Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Facebook ovládají hry, podléhá jim i tvrdé hráčské jádro

aktualizováno 
Hry na Facebooku začíná hrát nový typ hráčů. Místo žen středního věku jsou to mladí muži, kteří doposud trávili svůj čas ve Starcraftu nebo Dragon Age. A podle zakladatele Facebooku bude ještě hůř.

Sociální sítě a videohry, to je téma, které fanoušky tradičních her rozčiluje. Právem. Hry v sociálních sítích totiž berou peníze tradičnímu hernímu průmyslu. A nejen peníze, i hráče. Podle aktuální studie se o hry na Facebooku a mobilních zařízeních začali zajímat i pravidelní, takzvaní hardcore hráči, kteří kvůli sociálním hrám začali méně utrácet za tradiční videohry.

Videohry byly jedním z hlavních bodů na konferenci F8, která představila novinky a plánované změny Facebooku, největší sociální sítě na světě a pravděpodobně také největší videoherní sítě světa. Facebook už ulovil 800 milionů aktivních uživatelů po celém světě. Polovina z nich hraje videohry a ty zabírají 40 procent času, který lidé na sociálních sítích tráví.

Navždy propojeni

Hra Farmville na sociální síti Facebook

Hra Farmville na sociální síti Facebook

Hlavní změnou, která zasáhne hry na Facebooku, je návrat informací o tom, co hrají vaši přátelé, přímo na oči na stránce s přehledem aktuálních zpráv. Nový box "ticker" totiž ukáže aktuální upozornění nejen o nových příspěvcích, ale hlavně automaticky generované zprávy z aplikací v čele s hrami.

Nové pojetí Facebooku a sociálních aplikací umožní tvůrcům her, aby automaticky zveřejňovali přátelům svých hráčů konkrétní informace o tom, co zrovna hráči ve hře dělají, jakých úspěchů dosáhli a s kým hrají. Součástí těchto informací má být i možnost začít hned hrát spolu nebo proti sobě. 

Ticker box a sociální hry znamenají ve své podstatě návrat otravného shánění nových hráčů, ale na vyšší úrovni. Pro tvůrce videoher je to velice dobrá zpráva, protože zákaz propagace her automatickým publikováním zpráv na zdech hráčů znamenal pro největší hry ztrátu milionů hráčů. Po více než roce je zřejmé, že Facebook chce tvůrcům aplikací, jakožto svým zákazníkům, vyjít vstříc a nabídne jim nový způsob, jak aplikace propagovat.

Nový proud aktuálních zpráv a novinek navíc v současném stavu nelze vypnout, je pouze možné zmenšit jeho velikost. To znamená, že se uživatelé Facebooku jen tak snadno nezbaví záplavy informací o sklizené kukuřici a poražených mafiánech. A zrovna hru Mafia Wars čeká rozmach: firma Zynga oznámila brzké vydání Mafia Wars 2, a lze čekat, že si na její propagaci vydavatel nechá záležet.

Hry pro tvrďáky

Project Legacy na Facebooku

Project Legacy na Facebooku

Mafia Wars 2 bude jednou z her, které lákají nový typ hráčů. Kromě Farmville nebo Sims Social se na Facebooku začíná dařit hrám, které nabízejí jiné žánry a herní principy: hry na hrdiny, strategie. Tedy hry zaměřené na skalní hráče, kteří by si o Farmville neopřeli ani kolo.

Podle studie Social Gamer Research Study hraje "hardcore" hry na Facebooku deset procent všech lidí, kteří věnují část svého času sociálním hrám. Toto číslo není obrovské, také je ve studii schované až ke konci, ale představuje zajímavý trend.

Ještě zajímavější jsou informace, které se váží k těmto deseti procentům lidí (představují asi 9 milionů hráčů jen v USA). Hardcore sociální hráči totiž kvůli hrám na Facebooku omezují hraní na ostatních platformách a méně za tradiční hry utrácejí. Nemají na to čas, protože jich tři čtvrtiny hrají zároveň dvě a více her na sociálních sítích a 28 procent dokonce čtyři a více her zároveň.

Většina hardcore hráčů věnuje na sociálních sítích hrám tři a více hodin denně. A to už je na úrovni Warcraftu, Modern Warfare a dalších populárních tradičních videoher.





Nejčtenější

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Call of Duty: WW2
Letošní Call of Duty nabídne i prostor pro poflakování se s kamarády

Součástí Call of Duty: World War II bude i prostor pro socializaci nazvaný Headquarters, v němž se můžete setkávat s přáteli a soutěžit v různých disciplínách.  celý článek

The Elder Scrolls V: Skyrim
Podpora virtuální reality pro Fallout, Doom i Skyrim bude do konce roku

Tři nejočekávanější hry pro virtuální realitu plánuje firma Bethesda vydat ještě dokonce roku. Majitelé přileb Oculus Rift však mají zřejmě smůlu.  celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Další z rubriky

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.