EverQuest: Ruins of Kunark

EverQuest: Ruins of Kunark
EverQuest: Ruins of Kunark

Ke skvělé a značně návykové 3D online RPG hře EverQuest vyjde zanedlouho rozšiřující add-on s názvem EverQuest: Ruins of Kunark. Rok po uvedení tohoto grafického MUDu můžeme očekávat nové lokace, rasy, zbraně i questy.

Hra EverQuest se záhy po svém uvedení v březnu 1999 stala opravdovým hitem a do dnešního dne jí po internetu na kratší či delší dobu propadlo 225.000 hráčů. Rok se s rokem sešel a autoři si pro nás připravili pěknou řádku novinek ve značně vylepšeném 3D akcelerovaném grafickém provedení.

Největším lákadlem pro současné hráče EverQuestu bude bezpochyby nový kontinent Norrath nacházející se daleko v oceánu jižně od přístavního města Faydwer. Objeví se na něm více než 20 lokací jak pro začátečníky tak i pro zkušené hrdiny. EverQuest: Ruins of Kunark Jejich výčet bude zahrnovat podzemní hrady, jezera, jeskyně, džungle, hrobky i starodávné věže. Zde všude narazíme na nová monstra, která budou podle tvůrců větší a zákeřnější než kdykoliv dříve. Těšit se můžeme například na šedé draky, obří škorpióny či gigantické masožravé rostliny. Tím však výčet novinek ani zdaleka nekončí. Přibudou také nové předměty, zbraně a v neposlední řadě i útočná a obranná kouzla. Nově přidané NPC postavy vás seznámí s novými questy. Slovo "NEW" se v popisu Ruins of Kunark objevuje doslova na každém řádku několikrát. A to se autoři nikterak netají tím, že se jedná pouze o rozšíření hry a nikoliv o další pokračování.

Samostatnou kapitolu představuje díky nově vylepšené podpoře 3D akcelerátorů grafická stránka hry. Okolní obrázky jsou pořízené z verze optimalizované pro TNT2 v rozlišení 1024x768. Kdyby nám někdo před dvěma lety v době Ultimy Online tvrdil, že v roce 2000 bude internetové RPG vypadat takto, asi bychom ho poslali do patřičných míst, tedy do blázince. EverQuest: Ruins of Kunark Autoři Everquestu však měli jiný názor. Pro pomalejší počítače slibují hustou mlhu, která ulehčí procesoru i grafické kartě, pro nadupané stroje naopak ničím neomezený výhled. Další grafickou lahůdkou má být také realtimové zemětřesení a další přírodní katastrofy.

V této době, kdy pár šťastlivců provádí betatesting velmi slibně vypadajících Ruins of Kunark, a do oficiálního vydání chybí necelé dva měsíce, nám nezbývá nic lepšího než čekat při hraní původního EverQuestu. Dá se předpokládat, že v polovině března bude největší koncentrace hrdinů v městech Faydwer a Antonica. Z jejich přístavů totiž vyjedou první lodě směřující k doposud neprobádanému kontinentu nesoucím jméno Norrath. Nezbývá než popřát "Šťastnou cestu!"


Témata: Zemětřesení