Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Editorial: sezona je v plném proudu, ale není co hrát

  13:32aktualizováno  13:32
Chceme vás seznámit s tím, na čem pracujeme a na jaké články se můžete v nejbližší době těšit.

Brutální závody Carmageddon

* Ačkoliv je sezona v plném proudu, v diskuzi k nejočekávanějším listopadovým hrám se objevil postesk, že žádná z her není zajímavá, protože to jsou vlastně jen staré hry v novém kabátě. Únava z her, které vycházejí rok co rok a nabízejí jen minimum změn, je pochopitelná, ale tak jednoduché to zase není.

Například proklínané Call of Duty funguje nově na tříletém vývojovém cyklu, což znamená, že vývojáři mají namísto původních dvou let tři roky na vývoj. Prvním příspěvkem, který vznikal tři roky, je letošní Advanced Wafare. Projeví se to nějak? Uvidíme.

Praha v Modern Warfare 3

Praha v Modern Warfare 3

Call of Duty: Ghosts

Call of Duty: Ghosts

Call of Duty: Advanced Warfare

Call of Duty: Advanced Warfare

Nemyslím si ani, že zádrhel je ve hrách, jako spíš v hráčích. Pozoruji to i na svém okolí, že únavu z dnešních her pociťují zejména ti, kteří pamatují zlatou éru hraní. Na tom není nic špatného. Hloubku často nahradil jen líbivý kabátek, to je pravda. Letití hráči tak mají vytipovaných svých pár favoritů, zbytek je nezajímá. Možná tím ovšem nedají šanci projektům, které by je mohly nakonec bavit.

Proč tedy nevznikají nové značky, po kterých „všichni“ touží? Jednoduše proto, že komerčně si většinou nevedou vůbec dobře. Je úplně jedno, jestli ji v recenzích velebí hráči, recenzenti a kolik cen posbírá. Pokud si ji nekoupí dostatečný počet hráčů, končí. Úvahy nad novými značkami potvrzují i čeští distributoři, podle kterých pokud není o značce povědomí, je to (prodejně) špatné. Dodávají ovšem, že druhé díly už se prodávají dobře.

Například sci-fi Remember Me nebylo vysloveně kladně přijato, na Bonuswebu hra získala 75 procent. Když si ji Michal Mlynář za čas koupil za 200 korun, chválil skvělý příběh a že by rád viděl pokračování. Podobně na tom je i Honza Srp. Jenže hra komerčně propadla. Není to sice ideální příklad, ovšem asi není třeba domýšlet, jak moc ochotný bude vydavatel Capcom investovat ne do pokračování, ale do další nové značky.

Remember Me
Remember Me

Remember Me u hráčů neuspělo. Pro vydavatele jasný signál nepouštět se do nové značky.

A pak je tu nezávislá tvorba, která se prostřednictvím komunitního financování snaží utišit hlad po hrách, kterým nedají herní kolosy zelenou. Třeba předělávku či duchovní pokračování hry, kterou jsme před lety milovali. Jenže i zde po počátečním nadšení přichází rozčarování. Nezávislí tvůrci s omezenými prostředky mnohdy jen těžko naplňují svoje vize, neodhadnou dobře své schopnosti a nakonec selhávají, zatímco hráči, zvyklí na audiovizuální standardy z velkorozpočtových her nedokážou překousnout kostrbaté zpracování. Čímž se začarovaný kruh uzavírá.

* V další vlně jsme aktualizovali jízdní řád. Nepolevíme ani v přípravě dalších recenzí. Jakub Žežule pak nahlédne do věštecké koule a na základě útržků, spekulací, úniků a šeptandy se pokusí odhalit hry, které sice nebyly oznámeny, ale na kterých se podle indícií zřejmě pracuje. Honza Srp se chystá vyzkoušet jednou z útěkových her, kdy se s kamarády či rodinou pokoušíte dostat ze zavřené místnosti. Reportáž přineseme přespříští týden.

Autor:




Nejčtenější

Call of Duty: WW2
Je to oficiální. Letošní Call of Duty se vrátí do 2. světové války

Předchozí úniky informací se potvrdily. Válečná střelnice Call of Duty se s letošním dílem vrátí ke kořenům, tedy do období druhé světové války.   celý článek

Syberia 3
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Marvel’s Guardians of the Galaxy - The Telltale Series
RECENZE: Adaptace Strážců Galaxie je až příliš velkou sázkou na jistotu

První epizoda nového interaktivního seriálu od Telltale je za námi a naše dojmy jsou rozpačité. Byť je obsah bezesporu kvalitní, už se pomalu začíná zajídat.  celý článek

Další z rubriky

Attentat 1942
Atentát na Heydricha ve světě? Musíme více vysvětlovat, říká český vědec

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát, která zpracovává život v protektorátu, vyjde letos ve světě pod novým jménem Attentat 1942. Od...  celý článek

Age of Empires 3
Ohlédnutí za Age of Empires 3. Byla vrcholem série, nebo ji pohřbila?

Série Age of Empires se řadí k nejpopulárnějším herním strategiím všech dob. Většina fanoušků si vybaví druhý díl zasazený do středověku navzdory tomu, že...  celý článek

King of the Kill
Představujeme nový žánr Battle Royale, který dobývá herní svět

PlayerUnknown's Battlegrounds už měsíc vládne prodejům na Steamu a jeho popularita dále stoupá. Představujeme vám pohled do krátké historie extrémně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.