Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DOJMY Z HRANÍ: F1 2012 potěší zejména fanoušky motorismu

aktualizováno 
Nový díl závodů z prostředí královny motosportu se snaží co nejvíce zalíbit vášnivým virtuálním závodníkům. Pro nováčky bude vstup do hry nejspíš příliš těžký a pomůcky, které mají hru otevřít širším masám, působí přinejmenším trochu rozpačitě.

Tvůrci z firmy Codemasters slibovali pro letošní rok napravit chyby z předchozích dílů své závodní série F1. Je ovšem úplně jedno, jestli se jim to povedlo nebo ne. Nová hra je totiž určena striktně pro zaryté fanoušky závodních her a simulace, a proto mohou být běžnému hráči všechny změny vlastně zcela lhostejné.

Hra sice pracuje i s řadou usnadnění i pro naprosté nováčky, ovšem v takovém případě se stává značně nezáživnou. Alespoň tedy podle toho, co nám předvedla aktuální hratelná preview verze.

Je ale jasné, že stejně jako předchozí díly, i ten letošní si najde řadu fanoušků. A to i přesto, že první co nás při hraní napadlo, byla nominace této hry na cenu za nejsterilnější hru roku.

F1 2012

Je jasné, že u ztvárnění okruhových závodů s naprosto stejnou jezdeckou sestavou v každém závodním víkendu není příliš prostoru ke kreativitě. A ani nechceme aby při závodech kolem tratí bouchaly ohňostroje. Ale zdá se, jako kdyby britští Codemasters přihodili ještě pytel toho nejpečlivěji vybraného ostrovního sucharství.

Je to zkrátka docela nuda. Přinejmenším pro toho, kdo si chce užít nějakou fajn závodní hru. Respektive takto: F1 2012 je bezpochyby také moc fajn, ale v prvé řadě pro nadšence, pro které v angličtině existuje trefný výraz "petrolheads" (doslova benzínové hlavy). A možná že jen pro ně.

Pro nezkušené závodníky totiž bude vstup do hry značně obtížný. Ta se totiž správně snaží o co největší míru realismu, ale v takovém případě je problém skoro udržet formuli v přímém směru na rovince.

F1 2012

K dispozici je samozřejmě i několik zjednodušení a jízdních asistencí, ale jejich použití je často příliš skokové. Nejlepším příkladem je brzdný asistent, s jehož použitím vám stačí v podstatě pouze kroutit volantem. Nějaké odstupňování by se v tomto případě určitě hodilo, zejména tedy v úvodu, kdy se s hrou seznamujete.

Jízdní projev vašeho monopostu lze pochopitelně upravovat i prostřednictvím jeho nastavení. Pokud ale nemáte s podobnými hrami příliš zkušeností, asi těžko například odhadnete, kolik stupňů naklonění přítlačného křídla je málo a kolik moc. Preview verze pak navíc ani kdovíjak moc možností nastavení nedávala.

F1 2012

Pokud ale přistoupíte na to, že tato hra zkrátka není pro čajíčky, pak vám poskytne dostatek kvalitní zábavy a spoustu hodin nastavování, testování, kvalifikací, závodů, bouraček i předjížděcích manévrů.

Poslední úlitbou méně zkušeným masám je možnost vracet čas. Pokud se vám tedy na trati něco nepovede, můžete se vrátit před inkriminovaný okamžik a situaci znovu vyřešit jinak. Není to nic nového pod sluncem a v závodních hrách se s tím již nějakou dobu setkáváme. Ale v titulu, který se chlubí značným realismem, to působí tak trochu jako pěst na oko.

K reálnému pocitu přispívá nejen dobrý jízdní model, který dokazuje, že řídit nadupanou formuli není žádná brnkačka, ale také řada aspektů letošní skutečné sezóny F1. Vedle aktuálního grafického zpracování všech monopostů, jezdců a okruhů je potřeba zmínit v prvé řadě implementaci systému KERS a DRS.

F1 2012

Systém KERS zvyšuje dočasně výkon vašeho vozu, zatímco DRS snižuje aerodynamický odpor zadního přítlačného křídla. V praxi to funguje trochu podobně jako boost v závodních arkádách. Při správném použití tak můžete získat nejen například výhodu při předjíždění, ale také získat potřebný zlomek sekundy, který může být zásadní v kvalifikaci.

Fotogalerie

Nijak slavné to není ani s grafikou. Ta se sice snaží o co nejvěrnější zpracování, ale nedá se svítit: kde nic není, ani grafik nenakreslí. Na fádních okruzích toho zkrátka nebývá moc k vidění ani v reálu a prostředí garáží taky není nic, z čeho by umělecké srdce plesalo.

Definitivní verdikt bude možné vynést až po otestování úplné finální verze. Již nyní se ale dá říci, že pokud nemáte doma kvalitní volant, nebude nová F1 titulem, pro který byste měli běžet hned v den vydání. Ten je v Evropě naplánován již na 21. září a hra se objeví ve verzích pro PlayStation 3, Xbox 360 a PC.





Nejčtenější

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

Odhalení sochy na počest videoherní série Dragon Quest v japonském Sumotu.
V Japonsku postavili sochu slizu na počest oblíbené hry

Hra Dragon Quest zaznamenala miliony prodaných kopií, teď se jí však dostalo další cti, když jí v japonském městě Sumoto nechali vztyčit sochu.  celý článek

The Wolf Among Us (PS3)
Telltale připravují pokračování Wolf Among Us, Walking Dead a Batmana

Během letošního ročníku Comics Conu v San Diegu oznámila firma Telltale pokračování rovnou tří oblíbených titulů najednou. Radovat se mohou fanoušci Wolf Among...  celý článek

Albion
RETRO: V Albionu se herní doba nepočítala na hodiny, ale na měsíce

Připomeňte si s námi fantastickou hru na hrdiny, kterou u nás hrál snad každý, kdo měl v půli devadesátých let počítač.  celý článek

Logo UbiSoftu
Osmdesát procent tržeb Ubisoftu za první čtvrtletí je z digitálu

Ubisoft zveřejnil první čtvrtletní zprávu fiskálního roku 2017-2018, tedy finanční výsledky za tři měsíce, končící 30. června. A nevede se mu špatně.   celý článek

Další z rubriky

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.