Obrázek z technologického dema Unreal Engine známého jako Elemental

Obrázek z technologického dema Unreal Engine známého jako Elemental

Epic Games: Příští generace her bude stát jen dvojnásobek

  • 2
Ačkoliv se rozpočty velkolepých her pohybují v desítkách milionů dolarů, budou podle Epic Games dvojnásobné náklady úspěchem. Jejich technologické demo Samaritan ostatně vyžadovalo práci třiceti vývojářů, kteří ho připravovali čtyři měsíce. To původně naznačovalo až pětinásobné náklady.

Technologické demo mělo naznačit možnosti a směřování nástroje Unreal Engine 4. Nákladnost jeho přípravy však Epic Games zaskočila.

"Pro příští generaci her bylo (podle Samaritanu) možné počítat až s pětinásobnými náklady. Bylo proto zjevné, že pro efektivní tvorbu obsahu musíme zlepšit naše nástroje a zvýšit produktivitu," řekl hlavní programátor technologie Unreal Engine, jímž je Tim Sweeney.

Společnost na situaci reagovala ztrojnásobením počtu vývojářů, kteří pracovali na nástrojích pro Unreal Engine 4 a vytvořila nové technologické demo, známé jako Elemental. Jeho efektivnosti prý značně napomohla grafická aplikace DirectX 11.

"Funkce DirectX 11 umožňují veliký skok v grafice," řekl Sweeney. "Jeho možnosti jsou omezené, ale dostatečné. Adaptace našich algoritmů však vyžadovala značné úpravy," vysvětluje programátor.

Investice do vývoje nástrojů se prý vyplatila, a Elemental tak oproti prvnímu technologickému demu vznikl rychle. "Rozpočty nicméně vždy porostou," konstatuje Sweeney. "Doufáme, že náklady na začátku příští generace budou oproti startu předchozí generace jen dvojnásobné."