Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ECTS: Ballerium - rozhovor s tvůrci

  12:00aktualizováno  31. srpna 9:50
Online strategie z fantastického prostředí cizí planety. To zní celkem zajímavě. Když navíc zjistíte, že hra obsahuje řadu originálních inovativních prvků, tak se logicky zeptáte: co je to Ballerium? My jsme udělali totéž a několik následujících odpovědích nám vysvětluje podstatu izraelské hry mluvčí vývojářského týmu Adi Gaash.

Ballerium

Co je to Ballerium? Jednoduše, MMORTS aneb strategie hratelná pouze přes internet s tisíci spoluhráči. Svého druhu je Ballerium první holubičkou, zahrnuje v sobě svěží nápady, katastrofický příběh a roztomilou grafiku. Jedna herní partie bude trvat dva roky a poté nastoupí pokračování, které naváže na příběhovou linii. Nejen na ni jsme se zeptali mluvčího mateřské firmy Majorem, Adi Gaashe. Majorem je izraelská firma a na ECTS ve skutečnosti hledala vhodného distributora pro Spojené státy a Evropu

Může mít strategická a navíc online hra hybný příběh?
Rozhodně. V Ballerium spolu soupeří sedm mimozemských civilizací na planetě, která je předurčena k zániku. Hráči buď planetu opustí nebo mohou najít prostředek k vyléčení světa, to záleží jen na nich. Hra je stále ve vývoji, první testování plánujeme na začátek příštího roku a vydání na léto 2003. Přesné datum vydání zveřejníme na E3 příští rok.

Jak budete příběh udržovat?
Máme dva způsoby, jak udržovat napětí ve hře. Jedním z nich je automatický generátor událostí a druhým naše vlastní vylepšování herního světa. Nechceme přidávat nové enginové možnosti, abyste každý víkend museli hodinu patchovat, ale více se zaměřit na přidávání nových předmětů a potvor.

Ballerium

Vyvíjet pionýrskou hru musí dát práci...
A přitom je to tak jednoduchý koncept. Většina společností se online her bojí a když už nějaká RTS spatří světlo světa, je internetová hra omezena na několik hráčů a rychlé mise. Jedním z důvodů je nedostatek potřebných technologií a to s Ballerium právě řešíme, protože náš engine OPIUM připravujeme i jako programátorský balík.

Jak velká je hratelná plocha?
Počet hráčů je neomezený a tím pádem je neomezená i herní krajina. Náš engine obsahuje generátor geografických zón, které bude přidávat v závislosti na počtu hráčů.


Hrajete pouze na povrchu nebo se podíváte i do podzemních prostor?
Hra se bude odehrávat především v krajině, ale připravujeme "kapsy" v podobě dungeonů pro hráče s malou armádou nebo dobrodružnější povahy.

Takže armádu vede hrdina?
Kdepak, koncept hrdinů a úkolů známý z Warlords jsme vynechali. Každý voják má unikátní vlastnosti a RPG tabulku, takže se může stát hrdinou sám o sobě. Ballerium je více hra o armádě než o pěstování hrdiny.

Ballerium

Tady na plátně vidím jeden zámek a partu hybridů. To je základna?
Ano. V naší hře mají jednotky stavařské schopnosti a mohou stavět domy, které jim vyhovují. Nestaví se kasárna nebo stáje, lidské posily přicházejí z neutrálního města formou verbování. Jako hráč město ochraňujete a díky tomu patří vojáci v něm jen vám. Pakliže vliv na město ztratíte kvůli vytlačování jiným hráčem nebo nejste schopni zajistit zásoby, vrátí se jednotky do města a počkají, až se objeví někdo mocnější.

Jsou ve hře počítačoví nepřátelé?
Ne tak docela. Jedinými nepřáteli zůstávají lidští protihráči, ale ti jsou, jakmile se odpojí od hry, ovládáni počítačem. Když už svoji armádu máte a udržujete ji, nemůže z herního světa z ničeho nic zmizet. Proto jsme přidali "makrování" offline armády a pro protihráče to bude, jako když narazí na AI.

Plánujete hlasovou komunikaci?
Hra je připravována pro modemy 56,6 kbps a proto zůstáváme u tradičního chatovacího okna a instantních messengerů. Komunikace jako herní diplomacie také automaticky zakládá herní komunitu a plně podporujeme tvorbu klanů a klanových válek.

Díky za rozhovor a hodně štěstí při hledání distributora.

Autor:


Témata: Testování


Nejčtenější

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Další z rubriky

Manhunt 2
Nejvíce šokující zločiny spojované s videohrami

Videohry jsou obviňovány z velkého počtu brutálních incidentů a z některých opravdu mrazí. Podívejme se na ty nejvíce medializované.   celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Soccer Fierce Battle
Severní Korea vydala vlastní verzi fotbalové hry FIFA

I v Severní Koreji se hrají počítačové hry, jenže ne ty západní. Fotbaloví fanoušci tak jsou například ušetřeni klasického rozhodování, zda je lepší FIFA, nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.