Etherlords II – lákavá fantasy strategie

  • 2
První díl fantasy tahové strategie Etherlords nás mile překvapil – předkládal osvědčené ekonomické principy známé například z populárních Heroes of Might & Magic a přidal souboje okořeněné prvky karetní hry Magic the Gathering. Dvojka vypadá ještě o něco lépe a navíc, mimo jiné, nabídne i rapidně vylepšenou hru více hráčů.

Etherlords IINa tom, že fantasy tahových strategií není nikdy dost se dozajista shodnou všichni hráči oblíbených titulů jakými jsou Heroes of Might & Magic IV, Disciples II, Age of Wonders II či Etherlords. A právě poslední kousek z výše uvedených, jenž překvapil tím, že poněkud naboural zažitá schémata o představách fantasy, se dočká svého pokračování. Ostatně o tom jsme vás před časem informovali. Ledacos naznačuje i galerie obrázků, z níž vyplývá, že na poli grafického zpracování autoři urazili od prvního dílu pořádný kus cesty. Herní princip zůstává zachován – tedy rozdělení na strategickou část (při níž se shromažďují suroviny a prozkoumává mapa) a taktickou. V té se utkáváme s hrdiny za použití kouzel – a to je velmi zajímavé – pomocí kartiček, obdobně jako při hře populární hry Magic the Gathering. Záleží samozřejmě trochu na náhodě, ale o tom to je – skladbu balíčku si určujeme sami a mistrovství spočívá ve výhře i se špatně nalízanými kartami. A čehože nového se dočkáme ve hře samotné?

Hovoří se o pěti masivních kampaních, přičemž za příjemnou zprávu lze brát připravovanou variabilitu misí. Autoři počítají s tím, že některé půjdou dokončit hned Etherlords IIněkolika možnými způsoby, což z hráčského hlediska zní opravdu zajímavě. Mezi nespočtem slibů se objevují i podstatné změny ve strategické části hry, nicméně jejich charakter zatím nebyl upřesněn. Můžeme jenom spekulovat o tom, že na stávají možnosti nabalí mnoho dalších.

K pokračováním tak nějak patří nové herní příšery (lepší název mě při pohledu na obrázky vskutku nenapadá). Jejich počet by měl přesáhnout hranici úctyhodných 120 a jenom podotýkám, že by se od sebe měly zatraceně lišit. Spousta z nich dostane do vínku nějakou tu speciální schopnost, kterou nejlépe zužitkují v bitvách. Tím se zřejmě už tak zajímavé bitvy stanou lahůdkou pro fajnšmekry, kteří si v různých věcičkách a vlastnostech navíc libují, přičemž ale jednoduché ovládání hry by nemělo být ohroženo. Také se můžeme těšit na přítomnost moře, dopravy a z toho vyplývajících nových herních prvků. Prozkoumat lze každé temné zákoutí mapy.

Grafické zpracování jsem nakousnul již v úvodu a z dosud publikovaných materiálů musím uznat, že druhému dílu nelze upřít mnohem větší bohatost ve strategické mapě. Etherlords IITam, kde dříve zela prázdná (neřkuli hluchá) místa, vyrostly nové stavby. Zcela evidentní jsou i nové grafické podoby kouzel, přičemž vylepšené efekty se též promítly do strategické mapy. Z herních atributů potěší přítomnost editoru, v němž si nakomponujete nejenom vlastní mapu ale i kampaň. Nezbývá věřit, že i autoři přispějí po vydání hry svojí troškou do mlýna. Nároky na HW se příliš nemění – pro optimální hru si vystačíme s CPU 550 MHz a průměrnými 128 MB RAM. Změny k lepšímu se týkají též multiplayeru s novými režimy a přiřazováním k hráčům podle dosažených výsledků (na vlastním serveru). Všechno tohle zatím zní krásně, ale jestli se tvůrcům podaří naplnit veškeré představy, na to si budeme muset počkat přinejmenším do vydání hratelné ochutnávky či plné verze.


Témata: Might & Magic