Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Editorial: sezona je v plném proudu, ale není co hrát

  13:32
Chceme vás seznámit s tím, na čem pracujeme a na jaké články se můžete v nejbližší době těšit.
Brutální závody Carmageddon

Brutální závody Carmageddon

* Ačkoliv je sezona v plném proudu, v diskuzi k nejočekávanějším listopadovým hrám se objevil postesk, že žádná z her není zajímavá, protože to jsou vlastně jen staré hry v novém kabátě. Únava z her, které vycházejí rok co rok a nabízejí jen minimum změn, je pochopitelná, ale tak jednoduché to zase není.

Například proklínané Call of Duty funguje nově na tříletém vývojovém cyklu, což znamená, že vývojáři mají namísto původních dvou let tři roky na vývoj. Prvním příspěvkem, který vznikal tři roky, je letošní Advanced Wafare. Projeví se to nějak? Uvidíme.

Praha v Modern Warfare 3

Call of Duty: Ghosts

Call of Duty: Advanced Warfare

Nemyslím si ani, že zádrhel je ve hrách, jako spíš v hráčích. Pozoruji to i na svém okolí, že únavu z dnešních her pociťují zejména ti, kteří pamatují zlatou éru hraní. Na tom není nic špatného. Hloubku často nahradil jen líbivý kabátek, to je pravda. Letití hráči tak mají vytipovaných svých pár favoritů, zbytek je nezajímá. Možná tím ovšem nedají šanci projektům, které by je mohly nakonec bavit.

Proč tedy nevznikají nové značky, po kterých „všichni“ touží? Jednoduše proto, že komerčně si většinou nevedou vůbec dobře. Je úplně jedno, jestli ji v recenzích velebí hráči, recenzenti a kolik cen posbírá. Pokud si ji nekoupí dostatečný počet hráčů, končí. Úvahy nad novými značkami potvrzují i čeští distributoři, podle kterých pokud není o značce povědomí, je to (prodejně) špatné. Dodávají ovšem, že druhé díly už se prodávají dobře.

Například sci-fi Remember Me nebylo vysloveně kladně přijato, na Bonuswebu hra získala 75 procent. Když si ji Michal Mlynář za čas koupil za 200 korun, chválil skvělý příběh a že by rád viděl pokračování. Podobně na tom je i Honza Srp. Jenže hra komerčně propadla. Není to sice ideální příklad, ovšem asi není třeba domýšlet, jak moc ochotný bude vydavatel Capcom investovat ne do pokračování, ale do další nové značky.

Remember Me
Remember Me

Remember Me u hráčů neuspělo. Pro vydavatele jasný signál nepouštět se do nové značky.

A pak je tu nezávislá tvorba, která se prostřednictvím komunitního financování snaží utišit hlad po hrách, kterým nedají herní kolosy zelenou. Třeba předělávku či duchovní pokračování hry, kterou jsme před lety milovali. Jenže i zde po počátečním nadšení přichází rozčarování. Nezávislí tvůrci s omezenými prostředky mnohdy jen těžko naplňují svoje vize, neodhadnou dobře své schopnosti a nakonec selhávají, zatímco hráči, zvyklí na audiovizuální standardy z velkorozpočtových her nedokážou překousnout kostrbaté zpracování. Čímž se začarovaný kruh uzavírá.

* V další vlně jsme aktualizovali jízdní řád. Nepolevíme ani v přípravě dalších recenzí. Jakub Žežule pak nahlédne do věštecké koule a na základě útržků, spekulací, úniků a šeptandy se pokusí odhalit hry, které sice nebyly oznámeny, ale na kterých se podle indícií zřejmě pracuje. Honza Srp se chystá vyzkoušet jednou z útěkových her, kdy se s kamarády či rodinou pokoušíte dostat ze zavřené místnosti. Reportáž přineseme přespříští týden.

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...