EverQuest Next

EverQuest Next

Revoluce se nekoná. Autoři zrušili nadějný EverQuest Next

  • 3
Je to konec éry. Deset let se řada vývojářských studií snažila z trůnu sesadit World of Warcraft a nikdo v úsilí neuspěl. Většina her z finančního hlediska skončila jako katastrofa a nadějně působící EverQuest Next vůbec nevyjde.

Jednotlivé nápady se tvůrcům prý nepodařilo spojit do funkčního celku a výsledek by nedostál věhlasu značky. Tak zní oficiální důvody pro zrušení přírůstku do série, jež popularitu on-line her pomohla nastartovat.

První EverQuest totiž patřil mezi hlavní inspirace projektu World of Warcraft, který v posledních dekádě žánr zcela opanoval.

„Když jsme se rozhodli napsat další kapitolu pro příběh zvaný EverQuest, naše cíle nebyly skromné. Rozhodli jsme se vytvořit něco revolučního,“ píše v oficiálním prohlášení Russ Shanks, ředitel autorské společnosti Daybreak Game Company.

EverQuest Next
EverQuest Next
EverQuest Next

Shanks zároveň připomíná, že k rušení her čas od času dochází. „Součástí kreativního procesu jsou velkolepé plány, tvrdá práce a naprostá upřímnost k výsledkům,“ tvrdí Shanks. Přesto věří, že se EverQuestu Next dařilo přinést několik unikátních konceptů.

„Naneštěstí jsme při spojování nápadů do celku zjistili, že to není zábavné. Víme, že máte na (svět) Norrathu vysoké nároky. A my je máme také. Při závěrečném zhodnocení projektu jsme museli čelit závěru, že EverQuest Next nenaplnil naše vzájemná očekávání,“ dodává Shanks.

Společnost má v plánu dokončit počin EverQuest Landmark, ve kterém lze vytvářet vlastní budovy a krajinné prvky. Hra měl být na EverQuest Next napojená a sloužit jako zdroj vizuálního obsahu pro bratrský titul.

EverQuest Next

Jaká byla lákadla EverQuest Next?

Tvůrci s EverQuest Next slibovali oživení žánru on-line her na hrdiny. V plánu byl například akčnější pohyb, ve kterém bylo možné akrobaticky přeskakovat překážky, klouzat z kopců a chytat se třeba lana.

Hra zahrnovala likvidovatelné prostředí, ve kterém například vodní elementál mohl ze země vystřelovat proudy vody. Zničit bylo možné například i lanový most, po kterém právě běžela skupinka nepřátel.

EverQuest Next
EverQuest Next

Dynamické mělo být i chování umělé inteligence. Některé rasy například neměly rády města, mohly se však utábořit v jejich blízkosti a kolem procházející hráče terorizovat.

Měli jste však možnost na situace upozornit stráže a skupinka nepřátelských tvorů se raději opět přesunula jinam (více o původních plánech).