Mezi jednu z mobilních značek společnosti Electronic Arts patří Plants vs. Zombies.

Mezi jednu z mobilních značek společnosti Electronic Arts patří Plants vs. Zombies.

Společnost Electronic Arts jen na mobilních hrách vydělává 10 miliard

  • 2
Končí doba placených aplikací, tvrdí zástupce firmy Electronic Arts. Budoucnost mobilních her tak vidí v mikrotransakcích a tradiční velkorozpočtové značky prý skýtají značný potenciál pro růst výnosů.

"Jednoduše si můžete představit obchod s mobilními hrami, který je dvakrát větší než dnes," říká Blake Jorgensen, který v Electronic Arts působí jako finanční ředitel. "Obrat naší mobilní divize je 500 milionů dolarů a není žádný důvod, proč by to nemohlo být mnohem větší." Příjem z odvětví tedy odpovídá deseti miliardám korun.

Růst údajně mohou zajistit značky jako FIFA, Madden, NHL, The Simpsons, The Sims, Real Racing či Plants vs. Zombies. Nadstandardně úspěšné jsou pak tituly FIFA Ultimate Team a Madden Ultimate Team, které využívají mikrotransakčního modelu.

"Přistupujeme k tomu tak, že bychom rádi vytvořili mnohem stabilnější model podnikání. Takový, ve kterém je to méně o hitech, a více o dlouhodobém udržení hráčů, jimž neustále dodáváme skvělý obsah," tvrdí Jorgensen.

V souvislosti s tím předpovídá, že placené aplikace zcela zmizí z portfolia společnosti. "Tento trh je pro nás momentálně velmi malý a zákazníci ve finále očekávají, že zážitky na mobilech získají zdarma. A vědí, že ho pak mohou po čase rozšiřovat placením, nebo nadále hrát zadarmo."


Témata: Electronic Arts