Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autor BioShocku o možné evoluci příběhových her

  10:32aktualizováno  10:32
Snem herního návrháře Kena Levina je vytvořit příběhový titul, který se s každým průchodem bude měnit. V Levinově vizi jsou některé prvky příběhu generovány náhodně a postavy skutečně reagují na hráčovy akce.

Ilustrační obrázek z BioShock Infinite

O prvcích tohoto konceptu řada vývojářů hovoří již roky. Nikomu se to však zatím nepodařilo bezezbytku realizovat. Ken Levine je nicméně autorem prvního BioShocku a titulu BioShock Infinite. Oba počiny se řadí mezi nejlépe hodnocené hry všech dob a právě jejich příběh řada lidí vyzdvihuje.

Levine navíc v únoru ohlásil zrušení společnosti Irrational Games, které šéfoval. Jeho cílem je práce na experimentální hře s malým týmem. Projekt opět zaštítí vydavatelství Take Two.

"Proslavili jsme se tvorbou her s lineárními příběhy," řekl Levine o společnosti Irrational. "Jsem hrdý na to, co jsme v tom dokázali. Dotáhli jsme to poměrně daleko. Tak proč to měnit? Protože lineární příběhy mezi vývojáře a hráče staví zábranu."

Problém prý spočívá v tom, že takový příběh hráče může překvapit jen napoprvé. Pravým opakem jsou hry jako Civilization, které lze hrát takřka donekonečna, a to s odlišnými zážitky. Levinovým cílem je však zkombinovat příběhovou hru s titulem vhodným pro opakované hraní.

Stahovatelný obsah Burial at Sea pro BioShock Infinite

"Je to můj způsob, jak se přidat ke konverzaci, která podle mého už mezi řadou chytrých lidí probíhá," říká Levine jako scénárista a herní návrhář. "Je to můj způsob, jak se pokusit o hráčem tvořený příběh," dodává.

Základem jeho konceptu je systém frakcí, ve kterém nehráčské postavy náleží do rozličných skupin. Jejich zájmy jsou mnohdy protichůdné, zanedbat však nelze ani individuální povahy postav. Příkladem může být vesnice orků, která nesnáší elfskou osadu. Konkrétní ork však může být tajně zamilovaný do některé z elfek.

Jednotlivé postavy mohou mít deset až dvacet individuálních vlastností a některé z nich hra přiřazuje náhodně. Při různých průchodech titulem tak stejné postavy reagují odlišně.

Rozličné úkoly pak ovlivňují, jaký vztah vůči vám mají jednotlivé frakce i jejich individuální členové. Zatímco některé kroky tak mohou potěšit celou frakci, vybraní členové vás za ně mohou nenávidět.

Takový přístup mění i způsob, jakým hru lze rozvíjet. Stahovatelný obsah například pro BioShock Infinite musí přidávat dodatečnou vrstvu jako nadstavbu pro původní hru. Nové technologie či sociální systémy v Civilization jsou oproti tomu úpravou herních principů. A Levinův koncept by pochopitelně umožňoval i druhou variantu.

Levine však upozorňuje, že zatím žádnou hru s těmito principy neohlašuje. Ale jsou to nápady, jejichž realizaci zvažuje.

Autor:




Nejčtenější

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Další z rubriky

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.