Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Propouštění jedněch vedlo k záchraně druhých. Evolution Studios přežijí

  14:01aktualizováno  14:01
Ačkoliv vydavatelství Codemasters v posledních letech opakovaně propouštělo, firma se zasloužila o záchranu týmu z Evolution Studios. Ten totiž spadal pod firmu Sony, která se rozhodla mistry závodních her rozpustit.

Ilustrační fotografie ze hry Driveclub Bikes | foto: Sony

Sony totiž koncem března ohlásilo, že Evolution Studios ukončí provoz. Díky dohodě s vydavatelstvím Codemasters však tým zůstane pospolu. Codemasters se totiž rozhodli vrátit ke svým kořenům, tedy k naprosté orientaci na závodní hry.

V souvislosti s tím firma v posledních třech letech opakovaně propouštěla a rušila projekty. Právě tvůrci z Evolution Studios však do jejich staronové strategie výtečně zapadají.

Díky dohodě navíc povýší Mick Hocking, spoluzakladatel Evolution Studios. Stane se z něj totiž viceprezident produktového rozvoje pro všechny týmy v Codemasters.

Codemasters novému týmu chtějí ponechat tvůrčí svobodu a nenarušit jeho pospolitost. Vydavatelství proto přislíbilo, že tým nebude dělit mezi projekty dalších studií a nechá ho vytvářet vlastní hry.

Driveclub
Driveclub
Driveclub

Zatím posledním projektem Evolution Studios byla hra Driveclub, která vyšla exkluzivně pro PlayStation 4.

Cílem je zachovat existující chemii tvůrců a umožnit jim tvorbu her ve stejném duchu, jaké dosud vydávali. Vlastnictví předchozích sérií si však ponechalo Sony, tituly tak budou vycházet jako zcela nové značky.

„Chceme profitovat ze všeho, co se jako tým naučili. Chceme, aby vytvářeli své vlastní hry. Mezi týmy pochopitelně budou existovat synergie a budeme některé věci sdílet. Ale chceme, aby jim zůstala jejich identita. Aby spolu zůstali jako tým a i nadále se zabývali tím, v čem jsou dobří,“ prohlásil pro server Games Industry šéf Codemasters Frank Sagnier.

Evolution Studios je totiž společnost s patnáctiletou historií, která se vždy soustředila pouze na vývoj závodních her. Vznikly v ní například tituly World Rally Championship, MotorStorm a Driveclub. Jako studio spadající pod Sony navíc všechny hry vytvářelo exkluzivně pro konzole PlayStation.

Nový majitel tak tvůrcům nabídne větší svobodu. A jak zmiňuje sám Hocking, ve finále ze situace bude profitovat i Sony. Vývojáři totiž budou i nadále vytvářet závodní hry, které budou mimo jiné dostupné také na PlayStationu.

Autor:


Témata: Playstation 4


Nejčtenější

Syberia 3
VIDEO: V příběhovém traileru Syberie 3 potká Kate starého přítele

Od vydání očekávané adventury Syberia 3 nás dělí méně než měsíc a ačkoliv trojka má být podle autorů úplně jiná, na konci nového traileru se hlavní hrdinka...  celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

Secret World Legends
Secret World před lety neuspěl, nyní se vrátí jako akční hra na hrdiny

Mysteriózní on-line hra na hrdiny The Secret World před lety komerčně propadla. Studio Funcom však svému dítku věří a letos na jaře spustí pod jménem Secret...  celý článek

Heroes of the Storm 2.0
Heroes of the Storm čekají výrazné změny a amazonka z Diabla 2

Heroes of the Storm 2.0. Za tímto názvem se ukrývá řada systémových změn, které výrazně změní způsob, jakým bude arénová strategie od Blizzardu odměňovat...  celý článek

Syrian Warfare
Strategie Syrian Warfare ve zkratce: Kontroverzní téma a krutá obtížnost

Tvůrci hry Syrian Warfare se žánr strategií rozhodli pojmout nezvyklým způsobem. A to hned na několika rovinách. Netěžíte v ní suroviny a nestavíte základnu,...  celý článek

Další z rubriky

Mafia 3
Odradila vás kritická hodnocení Mafie 3? Vyzkoušejte demo

Zároveň s prvním placeným příběhovým rozšířením akce Mafia 3 vychází i demoverze.   celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.