EVE: Valkyrie

EVE: Valkyrie | foto: CCP Games

Exkluzivita titulů virtuální realitě prospěje, tvrdí výrobce Oculusu

  • 6
Jednotliví majitelé předních platforem pro virtuální realitu se neshodnou v názorech na exkluzivitu aplikací. Šéf Valve tvrdí, že krok hernímu průmyslu ubližuje. Ředitel Oculus VR naopak věří, že to odvětví pomáhá posouvat kupředu.

„Sony do obsahu investuje úplně stejně jako my,“ prohlásil pro server TechCrunch ředitel Oculus VR Palmer Luckey.

„Chtějí vytvářet produkty, které nejlepším možným způsobem využijí unikátní funkce (PlayStation VR). Tím se virtuální realita časem bude posouvat dopředu. V krátkodobém i dlouhodobém horizontu je to dobré,“ tvrdí Luckey.

Přesto však Luckey rozumí tomu, že rozhodnutí některé zákazníky frustruje. „Chápu to krátkodobé nepohodlí, kdy chcete hrát konkrétní titul, který na vašem zařízení není dostupný. Ale to neznamená, že je to pro videoherní průmysl špatné, že ho to fragmentuje, a že to pro ekosystém není správný postup.“

Luckey však zároveň slibuje, že exkluzivní budou jen tituly vznikající přímo v Oculus Studio. Výhradní dostupnost her od externích společností má být časově omezená.

Gabe Newell ze studia Valve oproti tomu minulý týden prohlásil, že exkluzivita není dobrý nápad pro vývojáře, ani pro zákazníky.

Valve proto tvůrcům her nabízí finance bez dalších požadavků, vývojáři peníze údajně mohou využít i na tvorbu titulu dostupného pouze pro konkurenční zařízení. Valve dle svých slov touží jen po rozvoji odvětví.