Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Electronic Arts odmítá výrazné slevy her, údajně poškozují vývojáře

aktualizováno 
Provozovatel digitální distribuce Origin se opřel do konkurenční služby Steam, metody Steamu prý negativně ovlivňují herní značky. V rozhovoru pro server Gamesindustry to tvrdí šéf projektu Origin David DeMartini.

Titul Counter-Strike ve slevě prodal až čtyřicetkrát více kusů. | foto: BW

"Oni si samozřejmě myslí, že je sleva po určitém čase správná věc," říká DeMartini o výrazných slevách na Steamu. Podle něj to však snižuje hodnotu značky. "Snažíme se nabídnout férovou cenu a občas se objeví věci se slevou, ale neočekávejte 75% slevy, které povedou k likvidaci společností," říká DeMartini.

Šéf Originu souhlasí s tím, že pro Steam a jeho provozovatelskou společnost Valve taková taktika funguje. Zpochybňuje však dopad takových slev na vydavatelské společnosti. Tvrdí, že pro vydavatele je taková sleva nejbolestnější. Je ale otázkou, zdali skutečně Steam zlevňuje hry na úkor vydavatele či jen DeMartini hovoří o stejném podílu ze snížené ceny.

Z informací od různých vývojářských společností totiž vyplývá, že zisky ze slevových prodejů mnohonásobně převyšují sníženou cenu. Sama společnost Valve při různých experimentech dočasně zlevnila svůj vlastní titul Counter-Strike až o 75 procent. A při nejvyšší slevě se titul prodával čtyřicetkrát více než za plnou cenu (více o pokusech s cenami).

"Pokud chcete prodat hromadu kusů, lze toho jednoznačně docílit prodejem velikého množství za nízkou cenu. Herní vývojáři ale pracují nesmírně tvrdě na vývoji značek a nechceme být obětí (slevových akcí)," říká DeMartini.

Takové prohlášení je však diskutabilní. Lze předpokládat, že určitá skupina hráčů skutečně nakupuje tituly jen ve slevových akcích. Sám jsem si však na Steamu díky výrazným slevám koupil řadu her, které pravděpodobně navždy zůstanou jen ozdobou mé herní knihovny.

U řady titulů navíc původní cena kvůli přemrštěným vývojářským rozpočtům zcela neodpovídá hodnotě, kterou daná hra nabídne.

Autor:




Nejčtenější

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Lego Worlds
Vysněnou virtuální hračku kazí bugy a špatné ovládání. Recenze Lego Worlds

Lego Worlds, vysněná virtuální hračka pro všechny milovníky slavných kostiček, se po dvou letech „válení“ v nedokončené verzi na Steamu konečně dostává na naše...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
Nechte hráče na pokoji, obořil se australský politik na vládu

Australská cenzura přiměla senátora David Leyonhjelma k razantnímu vystoupení. Kritizoval v něm přístup státu k videohrám a volal po změnách.  celý článek

Další z rubriky

Nahoře Nintendo Micro vs. System (1984), dole Switch
OBRAZEM: Bitva konzolí. Switch vs. legendy i současné mašiny

Nová konzole Switch je elegantní a menší, než se může na první pohled zdát. Abyste mohli sami posoudit měřítko, připravili jsme pro vás galerii, v níž Switch...  celý článek

Alone in the Dark: Illumination
Hrajeme nejhorší hry všech dob: Alone in the Dark je ukázkově zneužitá značka

Předloni vydaná hra Alone in the Dark: Illumination nutila položit si otázku, jak projekt souvisí s klasickou značkou z devadesátých let. Alone in the Dark...  celý článek

Ovládání Oculus Touch
KOMENTÁŘ: Miliardové odškodné v boji o virtuální realitu není to hlavní

Čísla jsou zvláštní věc. Dvanáct a půl miliardy korun je podle většiny měřítek enormní suma. Jenže ve sporu o práva k virtuální realitě není až tak zásadní....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.