Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ECTS 2002 - den první

  3:46aktualizováno  6:45
Další ročník londýnské výstavy ECTS, tentokrát pořádaný v Earls Court Centre, konečně začal a hned první den přinesl odpovědi na spoustu vyřčených i nevyřčených otázek. Jaké jsou naše první dojmy z výstavy, co nás nadchlo, co zklamalo a na čem jsme pracovali, se dozvíte v naší další reportáži.

Electronic Arts

Ještě si pamatujete, jak vás rodiče posílali do postele v předvečer vašich prvních nesmělých krůčků směřujících do školních lavic? "Jen se na to pořádně vyspi, ty náš školáku," říkávali, a školačky prominou. Jenže, ruku na srdce, vyspali jste se? Ani náhodou. Ať chcete nebo ne, většina špuntů se do školičky těší (Petr měl zvláštní dětství -luk), pravděpodobně ani vy jste nemohli dospat. Možná jste tento zvláštní pocit zažili poprvé, ale rozhodně ne naposledy. Spousta nadšených (to je ironie, Karle -luk) hráčů a novinářů si ho zopakovala například právě v noci z 28. na 29. srpna tohoto roku, neboť v dopoledních hodinách se podle plánu měly dokořán otevřít dveře (ony jsou takové malé, modré a oprýskané a za nimi je pár metrů zaplivané chodby, ale ani si toho nevšimnete -luk) známé londýnské výstavy ECTS. U mě se však tento pocit nedostavil, neboť mě jednak nikdo na kutě neposílal (měl jsem nebo co? -luk) a též jsem z důvodu přehnaného pracovního nasazení nestačil ani zamhouřit oči. :-) Přesto jsem však (k mému velkému překvapení) byl poměrně čilý a na výstaviště jsme se dostali ještě s půlhodinovým předstihem (totiž, my jsem přesně věděli, kdy to začíná -luk).

Jíst se musí...

V průběhu popisování událostí nultého dne ECTS 2002 jsem se nemohl nezmínit o jejím postupném upadání a všudypřítomném očekávání, zdali bude tento ročník krokem vpřed, či dalším pádem, který této akci ještě více ubere na vážnosti. A jak se tedy situace jeví po prvním ze tří hektických dnů, stráveném v press centru (odpočinková a pracovní místnost pro tisk) mezi novináři či mezi stánky vystavovatelů? Abych řekl pravdu, není ani trochu veselá. Dělat přehnané soudy po první třetině by se rozhodně nemělo, ale v tomto případě je bohužel téměř na 100% jisté, že se celkový výsledek ve prospěch výstavy neobrátí a já budu muset v sobotu odpoledne chtě nechtě prohlásit, jak je tento aktuální ročník tím nejhorším za posledních pár let. Ostatně o této skutečnosti již mírně napovídal seznam vystavovatelů na internetu, který jsem již několik týdnů před odjezdem do Anglie pečlivě sledoval. Ale znáte to, člověk vždy nerad slyší to, co slyšet nechce a já si tolik přál (a určitě jsem v tom nebyl sám), aby se letošní výstava vydařila... Pavlovi se tu nicméně líbí, je tu poprvé a furt lítá mezi Game Developers Conference a ECTS.

Prezentace Bandits na grafické kartě Parhelia

Ale zpět na místo činů. Jakmile jsme prošli onou zmiňovanou zaplivanou chodbou a dostali se mezi stánky, urychleně jsme zamířili do press centra, kde jsme zabrali připojení k internetu a čekali, až ho pořadatelé zprovozní (zprovoznili ho podstatně dřív, než kafe -luk). Již v té době mi byla silně proti srsti jedna nepříjemná skutečnost, a to absence jakéhokoliv boje o volné místo na "síti". V jakékoliv jiné situaci bych to uvítal s otevřenou náručí, neboť jsem v podstatě mírumilovný člověk, ale tohle již bezpochyby svědčilo o malém zájmu novinářů o výstavu (spíš se našlo málo cvoků, co by tam chodilo o půl hodiny dřív -luk). Nutno podotknout, že v průběhu celého dne bylo spíše volno, než obsazeno, což se projevilo i na internetovém zpravodajství, neboť magazínů, podrobně informujících o ECTS 2002, je vskutku velmi málo (BonusWeb! Skrytá reklama. BonusWeb! BonusWeb! -luk).

To ovšem nic nemění na tom, že my jsme se do práce vrhli hned, jak byl internet uveden do provozu, a začali jsme napsané články a zpracované materiály posílat klukům do redakce. Díky tomu jste se již včera mohli mrknout na nové screenshoty a informace ze středeční povedené akce Electronic Arts (EA Play) a nepovedené taškařice Activisionu. Jelikož bylo o čem psát a obrázků a trailerů máme Harry Potter ve fialovém oparupožehnaně, můžete se na další várku těšit ještě dnes, kdy vás budeme opět v průběhu celého dne informovat o titulech jednotlivých vystavovatelů prostřednictvím žurnálů (a mocně podpoříme kubánský export kávy do Velké Británie -luk).

Bezpochyby největší událostí dneška byla konference za zavřenými dveřmi známé herní společnosti Revolution Software, která má na svědomí oba díly legendární adventury Broken Sword a její zaměstnanci již nějaký ten pátek pracují na dalším pokračování s podtitulem The Sleeping Dragon. My jsme měli to štěstí, že jsme se na tuto akci dostali (ne tak docela, pouštěli tam na vizitku a leveláci mi zasedli místo -luk), a dokonce si i celou prezentaci hry natočili, takže milovníci adventur jistě brzy uvítají obsáhlé preview, skvělé ukázky ze hry a již dnes vydaný rozhovor se známým Charlesem Cecilem.

Zatímco Pavel strávil většinu času na Game Developers Conference, odkud vám přinášíme pravidelné reporty (ten den končila -luk), já jsem velkou část dne prožil v press centru, zpracovával jsem získané materiály a posílal je do Prahy. Krom toho jsem se vydal na schůzku s PR manažerkou známé ruské společnosti 1C a nechal si Zahrajte si The Sims poreferovat o pokrocích, kterých vývojáři dosáhli od květnové výstavy Electronic Entertainment Expo, kdy jsme jejich prezentaci viděli naposledy. Pokud máte v oblasti počítačových her přehled, jistě vás nepřekvapí, že nejzajímavějším titulem je bezpochyby originální Perimeter, který by se na pultech obchodů měl objevit, doufejme, již v první polovině příštího roku. Krom spousty nových screenshotů ze hry, jež budou k dispozici již dnes, bych vám doporučil hlavně skvělý ECTS 2002 trailer, který vám nabídneme v průběhu příštího týdne. Po krátké prezentaci zajímavé realtimové strategie, která byla bohužel předčasně ukončena zásekem počítače, jsme se přesunuli k epickému RPG Border Zone. Tato hra je teprve v raném stádiu vývoje a má toho ještě dost před sebou, ale 1C si letošní londýnskou výstavu vybrali jako ideální pro první prezentaci v pohybu (skvělý trailer opět během příštího týdne). PR Svetlana Metalkina Border Zone několikrát srovnávala s Morrowindem a na první pohled to vypadá, že opravdu půjde o další hru, která milovníky RPG připraví o všechen volný čas. Ač má tato herní společnost pod ochrannými křídly ještě několik dalších her (např. datadisk IL-2 Sturmovik: The Forgotten Battles, Spanking Runners, WW II RTS), na ECTS 2002 byly předváděny již jen arkádové závody s auty na vysílačku - R.C. Cars.

Pozor tajné!!!

Původně jsme měli v plánu opět zpracovat téma Miss ECTS, zvolit nejhezčí hostesku a nechat vás taktéž hlasovat o té nejkrásnější "kočce", ale když jsem se včera procházel po výstavišti, s lítostí jsem zjistil, že bohužel není o čem diskutovat, natožpak vybírat vítězku. Většina vystavovatelů se totiž očividně rozhodla, že omamovat smysly potencionálních zákazníků a novinářů již není potřeba, a tak těžce vydělané peníze do spoře oděných a učebnicově vyzývavých děvčat nevěnovala. To je dle mého názoru další věc, která rozhodně na poutavosti výstavy nepřidá (senilníš -luk). Pokud se tedy dnes nebo zítra situace nějak radikálně nezmění, volba Miss ECTS probíhat nebude - z důvodu nedostatečného množství soutěžících. Chlapi, na můj povel zamáčknout slzu, vyndat kapesníky (do ruky ne!) a třikrát dlouze smrknout... :-)

Autor:




Nejčtenější

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Další z rubriky

No Man’s Sky - Atlas Rises
Patch do No Man‘s Sky přidává příběh a jednoduchý multiplayer

Rok po vydání obdržela vesmírná akce No Man’s Sky masivní patch, který zásadním způsobem vylepšuje hratelnost.  celý článek

Soccer Fierce Battle
Severní Korea vydala vlastní verzi fotbalové hry FIFA

I v Severní Koreji se hrají počítačové hry, jenže ne ty západní. Fotbaloví fanoušci tak jsou například ušetřeni klasického rozhodování, zda je lepší FIFA, nebo...  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.