Titul Gears of War 3 od společnosti Epic Games

Titul Gears of War 3 od společnosti Epic Games

Epic Games: Stahovatelný obsah slouží k boji s bazarovým prodejem

  • 12
Řada hráčů brojí proti placenému stahovatelnému obsahu, který je k dispozici v den vydání plné hry. Společnost Epic Games, která stojí například za tituly Unreal a Gears of War, jej však hájí.

"Lidé musí pochopit, že dodatečný obsah je něco, co je třeba plánovat. Nenadzvednete jednoduše kámen a prohlásíte: ‘no do*****e, jsou tu nové úrovně!‘," řekl pro časopis Game Informer vedoucí producent Epicu, kterým je Rod Fergusson.

"Existují lidé, kteří jsou přesvědčeni, že první den vývoje stahovatelného obsahu je dnem po vydání hry. Tak to nefunguje," vysvětluje Cliff Blezinski, který je v Epicu ředitelem herního návrhu.

Blezinski mluví o době, která proběhne od dokončení vývoje do zahájení prodeje hry. Něco podobného zmiňoval v rozhovoru pro Bonusweb i Jarek Kolář, který byl producentem českého titulu Mafia 2.

"Pokud se však podíváte na dobu, která je třeba na vydání titulu, než se dostane do krabic, vyrobí a distribuuje, jsou to tři měsíce. Stahovatelný obsah, který jde do oběhu prostřednictvím digitální distribuce, vyžaduje pro přípravu zhruba šest týdnů," vysvětluje Kolář (číst rozhovor).

"Aby to bylo možné, je třeba připravovat, plánovat a spravovat zdroje a své lidi," tvrdí Blezinski. "Myslím si, že jak herní průmysl dospěl, více jsme se do toho dostali," dodává Fergusson. Stahovatelný obsah tak považuje za způsob, jak bojovat s bazarovým prodejem.

"V kultuře použitých her, proti které musíte aktivně bojovat, je stahovatelný obsah jeden ze způsobů, jak na to," uzavírá Fergusson.