Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Electronic Arts pomalu ustupují od skupování velkých společností

  14:13aktualizováno  14:13
Za posledních dvacet let skončila pod křídly vydavatelství Electronic Arts řada velikánů, například studia BioWare, DICE, Westwood Studios nebo Maxis. Mateřská společnost zpětně některé akvizice vnímá jako dobrý krok, jiné se však zúročily méně.

Mezi významné akvizice patřilo například odkoupení společnosti BioWare, která vyvinula série jako Dragon Age, Mass Effect, či Baldur’s Gate.

Moc se nepovedlo třeba odkoupení firmy PlayFish, která vytvářela hry pro Facebook. Její provoz byl totiž loni ukončen. Do budoucna tak bude cílem vytvářet novinky především za pomoci stávajících zaměstnanců.

Situaci zhodnotil finanční ředitel společnosti Blake Jorgensen. Ten o zkušenostech Electronic Arts pohovořil na akci Credit Suisse Annual Technology Conference, kde prohlásil: „Řekl bych, že naše zkušenost s akvizicemi je z pohledu jejich výkonu okrajová.“ Reagoval tak na dotaz, jestli firma zaměřila své hledáčky na další studia k odkoupení.

„Některá jsou působivá, jiná si nevedla tak dobře. Je to obchod s počtem osob, že? Kupujete lidi a to je v akvizicích vždy těžké spravovat. Neznamená to, že akvizice nebudeme provádět. Ale řekl bych, že jsme nejvíce uspěli s menšími nákupy, které jsme integrovali velmi rychle.“

Společnost tak v současné době jako lepší krok vnímá každoroční výkup svých vlastních akcií. Pro další velké nákupy prý není příliš důvodů. Firma má k dispozici dost talentovaných lidí, kteří k podobnému výsledku mohou dospět sami.

„Vytvořili jsme opravdu silnou sestavu talentů na všech úrovních a naším cílem je prostě hledat skvělé nápady, buďto vlastním vývojem, nebo licencováním značek a využít pro to vlastní talentovou základnu.“

Příkladem toho může být vývoj nového dílu Star Wars: Battlefront, který vzniká v losangeleské pobočce společnosti DICE. „Pro tým je to opravdu strhující a pomáhá to cvičit budoucí vůdce společnosti.“

„A to si myslím, že je mnohem účinnější než něco koupit a snažit se to integrovat s velikým rizikem,“ uzavírá Jorgensen.

Autor:


Témata: Electronic Arts


Nejčtenější

Nintendo Switch pre-launch event
Chcete si vyzkoušet Switch před vydáním? Příští sobotu budou v Praze

Pokud byste si rádi vyzkoušeli připravovanou konzoli Switch od Nintenda ještě před březnovým vydáním, v sobotu 25. února proběhne v Praze pre-lauch event.  celý článek

PlayStation 4 Slim - Glacier White
Z nemocnice na Zélandu zmizela konzole pro děti na chemoterapii

Z nemocnice na Novém Zélandu zmizel PlayStation 4. Konzole byla přišroubovaná ke stolu na oddělení ve Wellingtonu, kde probíhají dětské chemoterapie. A malí...  celý článek

SNES
Poště se ztratily retro hry za čtvrt milionu. Krádež, tvrdí adresát

Americký fanoušek konzole Super Nintendo Entertainment System chtěl vytvořit rozsáhlý archiv her. Když si však nechal hry poslat z Evropy, balík byl záhadně...  celý článek

Diablo
Diablo křížené s Doomem. Jak by vypadaly hry po změně žánru

Že vývojáři občas zkouší své úspěšné značky přetvořit do jiného žánru, není nic nového. Pojďme si zaspekulovat. Dokážete si představit Fallout jako...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.