Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Endwar: Strategie ovládaná hlasem

  0:02aktualizováno  0:02
Realtime strategie s trademarkem Toma Clancyho a hlasovým ovládáním přijde také na počítače. Stane se kýženou revolucí?

EndwarŽánr strategický her za poslední léta poněkud zatuhnul a nic moc zajímavého se v něm po inovační stránce neděje. Problémy mají i renomovaní tvůrci, kteří přicházejí s novými a novými klony již mnohokrát viděného.

Herní společnost Ubisoft něco takového ale nepřipouští a svému šanghajskému studiu zadala delikátní práci: vytvořit takovou strategii, o které by se mluvilo zejména kvůli její originalitě. Kvalita a hratelnost tam ale samozřejmě také musí být.

Trailer

Endwar se celým jménem jmenuje Tom Clancys Endwar. Jak a zda vůbec se slavný spisovatel na vývoj hry podílel, není známo, přepokládáme však, že tomu moc nedal. Soudíme tak proto, že si Ubisoft značku Tom Clancys před několika měsíci koupil za pěkných šedesát milionů dolarů. Jenže bez Clancyho.
 
EndwarTo ale vůbec nevadí. Scénář hry by totiž klidně mohl pocházet právě od perem nadaného Američana. Teroristé odpálí v Saúdské Arábii mocnou atomovou pumu a zničí tak nejen infrastrukturu pro těžbu a distribuci ropy.
To pomůže Rusku, které se rázem stane největším vývozcem nejcennější tekutiny světa. A jak se zachová matička Rus? Inu, Clancy se vždy vyznačoval předvídavostí a jeho následovníci tuto vlastnost přebírají. Rozhodne se rozpoutat třetí světovou válku a zisky z ropy jí pochopitelně pomohou stát se znovu vojenskou velmocí.
 
Jak tohle drama dopadne, budete muset zjistit sami. Do centra dění můžete nakouknout jako Američané, Rusové nebo v roli vůdce rozšířené Evropské unie. Takže co tu máme? Zlí Rusové, světová válka, realtimová strategie – člověka okamžitě napadá sousloví World in Conflict.Endwar A skutečně, na první pohled jsou si oba tituly velice podobné.
Stejně jako ve World in Conflict také v Endwar pohybujete kamerou volně nad bojištěm, kontrolujete většinou menší armády (maximálně dvanáct oddílů) a snažíte se zabírat strategické body v nepřátelském zázemí.
 
Čím více bodů se vám podaří zabrat a čím více nepřátel dokážete zlikvidovat, tím větší přísun bodíků na vaše surovinové konto vás čeká. Za ně si můžete pořídit nové jednotky a nechat je dopravit na frontu. Největším rozdílem oproti World in Conflict je ovšem ovládání. Namísto klikání na tanky, cíle a vesty budete Endwar ovládat hlasem. Naprosto jednoduše oslovíte libovolnou jednotku nebo celý oddíl a řeknete, co má vykonat.
 
EndwarPokud vlastníte mikrofon, není na tom vůbec nic složitého, byť základy angličtiny byste přece jen zvládat měli. Hlasové příkazy fungují na bází rozvětveného stromu. Zpravidla začnete slůvkem „unit“, tedy jednotka. Jakmile to vyslovíte, představte si, že všechny vaše jednotky nastražily uši, aby slyšely další slova, která dají jasně najevo, koho se příkaz bude týkat.
 
Pokud tak chcete oslovit třeba tankovou jednotku číslo 3, bude další slovo, které vyslovíte „three“. Potom bude následovat vlastní obsah příkazu, tedy například útok, pohyb, stažení apod. A na závěr určíte nějaký ten cíl. Tím je funkční rozkaz hotov. Uveďme si ale pro jistotu ještě jeden příklad. Když chcete, aby se jednotka pěchoty číslo 1 spolu s jednotkou vrtulníků z týmu 3 přesunuly na základu alfa, řeknete doEndwar mikrofonu následující: „Units one and three, move to Alpha.“ Možná to vypadá komplikovaně, ovšem naučíte se to hned.
 
V případě, že se vám zachce vědět, co zrovna ta která jednotka dělá, řeknete do mikrofonu „unit five, kamera“, a už máte obrázek jednotky číslo 5. Na ovladač ale úplně rezignovat nemusíte. Ovšem jeho nutnost se omezuje pouze na švenkování s kamerou, změnou úhlů a podobně.
Alternativně ale lze zvolit ovládání pomocí výsuvných menu, pomocí kterých se dá dosáhnout stejného výsledku jako hlasem. K tomu ale nevidíme příliš důvod. Dodejme, že kromě angličtiny se plánují ještě německá, francouzská, španělská a čínská verze.
 
Podle zkušeností novinářů, kteří měli možnost si EndWar na vlastní oči a hlas vyzkoušet, funguje hlasové ovládání naprosto bezvadně. Vše probíhá příjemně rychle, není třeba zbytečně hovořit aEndwar jednotky reagují překvapivě inteligentně. Na nějaký ovladač tak brzy zapomenete. Ovládání má ale přece jen háček. To, co počítač nezná jako cíl či „waypoint“, nemůžete v příkazu použít. „Jednotko 1, jeď ke kopci vedle kostela,“ prostě nefunguje. Nejprve je tak dané místo třeba označit jako důležitý bod. To poněkud ubírá na flexibilitě, ale dá se to přežít.
 
Endwar stejně jako World in Conflict funguje na bojovém schématu ve stylu hry kámen-nůžky-papír. Každá jednotka má oblíbenou kořist, ale také obávaného protivníka. Vrtulníky například s oblibou likvidují tanky, ale pěchotními transportéry jsou okamžitě sundány z nebes. Za úspěšně zničené jednotky a získané kontrolní body obdržíte také speciální zbraně. Ty se dají také ovládat hlasem. Můžete tak například na nějaké místo svrhnout bomby.
 
Tom Clancy´s EndWarDojmy se zatím dají získat pouze z verze pro Xbox 360, která pochopitelně jako alternativní ovladač využívá gamepad. Ovšem Ubisoft již potvrdil Endwar také pro počítač, byť se na jeho verzi začne pracovat až po vypuštění těch konzolových. Zůstává otázkou, zda zkušený stratég přece jen nebude rychlejší s pomocí klávesnice a myši.
 
Uvidíme, jak se to vše podaří vyladit. Ovšem Endwar je každopádně skvěle vypadající strategickou hrou, která nás navíc zavede na aktuální, velice atraktivní bojiště a dá nám do rukou řadu prototypálních jednotek. Pokud se navíc skutečně povede hlasové ovládání tak, že se stane jedním ze standardů, budeme moct jen zatleskat.
Autor:


Témata: Vrtulník, Ubisoft, Xbox, Zisk


Nejčtenější

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.