Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Electronic Arts pomalu ustupují od skupování velkých společností

  14:13aktualizováno  14:13
Za posledních dvacet let skončila pod křídly vydavatelství Electronic Arts řada velikánů, například studia BioWare, DICE, Westwood Studios nebo Maxis. Mateřská společnost zpětně některé akvizice vnímá jako dobrý krok, jiné se však zúročily méně.

Mezi významné akvizice patřilo například odkoupení společnosti BioWare, která vyvinula série jako Dragon Age, Mass Effect, či Baldur’s Gate.

Moc se nepovedlo třeba odkoupení firmy PlayFish, která vytvářela hry pro Facebook. Její provoz byl totiž loni ukončen. Do budoucna tak bude cílem vytvářet novinky především za pomoci stávajících zaměstnanců.

Situaci zhodnotil finanční ředitel společnosti Blake Jorgensen. Ten o zkušenostech Electronic Arts pohovořil na akci Credit Suisse Annual Technology Conference, kde prohlásil: „Řekl bych, že naše zkušenost s akvizicemi je z pohledu jejich výkonu okrajová.“ Reagoval tak na dotaz, jestli firma zaměřila své hledáčky na další studia k odkoupení.

„Některá jsou působivá, jiná si nevedla tak dobře. Je to obchod s počtem osob, že? Kupujete lidi a to je v akvizicích vždy těžké spravovat. Neznamená to, že akvizice nebudeme provádět. Ale řekl bych, že jsme nejvíce uspěli s menšími nákupy, které jsme integrovali velmi rychle.“

Společnost tak v současné době jako lepší krok vnímá každoroční výkup svých vlastních akcií. Pro další velké nákupy prý není příliš důvodů. Firma má k dispozici dost talentovaných lidí, kteří k podobnému výsledku mohou dospět sami.

„Vytvořili jsme opravdu silnou sestavu talentů na všech úrovních a naším cílem je prostě hledat skvělé nápady, buďto vlastním vývojem, nebo licencováním značek a využít pro to vlastní talentovou základnu.“

Příkladem toho může být vývoj nového dílu Star Wars: Battlefront, který vzniká v losangeleské pobočce společnosti DICE. „Pro tým je to opravdu strhující a pomáhá to cvičit budoucí vůdce společnosti.“

„A to si myslím, že je mnohem účinnější než něco koupit a snažit se to integrovat s velikým rizikem,“ uzavírá Jorgensen.

Autor:


Témata: Electronic Arts


Nejčtenější

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Elijah Wood v hlavní roli filmového zpracování Společenstva prstenu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Další z rubriky

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.