Experience - pobyt ve virtuální realitě

Experience bude FPS, ve kterém se v kůži osoby z mírumilovného světa podíváte do světa virtuálního, zcela nemírumilovného. K čemu jsou takové výlety dobré, to už se nechte překvapit ...
Experience

Jmenuje-li se nějaká firma The Whole Experience a pojme-li nápad, že vytvoří počítačovou hru, nemůže nikoho překvapit, že ta hra dostane název Experience. Abych ale autorům nekřivdila a neprezentovala je tady jako lidi bez fantazie, musím říct, že název má jisté opodstatnění i s ohledem na příběh hry. Ten vám teď převyprávím a vy si tu souvislost jistě už najdete sami.

Na neznámém světě žije neznámá rasa. Jak se sluší na správnou mimozemskou civilizaci, mají to tam zařízeno docela jinak než my tady - všude mír a klid, žádné násilí, žádná kriminalita. Všechno by bylo v pořádku, nebýt toho, že si někdo z vládnoucích kruhů usmyslel, že kdo nezná zlo, nedokáže si pořádně vážit dobra, a proto je třeba ho s nějakým reprezentativním zlem seznámit. Pro tento účel byl vytvořen speciální virtuální svět nazvaný Dagoth Moor osazený nejrůznějšími potvorami a zlými stvořeními. Všichni obyvatelé do něj jednou za čas musí vstoupit a na vlastní kůži se přesvědčit, kam by věci mohly dospět, kdyby se v reálném světě nedodržovala stanovená pravidla.

Tím, kdo je právě teď na řadě a kdo se tak stane nejnovějším přírůstkem do galerie akčních hrdinů, je Ti Guat. Jeho osoba se od klasického akčního hrdiny ale přece jen trochu liší. Například se mu příčí ta krvavá jatka, ke kterým nemají ostatní akční hrdinové nikdy daleko, a tak si radši vybral jiný způsob akce - skryt ve stínech se plíží ve stopách svým nepřátelům, aby na ně skočil přesně v okamžiku, kdy už jejich ostražitost polevila a ponechala mu tak výhodu vyplývající z Experiencemomentu překvapení. Stejně tak, jako může Ti Guat sledovat stopy svých protivníků, můžou i oni stopovat jeho, a musíte si tak dávat pozor, po jakém povrchu kráčíte a kolik hluku naděláte. Při prodírání pralesem se stačí na chvíli zastavit a poslechem odhadnout, odkud přicházejí ty nejhlasitější šelesty - tím směrem se pravděpodobně taky nacházejí ty největší potvory. Během postupu hrou se Ti Guat bude i vyvíjet, vylepšovat své schopnosti (například jízdu na zvířatech) a může se naučit i kombinovat předměty se zbraněmi, aby z nich dal dohromady něco zcela nového, co jste ještě v žádném zbrojním arzenálu nemohli vidět.

Po třech odstavcích se teprve teď dostávám k tomu, do jakého žánru se Experience zařadí. Bude to FPS neboli first person shooter aneb střílečka z vlastního pohledu. Kupodivu to, na co se autoři soustředili nejvíc, je samotný svět Dagoth Mooru. Obrovské venkovní prostory by měly vypadat opravdu jinozemsky a což teprve ta stvoření, která se po něm pohybují! Ráda bych nějaká vyjmenovala, ale je to přísně tajná informace, takže zatím musíme jen věřit autorům, že jsou opravdu hrozivá a děsuplná. Naštěstí se Ti Guat nemusí spoléhat jen na své dvě holé ruce, ale hned na začátku hry najde dvě věci, které se mu proti vší té havěti budou náramně hodit. První je MicroTerra - věc, která se mu prolne do mozku a vytvoří tak neurální interface, který na obrazovce ukazuje hostitelův zdravotní stav i jiné důležité ukazatele. Díky této věcičce se Ti Guat později bude schopen naučit i některé psycho-kinetické dovednosti. Druhou důležitou pomůckou je MacroTerra - ta se Experiencepřichytí k hrdinově paži a poskytuje hlavně dvě funkce - umožňuje chrlit energetické výboje a má menší křídla, která sice nejsou vysloveně na létání, ale k delším skokům a pomalým pádům z výšky jsou dobrá dost. Kromě těchto dvou pomocníků budete mít ještě na vybranou ze 24 typů zbraní, některé navíc ještě půjdou kombinovat s předměty (viz konec předchozího odstavce) a vytvoří tak další typy zbraní. Kdo má radši boj ze zálohy, jistě ho potěší, že v Experience bude mít příležitost klást pasti, do kterých (pokud je nakladete chytře) se protivníci nachytají a teprve pak si to s nimi můžete vyřídit. Až je pěkně v klidu rozporcujete na kousky, můžete si říct, že tahle řezničina nebyla jen projevem vaší nastřádané agresivity, protože měla smysl - kousky ze zvířat můžete pro sebe později použít jako potravu.

Hlavní potíží Experience bude pravděpodobně samotný proces dokončení a vydání, protože kdysi se jako o datu vydání mluvilo o roce 2000, zatímco teď už se pro jistotu nemluví o žádném datu. Do té doby, než bude Experience hotová, tedy zatím můžete přemýšlet, jak asi autoři pojali smrt hlavního hrdiny ve virtuálním světě.


Témata: Hluk, virtuální