Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autor BioShocku o možné evoluci příběhových her

  10:32aktualizováno  10:32
Snem herního návrháře Kena Levina je vytvořit příběhový titul, který se s každým průchodem bude měnit. V Levinově vizi jsou některé prvky příběhu generovány náhodně a postavy skutečně reagují na hráčovy akce.

Ilustrační obrázek z BioShock Infinite

O prvcích tohoto konceptu řada vývojářů hovoří již roky. Nikomu se to však zatím nepodařilo bezezbytku realizovat. Ken Levine je nicméně autorem prvního BioShocku a titulu BioShock Infinite. Oba počiny se řadí mezi nejlépe hodnocené hry všech dob a právě jejich příběh řada lidí vyzdvihuje.

Levine navíc v únoru ohlásil zrušení společnosti Irrational Games, které šéfoval. Jeho cílem je práce na experimentální hře s malým týmem. Projekt opět zaštítí vydavatelství Take Two.

"Proslavili jsme se tvorbou her s lineárními příběhy," řekl Levine o společnosti Irrational. "Jsem hrdý na to, co jsme v tom dokázali. Dotáhli jsme to poměrně daleko. Tak proč to měnit? Protože lineární příběhy mezi vývojáře a hráče staví zábranu."

Problém prý spočívá v tom, že takový příběh hráče může překvapit jen napoprvé. Pravým opakem jsou hry jako Civilization, které lze hrát takřka donekonečna, a to s odlišnými zážitky. Levinovým cílem je však zkombinovat příběhovou hru s titulem vhodným pro opakované hraní.

Stahovatelný obsah Burial at Sea pro BioShock Infinite

"Je to můj způsob, jak se přidat ke konverzaci, která podle mého už mezi řadou chytrých lidí probíhá," říká Levine jako scénárista a herní návrhář. "Je to můj způsob, jak se pokusit o hráčem tvořený příběh," dodává.

Základem jeho konceptu je systém frakcí, ve kterém nehráčské postavy náleží do rozličných skupin. Jejich zájmy jsou mnohdy protichůdné, zanedbat však nelze ani individuální povahy postav. Příkladem může být vesnice orků, která nesnáší elfskou osadu. Konkrétní ork však může být tajně zamilovaný do některé z elfek.

Jednotlivé postavy mohou mít deset až dvacet individuálních vlastností a některé z nich hra přiřazuje náhodně. Při různých průchodech titulem tak stejné postavy reagují odlišně.

Rozličné úkoly pak ovlivňují, jaký vztah vůči vám mají jednotlivé frakce i jejich individuální členové. Zatímco některé kroky tak mohou potěšit celou frakci, vybraní členové vás za ně mohou nenávidět.

Takový přístup mění i způsob, jakým hru lze rozvíjet. Stahovatelný obsah například pro BioShock Infinite musí přidávat dodatečnou vrstvu jako nadstavbu pro původní hru. Nové technologie či sociální systémy v Civilization jsou oproti tomu úpravou herních principů. A Levinův koncept by pochopitelně umožňoval i druhou variantu.

Levine však upozorňuje, že zatím žádnou hru s těmito principy neohlašuje. Ale jsou to nápady, jejichž realizaci zvažuje.

Autor:




Nejčtenější

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Super Nintendo Entertainment System: Super NES Classic Edition
Zpátky do devadesátek. V září vyjde retro konzole SNES Mini

Na úspěšnou retro konzoli NES Mini, kterou přestalo Nintendo i navzdory vysoké poptávce vyrábět, letos v září naváže SNES Mini. Vrátíme se tak do devadesátých...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Bethesda.net Launcher
Blýská se na lepší časy? Nový Quake nebude vyžadovat vlastního klienta

Plná verze hry Quake Champions již nebude vyžadovat instalaci Bethesda.net Launcheru jako aktuální beta verze.   celý článek

Další z rubriky

NHL 18
Tváří NHL 18 bude famózní Connor McDavid, změny budou spíše kosmetické

Od nočního představení NHL 18 se příliš nečekalo, přesto je jeho chystaná náplň zklamáním. Největšími novinkami jsou přepracované ovládání hokejky, arkádový...  celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Call of Duty: WWII
Černoch v SS uniformě? Svastika a vojačky v Call of Duty: World War II

Tvůrci letošního Call of Duty, které je zasazeno do období druhé světové války objasňují, jak to bude s nacistickými symboly, vojačkami či černochy na straně...  celý článek

Volkswagen Passat 2.0 TDI 2015 ·
Volkswagen Passat 2.0 TDI 2015 ·

r.v. 2015, naj. 27 612 km, diesel
690 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.