Call of Duty: Modern Warfare 3

Call of Duty: Modern Warfare 3

Slavná éra akčního hitu Call of Duty možná pomalu končí

  • 44
Analytici naznačují, že populární válečná série her Call of Duty mohla dosáhnout vrcholu s titulem Black Ops. Tedy že by poptávka poprvé za šest let klesla. Společnost Macquarie Equities totiž přišla s tvrzením, že prodeje akce Modern Warfare 3 jsou v porovnání s Black Ops o 4,2 procenta nižší.

Zájem o sérii Call of Duty přitom od roku 2007 s každým dílem stoupal. Dle analytiků jsou však letošní březnové prodeje Modern Warfare 3 v porovnání s Black Ops v březnu 2011 poloviční.

Tato data nicméně nejsou veřejně k dispozici, a tvrzení tak nelze ověřit. Může také jít pouze o dočasný výkyv prodejnosti, a analytici též mohou vycházet z chybných dat.

I kdyby však docházelo k poklesu prodejů, vydavatelská společnost Activision spustila službu Call of Duty: Elite, která zajišťuje dodatečný příliv financí. Její placenou verzi totiž využívá 1,5 milionu lidí, přičemž roční předplatné stojí 49,99 dolaru, tedy téměř 900 korun.

Guitar Hero: Warrrios of Rock

Nepoučitelný Activision

Call of Duty by ostatně nebyla první dojná kráva společnosti Activision, která několik let přinášela pohádkové příjmy a její sláva pak pro nedostatek inovace upadla v zapomnění.

Podobný osud potkal například hudební titul Guitar Hero, který se hrál prostřednictvím ovladače, jenž připomínal kytaru. Do rytmu bylo třeba mačkat správná tlačítka, která reprezentovala struny kytary, basy či dalších nástrojů.

Hudební titul Guitar Hero se na pultech obchodů poprvé objevil v roce 2005, v roce 2007 však práva odkoupilo vydavatelství Activision. Tehdy vydaného třetího dílu se za prvních pět dní prodalo 1,4 milionu kusů. Za necelý týden dosáhl většího úspěchu než řada vysokorozpočtových titulů za celý rok.

Série Guitar Hero během pěti let vydělala celkem přes dvě miliardy dolarů, tedy přes 37,5 miliardy korun. Od třetího dílu však prodeje začaly klesat a posledního titulu Guitar Hero: Warriors of Rock se za první víkend prodalo jen 86 tisíc kusů.

Klesající popularitu pak šéf Activision, kterým je Robert Kotick, vysvětlil nedostatečnou inovací. "Nejdůležitější pro podporu inovace je umožnit lidem selhat," řekl tehdy Kotick. Otázkou však zůstává, zdali se Activision z této lekce ponaučil.

Otcové série Call of Duty tvrdí, že již v druhém dílu chtěli období posunout mimo 2. světovou válku. Vydavatelství jim v tom však bránilo a vývojáři si svou prosadili teprve až v dílu čtvrtém. A i tak s nevolí vydavatele.


Témata: Call of Duty