Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Inovaci mají v krvi. Pohled na novou hru od autorů revolučního titulu

aktualizováno 
Dokázali zkombinovat filmové napětí s kooperativní hrou po síti. Řeč je o vývojářích z Turtle Rock Studios, kteří v roce 2008 vydali revoluční zombie akci Left 4 Dead. A jejich ambice pro nově odhalený projekt Evolve rozhodně nejsou poloviční.

Akce Evolve od společnosti Turtle Rock Studios

Left 4 Dead bylo výjimečné propracovaným systémem generování nepřátel i výbavy. Hra totiž události na mapách vytvářela náhodně v závislosti na postupu týmu. Až čtyři hráči spolupracovali v boji s hordami nemrtvých, které titul generoval tak, aby vyvažoval stávající postup hrou.

Pokud byla skupina zkušená a souboje pro ni po nějakou dobu nepředstavovaly obtíž, hra zvýšila obtížnost a postavila hráče před náročnou situaci. Následně však tempo zklidnila, aby si hráči mohli odpočinout.

Titul tak vytvářel dynamiku mezi momenty zuřivé akce a chvílemi odpočinku. Vývojáři tehdy hru oživili speciálními bossy, kteří se objevovali právě v souladu s křivkou napětí. Výsledkem tak byl takřka filmový zážitek hraný po síti, a to se zásadním důrazem na spolupráci hráčů.

Vývojáři z Turtle Rock tyto zkušenosti chtějí zúročit s novým projektem Evolve, který na koncept Left 4 Dead v mnoha ohledech navazuje. Hru exkluzivně odhalil časopis Game Informer. Podle zveřejněných informací to bude síťová akce se silným důrazem na kooperaci a asymetrickým soupeřením. I tentokrát se řada prvků v úrovních bude generovat náhodně, a titul tak půjde hrát do nekonečna.

Hráči se tentokrát utkají v nezvyklém formátu čtyři proti jednomu. První tým bude reprezentovat čtveřice lidských lovců, za které hrajete z pohledu první osoby. Druhý pak jediné monstrum ovládané z pohledu třetí osoby. To však v průběhu zápasu roste, a z loveného se tak může stát lovec. Na výběr navíc budou různé typy postav i monster a lišit se pochopitelně budou schopnostmi.

Souboje prý připomínají bojové hry, ve kterých je zásadní vnímání ukazatelů útoků a uhýbání. Lovci se navzájem doplňují a společně vytvářejí ultimátní tým, při nedostatku kooperace však o nejednu výhodu přijdou. A to v řadě her představuje problém při spolupráci s náhodnou skupinou hráčů.

Obrázek ze střílečky Evolve, který exkluzivně zveřejnil server GameInformer.

Obrázek ze střílečky Evolve, který exkluzivně zveřejnil server GameInformer. Více na bit.ly/1dqKYGV

Osídlování planet se zvrtne

Titul Evolve se odehrává v budoucnosti, kdy je vesmírná kolonizace již zcela běžnou záležitostí. Lidstvo totiž prozkoumává celé galaxie a těží ze surovin, které lze objevit na řadě rozličných planet. Někdy je však třeba se vypořádat i s tamními zvířaty a to vytváří pracovní příležitosti. S kolonizací totiž pomáhají lovci, pro které ochrana před osídlením většiny planet nepředstavuje závažnější problém.

Na kolonie však v poslední době začínají útočit nezvykle silná monstra, o kterých lidé zatím neshromáždili příliš informací. Jinak rutinní práce se tak může stát bojem o přežití.

Celkem je na výběr ze čtyř povolání. Hrát lze za útočnou postavu (assault), zálesáka (trapper), podpůrné hrdiny (support) a doktora (medic). V rámci jednotlivých povolání však lze objevit více postav s rozličnými schopnostmi a výbavou. Spojuje je tak pouze jedna dovednost.

Vývojáři zatím odhalili jednoho zástupce od každého povolání. Útočné postavy reprezentuje Markov se štědrým množstvím života a nadstandardně silnými útoky. Disponuje totiž bleskometem, který je obzvlášť vhodný v boji na blízko. A na delší vzdálenosti mu slouží útočná puška.

Markov se však nemusí spoléhat jen na palebný arzenál. Využívat totiž může také min s elektrickými výboji a jako výbavu společnou pro všechny útočné postavy má i osobní štít. Ten ho na krátkou chvíli dokáže ochránit před nepřátelskými útoky.

Zástupcem zálesáků je Griffin. Jeho hlavním úkolem je monstrum vystopovat a zkrotit. K tomu slouží především harpuna, jejímž úspěšným zásahem lze protivníka držet na elektrickém vodítku. Monstrum se tak může pohybovat jen v určité vzdálenosti a nemůže od zálesáka prchnout. Spojení však lze přerušit zabitím postavy.

Griffinův arzenál pak doplňuje samopal vhodný pro souboje na střední vzdálenost a postava také může do země zapíchnout zvukové detektory. Pokud se monstrum pohybuje v jejich okolí, tým lovců ho vidí na mapě. Závisí pak na konkrétním hráči, zda zvolí detailní monitorování určité oblasti, či preferuje vzdálené rozmístění detektorů pro obecný přehled.

Součástí výbavy všech zálesáků je mobilní aréna, která vytvoří kopuli z energického pole. Všechny postavy v něm pak oblast nemohou opustit. Předmět je proto vhodný například pro počáteční fáze hry, kdy je ještě monstrum slabé a lovci se na něj chtějí koordinovaně vrhnout. Mobilní aréna má však i alternativní možnosti využití a deaktivovat ji lze omráčením Griffina.

Evolve

Spolupráce postav je klíčem k úspěchu

Z podpůrných postav vývojáři odhalili Hanka. Ten se stará především o spoluhráče, na které může vystřelit například štít ze speciální zbraně. Parťáci se tak na krátkou chvíli stanou nesmrtelnými. To je vhodné zejména jako dočasná ochrana před speciálními útoky monster.

Hank se může bránit především pomocí laserového řezáku, který monstrům příliš nesvědčí. Upozorňuje však na umístění postavy, a je tak vhodný pouze pro některé situace. Hankovým silným útokem je i orbitální palba, jež udělí masivní poškození všem hráčům v rámci rozlehlé oblasti. Dopad útoku však trvá několik vteřin, a monstra tak mnohdy mají dostatek času na úprk.

Dovedností, která postavu spojuje se všemi podpůrnými hrdiny, je maskovací zařízení. Díky tomu se Hank i jeho spoluhráči na čas mohou stát neviditelnými. Posloužit to může zejména při plíživém přepadení či útěku týmů z nesnází.

Posledním odhaleným lovcem je doktorka Val. Nechybí jí léčivé zařízení s ozdravujícím paprskem. Jeho ovládání okamžitě pochopí hráči střílečky Team Fortress 2, "zbraň" totiž funguje na obdobném principu.

Val navíc disponuje speciální zbraní, která dokáže odhalit slabiny monstra. Ty tak pro ostatní hráče zvýrazní, což týmu umožní příšeru efektivněji zraňovat. Postava navíc může střílet šipky se sedativem, které pohyby monstra zpomalí. Univerzální schopností doktorů je potom léčivá exploze, která v malé oblasti zvýší životy všech lovců.

Jedno monstrum stačí drahoušku

Formát čtyři versus jeden může na první pohled působit nevyrovnaně. Funkčnost takového principu však již v minulosti potvrdil titul Crysis 3. V módu Hunter se totiž dva technologicky nabušení vojáci utkávali až se čtrnácti mariňáky.

Jediným dosud odhaleným monstrem z Evolve je Goliáš. Je to ohromná bytost, která dokáže ze země vytrhávat kamenné balvany a metat je po protivnících. Potrápit může také mocnými skoky desítky metrů do vzduchu. Monstrum má k dispozici celkem čtyři schopnosti. Hráč si však na začátku hry zvolí pouze dvě a další dvě bude odemykat v průběhu každého zápasu.

Přibližte se k němu příliš blízko a nemine vás jeho plamenný dech. Jakmile lovec jednou vzplane, po nějakou dobu hoří, a ztrácí tak život. Mohutné skoky a sprintující výpady pak slouží k útoku i útěku. A zásahy kamenem protivníky omráčí na vteřiny, které v intenzivním souboji mohou působit nekonečně. Goliáš je však jen jedním z řady dostupných monster a vývojáři ho označují za nejuniverzálnější typ.

Titul Evolve vyjde ještě letos pro PC, Xbox One i PlayStation 4.

Autor:






Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
VIDEO: Podívejte se na přepracované souboje v Mass Effect: Andromeda

Nové video z připravované sci-fi hry na hrdiny Mass Effect: Andromeda ukazuje nejenom krásu nových světů, ale především přepracované souboje.  celý článek

Hitman (2016)
RECENZE: Moc lidí mu nevěřilo, ale epizodický Hitman je trefou do černého

Letošnímu Hitmanovi mnoho lidí nevěřilo, obavy se však tentokrát ukázaly být liché. Autoři dokázali epizodického modelu využít přímo bravurně a z Hitmana je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.