"Víte co? Reagoval jsem stejně: proč pro Tomb Raider vyvíjet síťovou hru?" řekl Daniel Bisson ze společnosti Eidos Montreal. Bisson souhlasí, že síťová komponenta není podmínkou pro úspěšnou hru jednoho hráče.
Vývojář tak vysvětluje, proč letošní Tomb Raider síťovou hru zahrnuje. "Jsou pro to dva důvody. První je můj vlastní sobecký důvod. Sólo hra má začátek i konec, ale máte hry s tak propracovaným světem, že tam chcete navždy zůstat. A ono to najednou skončí," tvrdí Bisson.
Eidos Montreal si prý v souvislosti s tím kladl otázku, jak vytvořit stálý svět. "Chtěli jsme to tak, a prozkoumali jsme proto nové mapy a nové herní módy. Pro mě to bylo velmi hodnotné - vzít to prostředí a proměnit ho na stálý svět," říká Bisson.
Vývojáři rovněž odmítají představu, že by síťová hra měla parazitovat na kvalitě kampaně. Obě části titulu totiž vytvářejí odlišná studia. Na sólo hře pracuje studio Crystal Dynamics a síťovou část vytváří Eidos Montreal.
Sami vývojáři síťové hry však říkají, že nejde o nic převratného. "Je to první krok. Pokud to bude povedené a bude to dobře fungovat, budeme v tom pokračovat a stavět na tom," vysvětluje Bisson.
"Není to přelomové, ale je to zábavné a je to Tomb Raider," dodává. A vývojáři již v současné době plánují síťovou hru rozšiřovat prostřednictvím stahovatelného obsahu.
Letošní Tomb Raider je restartem série, který ignoruje události předchozích dílů. Hlavní hrdinku Laru Croft tak vývojáři formují zcela podle obrazu svého (čtěte více). Titul vyjde 5. března 2013 pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360.