Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autor BioShocku o možné evoluci příběhových her

  10:32aktualizováno  10:32
Snem herního návrháře Kena Levina je vytvořit příběhový titul, který se s každým průchodem bude měnit. V Levinově vizi jsou některé prvky příběhu generovány náhodně a postavy skutečně reagují na hráčovy akce.

Ilustrační obrázek z BioShock Infinite

O prvcích tohoto konceptu řada vývojářů hovoří již roky. Nikomu se to však zatím nepodařilo bezezbytku realizovat. Ken Levine je nicméně autorem prvního BioShocku a titulu BioShock Infinite. Oba počiny se řadí mezi nejlépe hodnocené hry všech dob a právě jejich příběh řada lidí vyzdvihuje.

Levine navíc v únoru ohlásil zrušení společnosti Irrational Games, které šéfoval. Jeho cílem je práce na experimentální hře s malým týmem. Projekt opět zaštítí vydavatelství Take Two.

"Proslavili jsme se tvorbou her s lineárními příběhy," řekl Levine o společnosti Irrational. "Jsem hrdý na to, co jsme v tom dokázali. Dotáhli jsme to poměrně daleko. Tak proč to měnit? Protože lineární příběhy mezi vývojáře a hráče staví zábranu."

Problém prý spočívá v tom, že takový příběh hráče může překvapit jen napoprvé. Pravým opakem jsou hry jako Civilization, které lze hrát takřka donekonečna, a to s odlišnými zážitky. Levinovým cílem je však zkombinovat příběhovou hru s titulem vhodným pro opakované hraní.

Stahovatelný obsah Burial at Sea pro BioShock Infinite

"Je to můj způsob, jak se přidat ke konverzaci, která podle mého už mezi řadou chytrých lidí probíhá," říká Levine jako scénárista a herní návrhář. "Je to můj způsob, jak se pokusit o hráčem tvořený příběh," dodává.

Základem jeho konceptu je systém frakcí, ve kterém nehráčské postavy náleží do rozličných skupin. Jejich zájmy jsou mnohdy protichůdné, zanedbat však nelze ani individuální povahy postav. Příkladem může být vesnice orků, která nesnáší elfskou osadu. Konkrétní ork však může být tajně zamilovaný do některé z elfek.

Jednotlivé postavy mohou mít deset až dvacet individuálních vlastností a některé z nich hra přiřazuje náhodně. Při různých průchodech titulem tak stejné postavy reagují odlišně.

Rozličné úkoly pak ovlivňují, jaký vztah vůči vám mají jednotlivé frakce i jejich individuální členové. Zatímco některé kroky tak mohou potěšit celou frakci, vybraní členové vás za ně mohou nenávidět.

Takový přístup mění i způsob, jakým hru lze rozvíjet. Stahovatelný obsah například pro BioShock Infinite musí přidávat dodatečnou vrstvu jako nadstavbu pro původní hru. Nové technologie či sociální systémy v Civilization jsou oproti tomu úpravou herních principů. A Levinův koncept by pochopitelně umožňoval i druhou variantu.

Levine však upozorňuje, že zatím žádnou hru s těmito principy neohlašuje. Ale jsou to nápady, jejichž realizaci zvažuje.

Autor:




Nejčtenější

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Další z rubriky

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.