PvP (player vs player) mód, umožňující vytváření armád a jejich následné střety. Mezi nepřáteli (nebo přesněji nepřátelskými NPC) se vyskytují obyčejná (vlk) i přerostlá (obří pavouci) zvířata, nemrtví, ogři, koboldi, gnollové, bazilišci či obrovské stromové bytosti, které jako by si autoři vypůjčili z Mrazíka.

World of Warcraft budete hrát buď z pohledu první nebo třetí osoby, přičemž si budete moci, jak je to dnes obvyklé, úhel kamery měnit. Nutno podotknout, že graficky je hra srovnatelná i s některými singleplayerovými tituly a v porovnání s ostatními MMORPG pak vypadá opravdu skvěle. Nečekejte žádnou zašedlou ušmudlanou grafiku. World of Warcraft disponuje kvalitními modely (zejména postavy jsou velmi hezké) a pěknými texturami. Hra hýří barevnými efekty a vypadá tak i na screenshotech velmi živě. Terén sice není úplně dokonalý a stromy také nejsou vymodelovány zrovna list po listu, ale to jsou nepodstatné (a také zatím nerealizovatelné) detaily. Engine zvládá popisek změny počasí, jako je déšť, sníh, mlha a dynamicky se chovající mraky. Jsem velmi zvědav, jak budou vyřešeny podvodní lokace, jak budou velké, propracované, zda-li budou existovat pod vodou celá města a podobně.

Můžeme se tedy těšit na akční RPG, odehrávající se v rozsáhlém a známém světě, které autoři koncipují tak, aby bylo přístupné co největší mase hráčů a aby bylo smysluplně hratelné i v případě, že u něj nebudete trávit dny a noci, ale třeba jen několik hodin týdně. Hra bude distribuována za plnou cenu, samozřejmostí pak jsou měsíční poplatky, za něž vám bude aktivován účet (díky osobním účtům budou také snáze odhalitelní cheateři). Bohužel datum vydání ještě není známo, ale jak tak znám Blizzard, možná si ještě nějaký ten rok počkáme.