Tomb Raider: Definitive Edition

Tomb Raider: Definitive Edition | foto: Crystal Dynamics

Editorial: vylepšení starého jako levný recept na next-gen prázdnotu

  • 0
Chceme vás seznámit s tím, na čem pracujeme a na jaké články se můžete v nejbližší době těšit.

* V listopadu je tomu rok, co ve světě vyšly konzole nové generace, tedy PlayStation 4 a Xbox One. A jak víme z herní historie, první měsíce bývají po herní stránce hubené. Poptávku po exkluzivních hrách, či alespoň nových hrách se snaží tvůrci zalepit i trochu levným způsobem: vylepšenými verzemi her ze staré generace.

V lednu jsme si tak zahráli definitivní edici Tomb Raidera, o prázdninách vyšel na PlayStation 4 postapokalyptický The Last of Us, aktuálně tu je rubačka Shadow Warrior či definitivní edice asijské akce Sleeping Dogs. Jsou to výborné až špičkové hry, ale ruku na srdce, od nové generace čekám víc než jen starou hru v hezčí grafice s veškerým dodatečně vydaným obsahem.

The Last of Us: Remastered

Sleeping Dogs: Definitive Edition (PS4)

Shadow Warrior (PS4)

A pak je tu studio Rockstar a jejich městská akce Grand Theft Auto 5, o níž od června víme, že nakonec vyjde na PC a nové konzole. Oznámený nový obsah přitom působil až nebezpečně povědomě: hezčí grafika, nové písničky v rádiu či možnost převést si dosažené úspěchy ze staré konzole na novou.

Jenže nebyl by to Rockstar, který už několikrát ukázal, že marketingová kouzla má v malíčku. Když pár dnů před vydáním na nové konzole odhalil možnost hrát z vlastního pohledu, způsobil pozdvižení, které ještě umocnilo video srovnávající grafiku na staré a nové konzoli.

Rockstar zkrátka dokázal remasterovanou verzi posunout dál, konkrétně do polohy, kdy nenabízí jenom pozlátko, ale také novou hratelnost. To je cesta, po které se vydám rád. A soudě podle ohlasů nejsem sám.

Grand Theft Auto V pro PlayStation 4 versus PlayStation 3

Grand Theft Auto 5

* Co na vás chystáme? Pravděpodobně během úterý vydáme v předstihu recenzi na hutný Dragon Age: Inquisition, který už máme týden k dispozici. Podíváme se také na válečnou střelnici Call of Duty: Advanced Warfare. Tady ovšem nastala opačná situace, kód na recenzi jsme dostali až dva dny po vydání.

Andrej Brabec vyzpovídal tvůrce z Coffee Stain Studios. Ano, to jsou ti, kteří mají na kontě bláznivý simulátor kozy (Goat Simulator). A vznikl z toho velmi povedený text. Honza Kouba se podívá na fenomén hororu, tentokrát z trochu jiného pohledu. Připomeneme si také kultovní akci Half-Life 2 (dobová recenze), od jejíhož vydání brzy uplyne deset let (přesně to bude 16. listopadu).

Half-Life 2