Emperor: Rise of the Middle Kingdom

  • 55
Pokud patříte mezi příznivce budovatelských strategií ve stylu titulů Caesar či Zeus, pak se máte na co těšit. Firma Impressions Games totiž připravuje novou strategii, v níž si budete moci vyzkoušet své budovatelské schopnosti ve starověké Číně. Chybět nebude stavění monumentů, prvky čínské mytologie a další vychytávky.

Emperor: Rise fo the Middle Kingdom Firma Impressions Games je na poli počítačových her známá zejména svými počiny v oblasti budovatelských strategií. Vše začalo třídílnou sérií Caesar, pokračovalo hrou Pharaoh s datadiskem Cleopatra a skončilo (prozatím) strategií Zeus a addonem Poseidon. Lidé z Impressions Games však neusnuli na vavřínech a společně s týmem BreakAway Games pilně pracují na další hře s podobným námětem. Jedná se o titul Emperor: Rise of the Middle Kingdom, který vzniká i díky distribuční společnosti Sierra a hotov by měl být letos na podzim. Po vzoru výše zmíněných titulů se hráč stane guvernérem města a jeho hlavní starostí bude zajistit prosperitu, bezpečí a spokojenost obyvatel. Emperor vás zavede do starověké Číny a umožní vám s jejími obyvateli prožít 3000 let její historie. Hra začíná "výukovým " scénářem zasazeným do roku 2100 před. n. l., do období dynastie Xia. Dále budete pokračovat šesti kampaněmi zasazenými do dob vlády dynastií Shang, Zou, Qin, Han, Sui/Tang a Song. Zahrnuta je i invaze Čingis Chána (rok 1211 n. l.).

Kampaně se budou skládat z jednotlivých misí, v nichž bude hráč muset využít dovednosti budovatelské, diplomatické, obchodnické i válečnické. Cíle jednotlivých Emperor: Rise fo the Middle Kingdom scénářů budou rozmanité – od vybudování města určité velikosti (měřeno počtem obyvatel) přes ekonomické cíle či postavení nějakého monumentu až po dobytí nepřátelského města. Počet jednotlivých scénářů by se měl pohybovat mezi 40 a 50, přičemž další mise jsou připraveny pro multiplayer. Hra více hráčů je zajímavou vychytávkou, která, pokud mne paměť neklame (na což ovšem nelze spoléhat), se zatím v žádné hře s motivem budování města neobjevila. V online módu budou mít hráči možnost hrát proti sobě nebo v kooperaci, přičemž se společně mohou pustit do stavby velkých projektů, jako je třeba Grand Canal. Kromě toho lze používat různé špióny a ambasadory, uzavírat spojenectví a aliance, obchodovat mezi sebou a podobně.

Těžiště hry bude samozřejmě spočívat zejména v budování města a zajišťování jeho chodu. Kromě spousty "obyčejných" staveb budou k dispozici i velkolepé monumenty, jako jsou paláce, chrámové komplexy, pagody, Velká Čínská zeď a podobně. Ve městech se bude vyskytovat spousta surovin a komodit, které budeme moci pěstovat a chytat (například rýže, koření, ryby, zvěř, čaj), těžit (železo, bronz, hrnčířská hlína, dřevo, kámen a další) a vyrábět (zbraně, keramika, papír a podobně). Po krajině se bude pohybovat i zvěř, která bude dílem lovná (např. bažanti a divoká prasata), dílem predátorská a tudíž nebezpečná (tygři, aligátoři a další). Skvělé je, že autoři se snaží o Emperor: Rise fo the Middle Kingdom zakomponování čínských tradic, náboženství a filozofických směrů. Budete tak mít možnost zvolit si na začátku hry své znamení zvěrokruhu a dle čínského kalendáře se pak v příslušném roce těšit z určitých výhod. Důležitou součástí hry pak bude stavba chrámů jednotlivých náboženských směrů (Buddhismus, Konfucianismus...) a přinášení obětí, což vám umožní přivolat si na pomoc některé hrdiny známé z čínských legend a mýtů. Každá z těchto speciálních postav má unikátní dovednosti, které vylepšují vaše město.

Grafický engine je sice v jádru stejný jako ten, který byl použit již ve hře Zeus, ale měl by být o dost vylepšený, zejména co se detailů budov a postav týče. Změny se dočkal bojový systém, takže se můžete těšit na katapulty nebo na berany určené pro vyrážení brány. Pěšáci mohou ve městě založit požár, přibyla jízda se střelnými zbraněmi a vylepšena by měla být i umělá inteligence. Autoři připravují také editor scénářů, který by měl zajistit neutuchající zábavu i po dohrání všech kampaní. Jak už jsem naznačil v úvodu, hry by měla být hotova někdy na podzim a podle dosavadních informací i screenshotů to vypadá, že se máme na co těšit.


Témata: Dům roku