Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Revoluce se nekoná. Autoři zrušili nadějný EverQuest Next

  11:47aktualizováno  11:47
Je to konec éry. Deset let se řada vývojářských studií snažila z trůnu sesadit World of Warcraft a nikdo v úsilí neuspěl. Většina her z finančního hlediska skončila jako katastrofa a nadějně působící EverQuest Next vůbec nevyjde.

Jednotlivé nápady se tvůrcům prý nepodařilo spojit do funkčního celku a výsledek by nedostál věhlasu značky. Tak zní oficiální důvody pro zrušení přírůstku do série, jež popularitu on-line her pomohla nastartovat.

První EverQuest totiž patřil mezi hlavní inspirace projektu World of Warcraft, který v posledních dekádě žánr zcela opanoval.

„Když jsme se rozhodli napsat další kapitolu pro příběh zvaný EverQuest, naše cíle nebyly skromné. Rozhodli jsme se vytvořit něco revolučního,“ píše v oficiálním prohlášení Russ Shanks, ředitel autorské společnosti Daybreak Game Company.

EverQuest Next
EverQuest Next
EverQuest Next

Shanks zároveň připomíná, že k rušení her čas od času dochází. „Součástí kreativního procesu jsou velkolepé plány, tvrdá práce a naprostá upřímnost k výsledkům,“ tvrdí Shanks. Přesto věří, že se EverQuestu Next dařilo přinést několik unikátních konceptů.

„Naneštěstí jsme při spojování nápadů do celku zjistili, že to není zábavné. Víme, že máte na (svět) Norrathu vysoké nároky. A my je máme také. Při závěrečném zhodnocení projektu jsme museli čelit závěru, že EverQuest Next nenaplnil naše vzájemná očekávání,“ dodává Shanks.

Společnost má v plánu dokončit počin EverQuest Landmark, ve kterém lze vytvářet vlastní budovy a krajinné prvky. Hra měl být na EverQuest Next napojená a sloužit jako zdroj vizuálního obsahu pro bratrský titul.

EverQuest Next

Jaká byla lákadla EverQuest Next?

Tvůrci s EverQuest Next slibovali oživení žánru on-line her na hrdiny. V plánu byl například akčnější pohyb, ve kterém bylo možné akrobaticky přeskakovat překážky, klouzat z kopců a chytat se třeba lana.

Hra zahrnovala likvidovatelné prostředí, ve kterém například vodní elementál mohl ze země vystřelovat proudy vody. Zničit bylo možné například i lanový most, po kterém právě běžela skupinka nepřátel.

EverQuest Next
EverQuest Next

Dynamické mělo být i chování umělé inteligence. Některé rasy například neměly rády města, mohly se však utábořit v jejich blízkosti a kolem procházející hráče terorizovat.

Měli jste však možnost na situace upozornit stráže a skupinka nepřátelských tvorů se raději opět přesunula jinam (více o původních plánech).

Autor:




Nejčtenější

Porsche v Gran Turismo Sport
VIDEO: Porsche se poprvé objeví v závodech Gran Turismo, podívejte se

Vozy Porsche budou poprvé dostupné v závodní sérii Gran Turismo, konkrétně v dílu Gran Turismo Sport, který vyjde, alespoň v to doufáme, koncem letošního roku.  celý článek

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Ilustrační foto
Za útoky na Minecraft a Runescape půjde mladý hacker do vězení

Teprve dvacetiletý mladík byl v Británii odsouzen na dva roky vězení za výrobu programu, který posloužil k útokům mmj. i na servery herních firem.   celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty se vrací do 2. světové války. Hráči prožijí nejznámější bitvy

Letošní díl Call of Duty se vrací ke kořenům, tedy do období 2. světové války. Poslední díl z této éry (World at War) vyšel v roce 2008.  celý článek

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.