Galaxy in Turmoil | foto: Frontwire Studios

Electronic Arts o zrušení fandovského projektu: Modifikace podporujeme

  • 0
Titul Galaxy in Turmoil měl odpovědět na otázku, jak by střílečka Battlefront vypadala bez vývoje usměrněného komerčními úmysly. Fandovský projekt se totiž pokoušel vytvořit hru ve stylu zrušené hry Star Wars: Battlefront 3.

Majitel licence si ale vynutil konec vývoje, a původní vize tak světlo světa nikdy nespatří. Tvůrci Galaxy in Turmoil v reakci na to prohlásili, že vytvoří hru v obdobném stylu. Bude však obsahovat zcela nový svět bez jakýchkoliv prvků ze Star Wars.

O zrušení projektu i přístupu firmy k modifikacím promluvil Patrick Soderlund, viceprezident Electronic Arts. “V dobách Battlefieldu 1942 jsme zažili řadu modifikací, které značku pomohly proslavit a lidé si s námi díky nim spojovali řadu skvělých zážitků,“ řekl Soderlund pro magazín Game Informer.

Soderlund věří, že komunity vytvářející nový obsah pro existující hry svědčí celému ekosystému.

„Rozdíl je v tom, že onen fandovský projekt nevytvářel nic založeného na Battlefieldu, Need for Speed, Dragon Age nebo další značce, kterou Electronic Arts vlastní. Vycházelo to z jedné z nejvýznamnějších licencí světa,“ objasňuje Soderlund.

Pro Electronic Arts je prý obtížné rozhodovat o projektech spojených se značkami, které firma nevlastní.

Galaxy in Turmoil
Galaxy in Turmoil

Galaxy in Turmoil

„Co je považované za kanonický obsah? Co si se značkou můžete dovolit? Celé je to velmi komplikované. Kromě toho mezi Disney a Electronic Arts existuje zásadní licenční ujednání, kvůli kterému jedna strana té druhé zaplatila ohromné množství peněz za exkluzivní práva (na vývoj her ze světa Star Wars).“

Soderlund však o konkrétních příčinách pro ukončení práce na Galaxy in Turmoil neví.

Není proto zřejmé, zda popud ke zrušení vzešel od majitele práv Lucasfirm, či Electronic Arts jakožto společnosti s takřka exkluzivní licencí. Jedinou výjimku tvoří hry LEGO Star Wars, které vznikají mimo Electronic Arts.

Soderlund navíc zmiňuje, že k modifikacím má kladný vztah. Svou vývojářskou kariéru totiž začínal právě vytvářením fandovských projektů.

„Battlefield 1942 vznikl díky tomu, že jsme tehdy hodně hráli Dooma. A říkali jsme si, že je to super a kladli si otázku, jaké by to bylo, kdybyste z vlastního pohledu hráli venku a s vozidly?“