Endless Ages – posmrtné zkušenosti

Všechny lidské i nelidské bytosti mají veskrze jednoduchý úděl. Již od narození se pomalu ale jistě rozebíhá koloběh života, který (zatím) nevyhnutelně končí smrtí - jednou tam zkrátka musíme všichni. A kam vlastně? Do posmrtného světa věčnosti, který nám na monitorech počítačů představí tvůrci online RPG Endless Ages.
Endless Ages

Život, jak jej známe – na planetě, kterou jsme pojmenovali Země, se rodíme a tady také (většinou) umíráme. Po dlouhá staletí se však lidstvo snaží najít odpověď na otázku, co se děje po smrti. A právě strach z onoho tajemného neznáma spojuje jako velmi silné pouto všechny národy i jednotlivce. Ta otázka tu však stále hlodá – existuje tedy něco po smrti? Jak se nakonec jednou všichni přesvědčí, opravdu existuje. Zvláštní místo, kde se sice setkávají bytosti ze stejné dimenze, ale jsou si tělesnou a duševní stavbou navzájem cizí. Mají však také mnoho společného - kromě univerzálního jazyka zejména přibližně stejné šance na ovládnutí nového světa. Dá se ale toto místo ovládnout? Nic tu přeci není jisté a nikdo jej za celá ta tisíciletí nedokázal kompletně prozkoumat – jednou najdete novou oblast a v příštím okamžiku zmizí kamsi do nenávratna. A stále sem proudí další a další „vyhnanci“ – středověké motivy se tu mísí s moderní industriální technologií, ale vše se ztrácí v dokonalém chaosu. Proč tu vlastně všichni jsme? Jak dlouho zde ještě budeme muset být? Silní přežijí, slabí padnou za obět nevyzpytatelnému osudu, ať již je jakýkoliv. Ale jaký je vlastně osud těch slabých? Vítejte do jiné reality plné nezodpovězených otázek. Vítejte v online RPG Endless Ages od vývojářů ze studia Avaria.

Endless Ages

Hlavní myšlenka Endless Ages je relativně jednoduchá – nabídnout hráčům fungující imaginární svět, kde by mohli prostřednictvím jedné z široké škály postav realizovat všechny své ambice. Jak je již patrné z příběhu, bude v Endless Ages možné najít kousek od všeho. Chcete se coby člověk živit poctivým řemeslem? Žádný problém. A co takhle počítačový expert z druhého konce galaxie, nebo snad modrý obojživelný válečník? I to je ve hře možné. Autoři slibují, že kromě „obyčejného“ game-masteringu budou průběžně přidávat i nové dovednosti (ze současných skillů je možné jmenovat například metamorfózu, alchymii, technické schopnosti, ovládání mysli, maskování, nebo zvládnutí zbraní – každý skill má samozřejmě několik podkategorií), jejichž vzájemné kombinace budou pro úspěch klíčové. Zkrátka a dobře, každý by si měl v tomto podivném světě najít postavu a povolání dle svého gusta – ať již chce aktivně plnit questy a šplhat na žebříčku nejúspěšnějších hráčů čím dál výše, hamounit po vzoru realitních magnát domy, nebo jen celé dny poklidně lovit ryby na břehu řeky (i takoví lidé jsou mezi námi...). Podobně tomu bude i se zastoupením jednotlivých herních žánrů – militaristé se mohou s puškou v ruce „vyřádit“ po vzoru 3D akcí (všechny boje probíhají v reálném čase), milovníci dungeonů procházet obrovské Endless Ages jeskyně plné nepřátelských kreatur, dokonce i na fanoušky simulátorů je pamatováno v obchodě se vznášedly, kosmickými loděmi, či ponorkami (chudší postavy musí vzít za vděk tryskovými jump boots).

Technické (a zejména vizuální) kvality hry budou těžit z možností enginu s poetickým názvem Aura. Mezi jeho hlavní přednosti bude vedle detailně zpracovaného 3D světa s velmi dobrými světelnými efekty patřit zejména relativní hardwarová nenáročnost. Jak sami vývojáři uvádějí, engine při testování dokázal udělat při plných detailech a zapnutém multitexturingu na „obsarožním“ Pentiu Pro s 128 MB RAM a Matrox G200 solidních 30 fps. Dalším zajímavým údajem je i velikost celého herního světa, který by měl ve dvou plynule se prolínajících úrovních („hlavní“ svět a podzemní prostory) obsáhnout oblast o poloměru třiceti tisíc relativních herních jednotek, což převedeno do absolutních čísel představuje nějakých sto čtverečných mil (tedy jako ostrov ve FlashPointu, který by měl tvar čtverce o straně šestnácti kilometrů – to už je opravdu hodně). Tvůrci hry v souvislosti s rozlehlým světem neustále připomínají, že kromě počátečního nahrávání nebude v Endless Ages žádný znatelný loading time, což by mělo přispět k lepšímu zážitku z celého hraní. Rovněž nároky na internetové spojení by měly být více než střídmé – 56kbps modem s rozumným pingem je více než dostačující.

Zaujal vás nápad a zpracování Endless Ages? Pak vězte, že na oficiálních stránkách v současné době probíhá nábor betatesterů, kteří by měli pomoci vychytat poslední mouchy před uvolněním finální verze hry – to bude podle všeho již v polovině února příštího roku. Našince zřejmě ale nepotěší fakt, že se za hraní bude muset platit pravidelný měsíční poplatek, který tvůrci hry stanovili na kulatých deset dolarů (první měsíc je naštěstí zdarma). Sami vývojáři však přiznávají, že z počátku nečekají příliš velkou odezvu trhu – do prodeje se v první várce dostane jen 3000 kopií...