Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EverQuest II: The Age of Destiny

  12:00aktualizováno  9:45
Původní EverQuest je již dnes možno považovat za klasiku mezi MMORPG. Ostatně počet 420.000 platících hráčů mluví sám za sebe. Společnost SONY tedy usoudila, že různého nastavování původní herní plochy již bylo dost, a navíc je třeba přilákat další platící duše. Proto se rozběhla výroba EverQuest II na plné obrátky a my se nyní podíváme, jak to s ním vypadá v mezičase.

EverQuest II Není pochyb o tom, že EverQuest je v současnosti králem mezi on-line hrami, alespoň na evropském a americkém kontinentu. Spolu s Ultimou Online a Asheron's Call utvořil velkou trojku, která se postarala o popularizaci MMORPG. Je pravda, že první větší úspěch na tomto poli zaznamenala (i dnes populární) Ultima Online od Lorda Britishe a Originu, ale netrvalo to moc dlouho a žezlo nejhranějšího MMORPG převzal EverQuest, za nímž stojí společnost SONY. Tento fakt je podložen, již zmiňovaným počtem 420.000 platících hráčů. Navíc se kolem něj vytvořila velmi široká a silná komunita hráčů, nováčky počínaje a veterány, kteří se do běžného světa chodili pouze na pár hodin prospat, konče. Po určité době, kdy zájem o EverQuest stoupal, přestal jeden kontinent Norrath stačit. Tento problém byl doposud řešen pomocí add-onů, které jsou k dnešnímu dni celkem tři, přičemž čtvrtý (Planes of Power) je na cestě. Ruins of Kunark, Scars of Velious, Shadows of Luclin. Tak zní jména oněch add-onů, která většinou přinášela velké množství záplat a rozšíření v podobě nových oblastí. Jak je vidět, kapacita už nestačila a proto nyní přichází EverQuest II: Age of Destiny.

EverQuest II

Od věku, ve kterém probíhal děj minulého dílu, se leccos změnilo - Freeport byl zničen tamní milicí a paladinové jsou nyní izolováni v nové oblasti známé pod jménem MarrI, na západním pobřeží. Qeynos mají své nové město a Měsíc Vah Shir se oddělil od kontinentu. Nikdy více už tak nespatříme jeho obyvatele chodit po kontinentu. Další rasa původem z Vah Shir - Iskarové, zde však stále zůstávají. Místo národa Vah Shir, neznámo odkud přicestovala rasa kočičích lidí Kerranů. Tyto události představují základní osu příběhu. Směr jakým se ovšem bude ubírat dále, záleží už jen na samotných hráčích a jejich činech. Možnost ovlivňovat svým chováním budoucí historii planety, je jeden z mnoha nových prvků, které bude hra obsahovat, a na které se podíváme trochu blíže. V RPG velice důležitý neřku-li zásadní úkon, jako je volba charakteru, bude probíhat v několika fázích. Z počátku si hráč vytvoří postavu, vybere pohlaví, rasu a vzhled. První významnější volba ho čeká na 6. levelu (přibližně po 30 minutách hraní), kde dostane na výběr z několika povolání (fighter, priest, mage, rogue, tradesman), které budou tvořit základ jeho budoucí virtuální osobnosti. Na 15. levelu dojde k upřesnění vybraného povolání a konečná volba, definitivně určující charakter postavy po zbytek hry, bude hráče čekat až při dosažení 30. levelu.

EverQuest II

Jen podotýkám, že maximálně budeme moci svou postavu vytrénovat na 100 level. Rovněž nám přibude jeden nový charakter, tradesman, určený pro ty hráče, kteří se chtějí věnovat obchodu či řemeslům a nestojí o konfrontaci s ostatními postavami v EverQuestu. Co se týče PvP (player vs player) bojů, Verant oznámil, že chybět určitě nebudou. Nicméně vzhledem k zaměření hry na boje PvE (player vs enviroment) budou ošetřeny tak, aby neomezovali ty, jež o ně nejeví zájem. Vybrat si budeme moci ze 14 odlišných ras (Barbarian, Dark Elf, Dwarf, Erudite, Gnome, Half Elf, Halfling, High Elf, Human, Iksar, Kerran, Ogre, Troll, Wood Elf). Zbrusu nový je také sytém skillů, který bude rozdělen do tří oblastí. Knowledges (znalosti) určují zda je postava schopna použít určitý předmět. Techniques (techniky) určují vaši zručnost a schopnost používat zbraně. Arts (umění) určuje vaši schopnost věnovat se řemeslům, obchodu atd. Rád bych upřesnil, že i hráč na 10. levelu může použít např. kladivo vyžadující level 50, ovšem úspěch není zaručen a navíc se kladivo daleko dříve opotřebuje. EverQuest II vám, rovněž nabídne možnost pořídit si vlastní dům, pořádat zápasy gladiátorů v aréně a jiná představení sloužící k pobavení spoluobčanů a bratrů ve zbrani. Budete jezdit na koni, na lodi a ostatních dopravních prostředcích.

EverQuest II Nepřekvapilo nás ani prohlášení o tom, že na jednom serveru, které budou umístěny po celém světě, bude moci hrát až 5000 hráčů, což v globálu čítá až několik stovek tisíc hráčů, zapojených do jedné hry v jeden okamžik i když na více kontinentech. S tím souvisí i možnost nechat si přímo ve hře přeložit názvy předmětů, či zadání questů do svého rodného jazyka, o což se postará program. tohle se ovšem bude týkat pouze nejpoužívanějších světových jazyků. Na češtinu tedy vy hříšníci honem rychle zapomeňte a radši si zopakujte základy angličtiny, němčiny, francouzštiny. V souladu s požadavky dnešní generace hráčů, bude EverQuest II na špičkové úrovni i po vizuální stránce. Nový 3D engine totiž umožní grafikům z Verantu implementovat do hry moderní technologie (pixel lightning, dynamic enviroment mapping, surface shader system atd.), které zvednou kvalitu grafického zpracování až do výšin nebeských. Přesto by HW nároky měly zůstat celkem při zemi. Postačit by nám mělo PIII/Athlon 800 MHz, 512 MB RAM, GeForce 3, což v době kdy EverQuest II spatří světlo světa (za 18 měsíců) bude sestava víceméně podprůměrná. Na závěr, po prostudování všech dostupných materiálů, nezbývá než konstatovat, že je nač se těšit. Radost mi kazí pouze představa více než rok a půl dlouhého čekání, které je před námi.

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Arma 3 Laws of War
Přídavek do Army 3 umožní hrát za humanitárního pracovníka

Ve hrách zcela neobvyklý pohled na válečné peklo nabídne přídavek Laws of War pro Armu 3. Vyzkoušíte si v něm roli nestranného humanitárního pracovníka.   celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Další z rubriky

Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar
Dílo šílence, nebo génia? Přes 20 let vyvíjená hra je konečně hotová

Krokovací dungeon Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar byl poprvé oznámen v roce 1997. Po více než dvaceti letech je konečně venku. Jeho přijetí je však...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.