Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Editorial: březnový experiment, video obsah, lednová návštěvnost

aktualizováno 
Chceme vás seznámit s tím, na čem pracujeme, nad čím přemýšlíme a na jaké články se můžete v nejbližší době těšit.

Experiment | foto: Ondřej Zach

* V březnu jsem se rozhodl jako fanda mobilního hraní podstoupit experiment: celý měsíc nespustím ani jednu hru na mobilu a tabletu. Namísto toho s sebou budu tahat jen redakční PS Vitu, případně vlastní 3DS. Zpátky na stromy? Možná. Zkoumat chci v několika rovinách: telefon / tablet vs. dedikované zařízení, z toho vyplývající vhodnost žánrů a psychologický efekt týkající se ochoty nakupovat placené tituly, když na jedné z platforem převažuje model free 2 play. Sám jsem zvědav, zda se mi bude po něčem stýskat, nebo zda návrat ke kořenům uvítám. 

Apple iPhone 6 Plus

Apple iPhone 6 Plus

PS Vita

PS Vita

Na experiment jsem se samozřejmě pořádně připravil: objednal jsem si u nás nesehnatelnou 64GB kartu pro Vitu. Využil jsem výrazných slev v rámci oslav třetích narozenin Vity, měsíčních nabídek PS Plus a stáhl starší věci na účtu. Výsledné skóre je 36 her a pořád zbývá 15 GB. Letmo se vrátím i k multimediálním funkcím, ostatně předchůdce (PSP) v počátcích mnohým sloužil i jako kapesní multimediální přehrávač.

Bonusweb TV

Bonusweb TV

* Zajímal by mě váš názor na video obsah. První, co vás napadne, bez přemýšlení – jaká herní videa na internetu sledujete? Nemyslím teď ta, která si chcete určitě přehrát, až bude čas, ale ta, která doopravdy sledujete. Od února pro vás připravujeme každý týden česky dabovanou Bonusweb TV, v níž mapujeme zajímavé herní události a to i ty, na které se na webu nedostalo.

V redakci přemýšlíme, kterým směrem se v oblasti videa dále vydat. Jelikož nejsme veřejnoprávní médium a omezuje nás rozpočet, musíme si být jisti, že o to, do čeho investujeme hodně času, je zájem. Budu teď přemýšlet nahlas a netvrdím, že moje závěry jsou správné, všímám si však, že pokud už se v zahraničních herních magazínech propouští, jsou to často právě video editoři. A co se škrtá první? Většinou to, co nejméně ohrozí fungování redakce a má nejmenší dopady na návštěvnost. Impozantní je i úspěch youtuberů. Problém je, že mimo svoje teritorium, například v některé ze slavných show, nemají moc úspěch. Nechceme se bezmyšlenkovitě vrhat do něčeho jen proto, abychom se pokusili svézt na vlně trendu.

* Převážně pozitivní ohlasy vyvolalo zamyšlení nad smyslem obecného herního magazínu a návštěvností těch českých. Na obrázku se můžete podívat na lednové výsledky (zdroj).

Návštěvnost českých herních webů - leden 2015

Návštěvnost českých herních webů - leden 2015

Kvůli mlžení, se kterým jsem se setkal, bych zdůraznil dvě věci: za prvé, data zpracovává nezávislá auditorská společnost, která všem měří stejným způsobem. Za druhé, nelze porovnávat čísla různých metodik, tedy třeba Netmonitor a Google Analytics. Výsledky Netmonitoru lze porovnávat pouze s výsledky Netmonitoru a výsledky Google Analytics lze porovnávat pouze s výsledky Google Analytics. Výhodou Netmonitoru je, že se měření účastní nejvýznamnější hráči na českém trhu. Pokud vás zajímá metodika, co se přesně měří a podobně, přečtěte si FAQ.

Autor:






Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.