Minulý týden se v německém Lipsku konal druhý ročník herního veletrhu Leipzig Games Convention, ostatně přečtěte si naši reportáž, a o týden později se máme opět na co těšit. Své brány totiž otevírá ECTS v Londýně a nabídne neméně zajímavou nadílku prezentovaných her. Je nasnadě, že se hry na obou veletrzích prolínají, nicméně faktem zůstává, že některé společnosti prezentovaly své hry pouze na jedné z výstav. Například očekávaná 3D akce Hal-life 2 bude mít oficiální představení hratelné verze právě na letošní ECTS (homepage). Ta probíhá od středy do pátku každý den od desíti ráno do šesti večer.
Přejděme ke krátkému přehledu vystavovaných her - 1C Company představí všech svých dvanáct titulů. Zmiňme alespoň ty nejzajímavější, mezi něž dozajista patří očekávaná strategie Perimeter, strategicky laděná akce s osamělým ruským velitelem tanku Out Front, graficky nádherné akční RPG ve stylu Diablo The Bloody Magic či akční 3D řež Vivisector. Pokračujme přes Cenegu, respektive strategii ne nepodobnou Commandos, kterou její tvůrci nazvali Korea: Forgotten Conflict. Opomenout nemůžeme ani strategické UFO: Aftermatch laděné více do akce, čímž navážeme pěkně vypadající 3D akcí Shade: Wrath of Angels. Čtveřici her uzavírá prozatím blíže nespecifikovaná fantasy 3D akční adventura The Roots. Codemasters pro PC představí pouze šílenost Pop Idol: The Official Video Game, zatímco příznivci jiných herních systémů se můžou těšit na Colin McRae Rally 04. Electronic Arts opět spíše potěší uživatele konzolových systémů hrami jako The Lord of the Rings: The Return of the King, Harry Potter: Quidditch World Cup, Fifa 2004, Soul Calibur II, Medal of Honor: Rising Sun, samozřejmě však ani majitelé PC neostrauhají.
U Atari se oči všech RPG pozitivních hráčů jistě upnou k velmi dobře vypadajícímu RPG Greyhawk: Temple of Elemental Evil podle pravidel D&D včetně tahových (!!) soubojů . Eidos potěší fanoušky třetím dílem Commandos 3: Destination Berlin, hojně očekávanou FPS Deus Ex: Invisible War a snad se dočkáme i prezentace Thief III. Activision se blíže předvede se svojí velkolepě pojatou 3D akcí z druhé světové války Call of Duty, chybět nebude Doom III a ani upírská 3D řež Vampire: The Masquerade – Bloodline. Nezahálí ani Ubi Soft s potenciálními hity jako strategií Warlords 4, fantasticky vypadající 3D akcí Far Cry, neméně zajímavou XIII či dobrodružným Prince of Persia: The Sands of Time. Tím se dostáváme k Vivendi a Valve Softu, kteří se podle svých slibů více předvedou s Half Life II.
NAŠE TIPY:
|
Děj je situován do fiktivního východoevropského města City 17, které mezi své hlavní turistické atrakce řadí chodníky lemované hořícími vraky automobilů, polorozbořené budovy s mohutnými otvory proraženými do zdí bůhví čím a všudypřítomný chaos snoubící se s destrukcí patrnou na každém kroku. Díky možnostem enginu slibují autoři novou generaci interaktivity s prostředím, i když je interaktivita spojena spíše se slůvkem destrukce. Design map má dovolovat, aby bylo možno i ty nejbezvýchodnější situace řešit bez zběsilého mačkání spouště. Ocelová struktura tyčící se nad stádem zombií si přímo říká o ustřelení jedné z podpor, Half Life 2 však zachází mnohem dále. Jednoduchým převrácením stolu vznikne výborný štít a pokud stůl odtáhneme ke dveřím, mají nepřátelé o přístupovou cestu méně. Příjemným překvapením má být přítomnost hned několika ovladatelných vozidel, neomezujících se pouze na jednoduché vláčky z prvního dílu. Velký důraz je nyní kladen na doprovodné NPC a interakci s nimi. |
|
Začínáme ve ztroskotané lodi, bez zbraně a s výhledem na nepřátelského dělníka ve strojovně. Vyhýbám se střetu, obcházím jej a narážím na železnou trubku, kterou dělníka eliminuji. Postupně se dostanu k pistoli, samopalu, granátům a další výbavě, se kterou se hraje podstatně lépe. Zkouším vypálit z pistole do lampičky, která se dá do pohybu a vrhá reálné stíny. Na palubě lodi střílím do mrtvoly – zkusmo do ruky, jež se převrátí. Fyzikální model však umožňuje hýbat s mrtvolou tak, že do ní střílíme až spadne třeba z paluby do vody. Granáty a samozřejmě i silnější zbraně deformují terén, vznikají jámy. Nepřítel po vás může vystřelit raketu třeba z poloviny ostrova, která k vám – byť za delší čas – samozřejmě doletí. Další překvapení skýtá umělá inteligence nepřátel, jež nepoužívá skripty a přesto si postavy nadbíhají, kryjí se, dokonce mávají na posily a pokud přesně neví, odkud střílíte, zmateně pobíhají a hledají vás. Nabízí se mnoho různých řešení pro stejnou situaci, která díky vyhnutí se skriptům není stejná. Nezbývá než dodat – Far Cry bude pořádná pecka. |
|
Commandos 3: Destination Berlin budou pravověrným nástupcem prvních dvou dílů. Opět půjde o taktické akce malých skupinek členů speciálních jednotek ve druhé světové válce. Hra bude rozdělena do tří hlavních kampaní, které se budou odehrávat ve střední Evropě, Stalingradu a Normandii, každá z nich bude rozdělena do řady menších a variabilních úkolů. Na konci pak hráče čeká vždy drsný souboj s hlavním padouchem dané části hry. Kampaně bude možné hrát v libovolném pořadí, ale pro spojitost příběhu je vhodné rozehrát je postupně. Zajímavou novinkou je multiplayerový mód hry, který je zpracován jako deathmatch až pro osm lidí po lokální síti či po internetu. |
|
Call of Duty poběží na vylepšeném enginu z Return to Castle Wolfenstein a nabídne jak singleplayer kampaň, tak možnost bojovat proti živým protihráčům v multiplayeru. Call of Duty bude obsahovat celou řadu různorodých misí. Od velkých bitev, přes více defensivní mise, až po mise sabotážního charakteru a dokonce se hráči mohou těšit na účast v tankových bitvách. I přes fakt, že půjde v prvé řadě o 3D akci, si tvůrci zakládají na realismu a velké míře přesnosti zpracování historických reálií. V singleplayer módu hra nabídne 3 velké kampaně, kdy bude hráč bojovat za ruské, britské a spojenecké jednotky, přičemž každá kampaň bude mít poněkud odlišný charakter. Kampaň za spojence tak bude více zaměřena na přímou akci, kampaň s britskými jednotkami se více zaměří na plnění výzvědných úkolů a ruská kampaň bude plná masivních bitev. |