Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DOJMY Z HRANÍ: F1 2012 potěší zejména fanoušky motorismu

aktualizováno 
Nový díl závodů z prostředí královny motosportu se snaží co nejvíce zalíbit vášnivým virtuálním závodníkům. Pro nováčky bude vstup do hry nejspíš příliš těžký a pomůcky, které mají hru otevřít širším masám, působí přinejmenším trochu rozpačitě.

Tvůrci z firmy Codemasters slibovali pro letošní rok napravit chyby z předchozích dílů své závodní série F1. Je ovšem úplně jedno, jestli se jim to povedlo nebo ne. Nová hra je totiž určena striktně pro zaryté fanoušky závodních her a simulace, a proto mohou být běžnému hráči všechny změny vlastně zcela lhostejné.

Hra sice pracuje i s řadou usnadnění i pro naprosté nováčky, ovšem v takovém případě se stává značně nezáživnou. Alespoň tedy podle toho, co nám předvedla aktuální hratelná preview verze.

Je ale jasné, že stejně jako předchozí díly, i ten letošní si najde řadu fanoušků. A to i přesto, že první co nás při hraní napadlo, byla nominace této hry na cenu za nejsterilnější hru roku.

F1 2012

Je jasné, že u ztvárnění okruhových závodů s naprosto stejnou jezdeckou sestavou v každém závodním víkendu není příliš prostoru ke kreativitě. A ani nechceme aby při závodech kolem tratí bouchaly ohňostroje. Ale zdá se, jako kdyby britští Codemasters přihodili ještě pytel toho nejpečlivěji vybraného ostrovního sucharství.

Je to zkrátka docela nuda. Přinejmenším pro toho, kdo si chce užít nějakou fajn závodní hru. Respektive takto: F1 2012 je bezpochyby také moc fajn, ale v prvé řadě pro nadšence, pro které v angličtině existuje trefný výraz "petrolheads" (doslova benzínové hlavy). A možná že jen pro ně.

Pro nezkušené závodníky totiž bude vstup do hry značně obtížný. Ta se totiž správně snaží o co největší míru realismu, ale v takovém případě je problém skoro udržet formuli v přímém směru na rovince.

F1 2012

K dispozici je samozřejmě i několik zjednodušení a jízdních asistencí, ale jejich použití je často příliš skokové. Nejlepším příkladem je brzdný asistent, s jehož použitím vám stačí v podstatě pouze kroutit volantem. Nějaké odstupňování by se v tomto případě určitě hodilo, zejména tedy v úvodu, kdy se s hrou seznamujete.

Jízdní projev vašeho monopostu lze pochopitelně upravovat i prostřednictvím jeho nastavení. Pokud ale nemáte s podobnými hrami příliš zkušeností, asi těžko například odhadnete, kolik stupňů naklonění přítlačného křídla je málo a kolik moc. Preview verze pak navíc ani kdovíjak moc možností nastavení nedávala.

F1 2012

Pokud ale přistoupíte na to, že tato hra zkrátka není pro čajíčky, pak vám poskytne dostatek kvalitní zábavy a spoustu hodin nastavování, testování, kvalifikací, závodů, bouraček i předjížděcích manévrů.

Poslední úlitbou méně zkušeným masám je možnost vracet čas. Pokud se vám tedy na trati něco nepovede, můžete se vrátit před inkriminovaný okamžik a situaci znovu vyřešit jinak. Není to nic nového pod sluncem a v závodních hrách se s tím již nějakou dobu setkáváme. Ale v titulu, který se chlubí značným realismem, to působí tak trochu jako pěst na oko.

K reálnému pocitu přispívá nejen dobrý jízdní model, který dokazuje, že řídit nadupanou formuli není žádná brnkačka, ale také řada aspektů letošní skutečné sezóny F1. Vedle aktuálního grafického zpracování všech monopostů, jezdců a okruhů je potřeba zmínit v prvé řadě implementaci systému KERS a DRS.

F1 2012

Systém KERS zvyšuje dočasně výkon vašeho vozu, zatímco DRS snižuje aerodynamický odpor zadního přítlačného křídla. V praxi to funguje trochu podobně jako boost v závodních arkádách. Při správném použití tak můžete získat nejen například výhodu při předjíždění, ale také získat potřebný zlomek sekundy, který může být zásadní v kvalifikaci.

Fotogalerie

Nijak slavné to není ani s grafikou. Ta se sice snaží o co nejvěrnější zpracování, ale nedá se svítit: kde nic není, ani grafik nenakreslí. Na fádních okruzích toho zkrátka nebývá moc k vidění ani v reálu a prostředí garáží taky není nic, z čeho by umělecké srdce plesalo.

Definitivní verdikt bude možné vynést až po otestování úplné finální verze. Již nyní se ale dá říci, že pokud nemáte doma kvalitní volant, nebude nová F1 titulem, pro který byste měli běžet hned v den vydání. Ten je v Evropě naplánován již na 21. září a hra se objeví ve verzích pro PlayStation 3, Xbox 360 a PC.





Nejčtenější

GWENT: The Witcher Card Game | Cinematic Trailer
Zaklínačova karetní hra Gwent se otevírá veřejnosti

Původně jen minihra ze třetího Zaklínače to dotáhla na samostatný titul. Ode dneška se může do bety karetního Gwentu přihlásit každý, kdo o to projeví zájem.   celý článek

Fallout 4 (Xbox One)
Vyzkoušejte si o víkendu Fallout 4 zdarma

Během víkendu je Fallout 4 na Steamu a službě Xbox Live Gold k vyzkoušení zcela zdarma. Pokud jste ještě náhodou neměli tu čest, vřele doporučujeme.   celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Castlevana
Stylový trailer k seriálu podle Castlevanie vypadá skvěle

Chystaný seriál na motivy upírské ságy Castlevania vychází již 7. července. Podívejte se na první zveřejněný trailer.  celý článek

New 2DS XL
Nová konzole New 2DS XL láká na kompaktnost a výrazně nižší cenu

Připravovaný nový model handheldu 3DS postrádá nepříliš využívané stereoskopické 3D, je však lehčí, kompaktnější a cena šla také výrazně dolů. Vyzkoušeli jsme...  celý článek

Další z rubriky

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

For Honor
Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.