Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Electronic Arts pomalu ustupují od skupování velkých společností

  14:13aktualizováno  14:13
Za posledních dvacet let skončila pod křídly vydavatelství Electronic Arts řada velikánů, například studia BioWare, DICE, Westwood Studios nebo Maxis. Mateřská společnost zpětně některé akvizice vnímá jako dobrý krok, jiné se však zúročily méně.

Mezi významné akvizice patřilo například odkoupení společnosti BioWare, která vyvinula série jako Dragon Age, Mass Effect, či Baldur’s Gate.

Moc se nepovedlo třeba odkoupení firmy PlayFish, která vytvářela hry pro Facebook. Její provoz byl totiž loni ukončen. Do budoucna tak bude cílem vytvářet novinky především za pomoci stávajících zaměstnanců.

Situaci zhodnotil finanční ředitel společnosti Blake Jorgensen. Ten o zkušenostech Electronic Arts pohovořil na akci Credit Suisse Annual Technology Conference, kde prohlásil: „Řekl bych, že naše zkušenost s akvizicemi je z pohledu jejich výkonu okrajová.“ Reagoval tak na dotaz, jestli firma zaměřila své hledáčky na další studia k odkoupení.

„Některá jsou působivá, jiná si nevedla tak dobře. Je to obchod s počtem osob, že? Kupujete lidi a to je v akvizicích vždy těžké spravovat. Neznamená to, že akvizice nebudeme provádět. Ale řekl bych, že jsme nejvíce uspěli s menšími nákupy, které jsme integrovali velmi rychle.“

Společnost tak v současné době jako lepší krok vnímá každoroční výkup svých vlastních akcií. Pro další velké nákupy prý není příliš důvodů. Firma má k dispozici dost talentovaných lidí, kteří k podobnému výsledku mohou dospět sami.

„Vytvořili jsme opravdu silnou sestavu talentů na všech úrovních a naším cílem je prostě hledat skvělé nápady, buďto vlastním vývojem, nebo licencováním značek a využít pro to vlastní talentovou základnu.“

Příkladem toho může být vývoj nového dílu Star Wars: Battlefront, který vzniká v losangeleské pobočce společnosti DICE. „Pro tým je to opravdu strhující a pomáhá to cvičit budoucí vůdce společnosti.“

„A to si myslím, že je mnohem účinnější než něco koupit a snažit se to integrovat s velikým rizikem,“ uzavírá Jorgensen.

Autor:


Témata: Electronic Arts


Nejčtenější

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.