Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: F1 2014 oproti loňskému ročníku ubrala, novinek je minimum

  10:25aktualizováno  10:25
Nový ročník formulí je obsahově chudší a nabízí minimum novinek.
65

F1 2014

Platforma: PC
Výrobce: Codemasters (PC)

  • zábavné závody s vyladěným jízdním modelem
  • technicky dobře zvládnuté
  • minimum změn oproti předchozímu ročníku
  • chybí Classic mód

Virtuálním formulím poněkud dochází dech. Snad ho naberou s příštím ročníkem, který by měl vyjít konečně také na nové konzole.

Herní karta

F1 2014 | foto: David Sillmen, iDNES.cz

Sportovní tituly, které každoročně žádají o peníze hráčů za aktuální ročník, mají obvykle problém v tom, že nepřinášejí dostatek změn. Série F1 od Codemasters měla v minulých letech tu výhodu, že se postupně etablovala a autoři stále přicházeli s dostatkem změn, které nákup dalšího ročníku ospravedlňovaly. Tempo vývoje ale už v minulém díle poněkud zpomalilo a v ročníku 2014 už horko těžko hledat opravdové novinky, ať už po technické či obsahové stránce.

Kdo sleduje Formuli 1, pravděpodobně se s novou sezónou rozčílil nad novými šestiválcovými motory, které z hlediska diváka zdaleka nemají tak zajímavý zvuk jako staré osmiválce. Ve hře F1 2014 se nicméně horší zvukové kulisy bát nemusíte: vozy znějí v podstatě stejně jako minulý rok. Je samozřejmě otázkou, zda je to dostatečná protiváha za ošizení autenticity.

F1 2014

Ve hře se naopak projevuje to, že mistr světa Vettel i mistrovská stáj Red Bull si s novými motory zase tolik nerozumí, a tak už výsledkové listině nedominují jako loni, ale jsou zhruba na stejné úrovni jako Mercedes a Ferrari.

Tvůrci Codemasters do hry integrovali nové tratě v Soči a Spielbergu, stejně jako starý dobrý Hockenheimring, který se v kalendáři závodů ob rok střídá s Nürburgringem. V Bahrajnu si pak nově zazávodíte za tmy.

Těšit se můžete také na implementaci nových pravidel, z nichž pravděpodobně to nejdůležitější je nahrazení systému pro rekuperaci energie KERS obdobným systémem ERS. Získanou energii už neuplatňujete manuálně, nýbrž to za vás palubní počítač udělá automaticky.

Umělá inteligence soupeřů se mi v tomto ročníku zdála o něco méně agresivní než loni. Na odpovídajícím stupni obtížnosti soupeři stále jedou velmi dobře a provokují, ale nezpůsobují zase tolik nehod. Oproti loňsku přibyl nový nejjednodušší stupeň obtížnosti, který by závodění na špici pelotonu měl umožnit i těm, kdo mají problémy s motorikou.

F1 2014

Tradiční mód kariéry si můžete střihnout se standardní porcí závodů, kterých je v tomto ročníku devatenáct, ale i ve zkrácených verzích se dvanácti, respektive devíti závody. Zajezdit si můžete také v různých předpřipravených scénářích nebo prostě na čas.

Ze hry bohužel vypadl Classic mód, ve kterém si hráči mohli užít trochu formulové historie. Přinejmenším v loňské podobě ho tvůrci mohli ve hře ponechat, když už nenabídli žádnou náhradu.

Ani v F1 2014 se nedočkáte adekvátní prezentace, která je se závody Formule 1 spojená. Na startu chybí „grid girls“, nejezdí se zahřívací kolo a na konci vás nečeká vyhlášení vítězů. Podobné prvky by výrazně pomohly atmosféře virtuálních závodů, ale Codemasters se jim od začátku zarytě vyhýbá.

Fotogalerie

Vzhledem k tomu, že F1 2014, podobně jako předtím už Grid: Autosport, nevychází na konzolích Playstation 4 a Xbox One, musí se i hráči na PC spokojit se starým enginem EGO. Ten nevypadá špatně, ale jeho použití znamená, že vizuálně se od předchozího ročníku prakticky nic nezměnilo.

Vzhledem ke skutečnosti, že tvůrci v F1 2014 provedli jen minimum nejnutnějších změn, musím konstatovat, že majitelům předchozí verze se koupě za plnou cenu nevyplatí, pokud za každou cenu nemusí mít aktuální startovní pole a pár nových tratí.

Jinak jde ale stále o technicky velmi dobře zvládnuté závody, které si lze velmi dobře užít jako arkádu i jako autentickou jízdu formulí. 

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

65 %

Čtenáři

66 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 105 čtenářů





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.