Vývojáři též slibují, že hráč bude příběhem postupovat svým vlastním tempem. Příběh prý nemá být tak lineární jako u jiných on-line her na hrdiny. "Narazíte na malé obsahové balíčky, které nabídnou okolo třiceti až čtyřiceti pěti minut (hraní)," říká kreativní ředitel projektu Paul Sage.
"Každý balík vyřeší otázku, se kterou jste ho absolvovali. Většinou však nabídne další dvě nebo tři otázky," dodává Sage. Vývojáři tak očekávají, že hráč při každém přihlášení bude mít příběh, na který může navázat.
Autoři Elder Scrolls Online údajně tráví mnoho času objevováním postupů, které umožní vybočit ze stávajícího stereotypu on-line her na hrdiny. "Když vytváříme úkoly, sejdeme se v jedné místnosti, zkoumáme nějakou oblast a vymýšlíme příběh pro danou oblast," vysvětluje Sage.
"K tomu přidáváme rozhodnutí. Vydáte se do města bojovat s vlkodlaky a narazíte na lidi uvězněné v kostele. Chcete jim pomoci s vědomím, že pak přijdete o něco jiného?" táže se Sage. Takový typ rozhodnutí vývojář nevnímá jako problematický. Pokud jsou obě varianty "senza", mají prý hráčské volby smysl.
Zatím však popis hry zní jako zcela standardní hra na hrdiny. Pro úspěch v dnešní době by titul měl nabídnout i něco nového. Vývojáři však mohou spoléhat pouze na sílu značky The Elder Scrolls a atraktivitu jejího světa.