Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jedna z nejnápaditějších her má zároveň i nejhorší název. Šéf jí věří

aktualizováno 
Marketingový potenciál nezávislého projektu se pohybuje na pomezí geniality a zoufalství. Hra je totiž nešťastně nazvaná Endciv (konec civilizace), kombinuje však budovatelskou simulaci s postapokalyptickým scénářem ve stylu série Fallout.

O nezvyklém konceptu jsme proto pohovořili s šéfem vývoje Kevinem Schietlerem. Ten prozradil z čeho projekt čerpá inspiraci, jak se na něj podařilo upozornit média a jak dlouho tým může pokračovat ve vývoji, aniž by hra něco vydělala.

Co je to Endciv?

Ve hře Endciv musíte zajistit přežití osady v postapokalyptické pustině. Vaši svěřenci nesmí umírat na dehydrataci a vyhladovění, jídlo a vodu je přitom třeba spravovat v krutých podmínkách. Voda se během času kalí a jídlo kazí. Shnilá strava přitom nemizí a je třeba z ní vytvářet kompost. Spravovat navíc musíte energii, zemědělství i práci jednotlivých členů ve společenství (čtěte více).

Projekt Edciv bude v předběžném přístupu na Steamu dostupný od 21. dubna a pořídit ho půjde za 18,99 eura. Tedy zhruba za 515 korun.

Jak byste Endciv přiblížil někomu, kdo o hře ještě nikdy neslyšel?
Endciv je o správě osady po konci civilizace. Elementy titulu se podobají projektům Banished, Rimworld či CivCity: Rome. Vedete skupinu přeživších, kterým budujete obydlí. Hlavními prvky hry jsou obchodování, souboje a správa kolonií. Nápad je unikátní díky možnosti vybudovat společenství po konci civilizace a pojí se v něm prvky z klasických strategií a koloniálního managementu.

Kevin Scheitler, šéf vývoje hry Endciv

Kevin Scheitler, šéf vývoje hry Endciv

Byla existence hry závislá na úspěchu ve službě Steam Greenglight, která slouží k přidávání nezávislých titulů do katalogu Steamu?
Nad možným selháním jsme nepřemýšleli. Schvalovacím procesem v současné době není těžké projít a my navíc již tehdy měli skromnou fanouškovskou základnu. Nevím, co by se dělo v případě neúspěchu.

Ohlásili jste hru úmyslně po vydání Falloutu 4, nebo bylo načasování zcela náhodné?
Šlo o náhodu, práci na Endciv jsme začali již v březnu 2014. Koncepci navíc rozvíjím již od roku 2010, kdy jsem vytvořil i první prototyp.

Pracujete na projektu na plný úvazek? A jak vypadá váš tým?
Je to moje stálé zaměstnání. Prvního půl roku jsem titul vytvářel z mého bytu společně s jedním dobrým přítelem. V současné době spolupracuji s několika externisty z celého světa.

ENDCIV
ENDCIV
ENDCIV

Z webu soudím, že je hra ve velmi rané fázi vývoje. Co hráči mohou očekávat od prvních verzí v předběžném přístupu?
Není to ve velmi rané fázi vývoje, ale projekt nezahrnuje veškeré prvky a obsah z finální hry. Uděláme však vše pro to, aby bylo jasné, co v danou chvíli nabízíme. Pokud někdo očekává několik hodin obtížného herního obsahu, neměl by si první verzi kupovat. Jedině, že byste nás chtěli podpořit.

Co byly hlavní zdroje inspirace?
Úplně první ideou byla touha vybudovat a ovládat město, jako je Megaton z Falloutu 3. Ale hráči mohou stavět i osady, které se budou značně lišit ve velikosti a komfortu. Nápady proto čerpáme z různých zdrojů. Inspirativní jsou slumy z celého světa a životní podmínky extrémně chudých lidí. Ovlivnil nás také dokument Dělníkova smrt a příběh o Portu Harcourt. Nápady pocházej také z manilských slumů a dokonce i filmu District 9.

Jaký pocit tedy hra navozuje?
Zejména zpočátku se ve hře vyskytují menší skupinky lidí a prostředí se blíží spíše k tradičním postapokalyptickým scénářům, jaké znáte z The Walking Dead, Water Worldu a Šíleného Maxe. Tedy bez sci-fi prvků a zombíků.

ENDCIV

Podařilo se vám získat značnou pozornost médií. Nakolik za tím vidíte tvrdou práci a do jaké míry hrálo roli štěstí? Jak jste projekt během schvalování ve Steam Greenlightu propagovali?
Z minulosti vím, že veřejnost není jednoduché zaujmout. Společně s tiskovou zprávou jsme několika médiím rozeslali jednoduchou demoverzi, kterou téměř nikdo nevyzkoušel. Řada magazínů o nás přesto napsala. A některé z těch článků naší kampani velmi pomohly. Podařilo se nám na Greenlightu dostat na třetí místo a v porovnání se statistickým průměrem získat obdivuhodný počet fanoušků.

Jaké máte s vývojem her zkušenosti?
O tvorbu jsem se začal zajímat před sedmi lety a o dva roky později nastoupil do malé společnosti. Od té doby jsem jako externista pracoval na několika hrách a pomáhal s vývojem interaktivních projektů. Kód hry naprogramoval můj přítel Kusarit, který předtím pro Ubisoft pracoval na titulu Might & Magic X: Legacy.

A jak dlouho na projektu můžete pracovat, aniž byste cokoliv vydělali?
Můžeme vytvořit celý základ hry, jak ho uvádíme v plánu na našem webu. Dodatečný rozpočet potřebujeme na lepší a pestřejší grafiku. Je také klíčem k rychlejšímu vývoji, většímu množství obsahu a lepší hratelnosti. Proto v současné době propagujeme pouze základní mechanismy.

ENDCIV
Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.