F1 2011

F1 2011 přinese nečekané množství novinek

  • 7
V případě hry F1 2011 není třeba se obávat, že by byla příliš podobná minulému ročníku. Autoři chystají velké množství změn a novinek.

Formule 1 se loni po mnohaleté odmlce vrátila na PC a také na konzolích získala novou podobu. Licence se totiž chopila britská společnost Codemasters, která s ní má evidentně dlouhodobé plány. F1 2011 už je totiž na cestě.

Jak známo ze sérií NHL či FIFA, vylepšovat každoročně virtuální sporty není ta nejvděčnější práce. Cesta mírné evoluce totiž budí v hráčích pohoršení, že za své peníze dostávají příliš málo nového a radikální změny naopak mnohdy vedou k horším výsledkům, které se další rok musí pracně vracet.

F1 2011 ale zatím tento problém řešit nebude. Ačkoliv byl předchůdce F1 2010 velice povedeným závodním titulem, své mušky měl. A právě na ně se chtějí tvůrci zaměřit.

F1 2011

Navíc s letošní sezónou Formule 1 přišly změny v pravidlech, které se do hry pochopitelně promítnou. Předně se změnil dodavatel pneumatik, společnost Pirelli. Není to jen značka, která se skví na mohutných gumách.

Nové pneumatiky totiž vydrží všeobecně méně než ty loňské, a tak je nutné častěji přezouvat. Autoři tuto skutečnost plánují věrně simulovat, takže zejména mezi jednotlivými typy pneumatik byste měli rozdílnou rychlost jejich opotřebení jasně pocítit.

V sezóně 2011 se vrátil také takzvaný systém KERS (rekuperace kinetické energie), po jehož aktivování lze získat 80 koňských sil navíc a snáze tak zdolat jinak urputně se bránícího soupeře. Stejně jako ve skutečnosti by to i v F1 2011 mělo usnadnit a především znásobit předjížděcí manévry. Systém se ale musí pochopitelně nabíjet, takže je k dispozici vždy jen na chvíli a poté je třeba zase počkat.

F1 2011

Novinkou je pohyblivý element zadního přítlačného křídla (DRS), který pilotům umožní snížit přítlak na zadní nápravě a krátkodobě tak zrychlit. Z bezpečnostních důvodů je ale DRS možné aktivovat jen v určitých částech tratě. Kde to je možné, vám ve hře ukáže příslušný symbol.

Tato "malá turba" poměrně výrazně mění způsob závodění, což je pochopitelně v porovnání s předchůdcem velkým přínosem. Hra se už kvůli pravidlům bude hrát jinak. Zmíněné prvky navíc budou využívat také soupeři, takže si na ně budete muset dávat ještě větší pozor.

F1 2011

Z prezentací je navíc jasné, že se F1 2011 opět o něco více přiblížila simulaci. Většina novinářů měla bez aktivovaných pomocníků velké problémy udržet formuli s využitím zmíněných vychytávek na trati. Nejrůznější asistenti ale umožní ovládat hru prakticky komukoliv.

Jelikož v boxech budete častěji než minule, dali si autoři práci s jejich vylepšením. Tentokrát budou veškeré práce na voze krásně animovány. Uvidíte kolem sebe spěch týmu, který se snaží vše stihnout v co nejkratším čase.

Kritice loni neunikly nastavené časy konkurence v kvalifikacích. Codemasters tentokrát slibují, že nic nebude dopředu dané a i umělá inteligence bude kroužit skutečná kola, takže čas od času může například vlivem deště dojít k různým překvapením.

F1 2011

Hráči se mohou těšit na split-screen mód, kdy si můžete zajezdit ve dvou na jedné obrazovce, přinejmenším na konzolích. Pro PC tento mód potvrzen zatím nebyl. Přesto je ale z prezentací zjevné, že dva obrazy v jednom hru poměrně citelně zpomalují.

Zajímavým přírůstkem je také kooperativní mód, kdy si budete moci střihnout sezónu s živým spoluhráčem v jednom týmu. Vylepšení se dočká také klasický multiplayer, ve kterém proti sobě bude moci na síti nastoupit až 16 živých hráčů. Zbytek bude opět doplněn umělou inteligencí. Celý startovní rošt je tak zatím zjevně technologicky příliš náročný, oproti loňsku je to ale přeci jen krok kupředu.

F1 2011

Autoři pracují také na grafické stránce hry, která se ale v základě od svého předchůdce příliš lišit nebude. O poznání lépe by měly působit především záležitosti mimo trať, například oslava vítězství či vztek soupeřů apod. Kariéra by měla být zkrátka autentičtější.

F1 2011 tak bude mít jednoznačně co nabídnout, což s ohledem na kvality loňského ročníku slibuje opravdu kvalitní závodní titul.


Témata: virtuální