Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autor BioShocku o možné evoluci příběhových her

  10:32aktualizováno  10:32
Snem herního návrháře Kena Levina je vytvořit příběhový titul, který se s každým průchodem bude měnit. V Levinově vizi jsou některé prvky příběhu generovány náhodně a postavy skutečně reagují na hráčovy akce.

Ilustrační obrázek z BioShock Infinite

O prvcích tohoto konceptu řada vývojářů hovoří již roky. Nikomu se to však zatím nepodařilo bezezbytku realizovat. Ken Levine je nicméně autorem prvního BioShocku a titulu BioShock Infinite. Oba počiny se řadí mezi nejlépe hodnocené hry všech dob a právě jejich příběh řada lidí vyzdvihuje.

Levine navíc v únoru ohlásil zrušení společnosti Irrational Games, které šéfoval. Jeho cílem je práce na experimentální hře s malým týmem. Projekt opět zaštítí vydavatelství Take Two.

"Proslavili jsme se tvorbou her s lineárními příběhy," řekl Levine o společnosti Irrational. "Jsem hrdý na to, co jsme v tom dokázali. Dotáhli jsme to poměrně daleko. Tak proč to měnit? Protože lineární příběhy mezi vývojáře a hráče staví zábranu."

Problém prý spočívá v tom, že takový příběh hráče může překvapit jen napoprvé. Pravým opakem jsou hry jako Civilization, které lze hrát takřka donekonečna, a to s odlišnými zážitky. Levinovým cílem je však zkombinovat příběhovou hru s titulem vhodným pro opakované hraní.

Stahovatelný obsah Burial at Sea pro BioShock Infinite

"Je to můj způsob, jak se přidat ke konverzaci, která podle mého už mezi řadou chytrých lidí probíhá," říká Levine jako scénárista a herní návrhář. "Je to můj způsob, jak se pokusit o hráčem tvořený příběh," dodává.

Základem jeho konceptu je systém frakcí, ve kterém nehráčské postavy náleží do rozličných skupin. Jejich zájmy jsou mnohdy protichůdné, zanedbat však nelze ani individuální povahy postav. Příkladem může být vesnice orků, která nesnáší elfskou osadu. Konkrétní ork však může být tajně zamilovaný do některé z elfek.

Jednotlivé postavy mohou mít deset až dvacet individuálních vlastností a některé z nich hra přiřazuje náhodně. Při různých průchodech titulem tak stejné postavy reagují odlišně.

Rozličné úkoly pak ovlivňují, jaký vztah vůči vám mají jednotlivé frakce i jejich individuální členové. Zatímco některé kroky tak mohou potěšit celou frakci, vybraní členové vás za ně mohou nenávidět.

Takový přístup mění i způsob, jakým hru lze rozvíjet. Stahovatelný obsah například pro BioShock Infinite musí přidávat dodatečnou vrstvu jako nadstavbu pro původní hru. Nové technologie či sociální systémy v Civilization jsou oproti tomu úpravou herních principů. A Levinův koncept by pochopitelně umožňoval i druhou variantu.

Levine však upozorňuje, že zatím žádnou hru s těmito principy neohlašuje. Ale jsou to nápady, jejichž realizaci zvažuje.

Autor:




Nejčtenější

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Jak dlouho bude trvat, než digitální kopie zcela nahradí ty fyzické?
Konec krabicových her na dohled? Prodeje digitálního obsahu rostou

Dvě z největších herních vydavatelství letos oznámily, že částky utržené z digitálního prodeje převýšily ty z prodeje fyzických kopií. Konec krabicovek se tak...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Další z rubriky

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Hearthstone
V Hearthstone se brzy objeví dvě příjemné novinky

První novinka v Hearthstone usnadní plnění úkolů a ta druhá se týká manipulace s postavenými balíčky.   celý článek

Harley Quinn v Injustice 2
Superman, Joker i Batman. První chvilky obrazem v bojovce Injustice 2

Batman, Superman, Catwoman a další superhrdinové a neřádi si dají v bojovce Injustice 2 opět pořádně do nosu. První díl nás bavil dost a druhý je na tom zatím...  celý článek

Slévárna Kuřim, a.s. - Veronika Dyntarová
Kontrolor ve slévárenské výrobě

Slévárna Kuřim, a.s. - Veronika Dyntarová
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 23 000 - 27 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.