Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Experiment a pochybné rodičovství, říká otec. Syn mohl hrát jen staré hry

aktualizováno 
Bývalý technologický ředitel komunitního financování Kickstarter provedl experiment na vlastním synovi. Jmenuje se Andy Baio a své ratolesti sice umožnil hrát videohry, dítě však muselo začít od starších klasik a k moderním titulům se postupně propracovat.

Baio svůj pokus pojmenoval jako „Experiment s vynucenou nostalgií a pochybným rodičovstvím“.

A svoje zkušenosti zdokumentoval na blogu, kde v odlehčeném tónu napsal: „Když máte dítě, proč na něm neexperimentovat? Je to jako experimentovat s malým klonem sebe samého! A pravděpodobně je to skoro vždy legální.“

Baio před narozením syna uvažoval o řadě psychologických a sociologických experimentů. Většinu mu však zatrhla jeho žena, a zůstal tak jen ten herní. Jeho syn Eliot se narodil v roce 2004, hrát však musel nejprve tituly z dětství svého otce. Začínal tak u her jako Pac-Man, Galaxian a Rally-X.

Během čtyř let pak s otcem zažil dvacet pět let videoherní historie. Vyzkoušel klasiky jako Zelda, Contra nebo Shadow of Collosus a celý experiment skončil tituly z roku 2004. Tedy hrami z období, kdy se Eliot narodil.

Díky této zkušenosti dítě začalo vyhledávat nesmírně obtížné hry a podle jeho otce pravidelně dokončuje tituly, které činí potíže i dvakrát starším lidem.

Dohrál například obtížnou hru Spelunky, ve které dokázal odemknout i nadstandardně obtížnou pasáž Hell. Vývojáři mu pak pogratulovali s tím, že je pravděpodobně nejmladším hráčem, který do této části hry dokázal dojít.

Eliot má blízko k roguelike titulům, které bývají dost obtížné, nelze je ukládat a smrt v nich bývá finální (čtěte více o žánru).

Rád se také vrací ke klasikám, třeba ke starému dílu série Zelda. V současné době mu je deset let a celý experiment vedl k tomu, že si více cení nezávislých her a zajímavých titulů s „podprůměrnou“ grafikou.

Autor:


Témata: Zelda


Nejčtenější

March of the Living
Pohled na život vývojáře: Nezaplacené účty a stálá obava o budoucnost

Mnoho lidí vnímá práci na videohrách jako ten nejlepší způsob obživy. Ve velkorozpočtovém vývoji je to však tvrdá dřina plná přesčasů a častého propouštění po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.