Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Facebook ovládají hry, podléhá jim i tvrdé hráčské jádro

aktualizováno 
Hry na Facebooku začíná hrát nový typ hráčů. Místo žen středního věku jsou to mladí muži, kteří doposud trávili svůj čas ve Starcraftu nebo Dragon Age. A podle zakladatele Facebooku bude ještě hůř.

Sociální sítě a videohry, to je téma, které fanoušky tradičních her rozčiluje. Právem. Hry v sociálních sítích totiž berou peníze tradičnímu hernímu průmyslu. A nejen peníze, i hráče. Podle aktuální studie se o hry na Facebooku a mobilních zařízeních začali zajímat i pravidelní, takzvaní hardcore hráči, kteří kvůli sociálním hrám začali méně utrácet za tradiční videohry.

Videohry byly jedním z hlavních bodů na konferenci F8, která představila novinky a plánované změny Facebooku, největší sociální sítě na světě a pravděpodobně také největší videoherní sítě světa. Facebook už ulovil 800 milionů aktivních uživatelů po celém světě. Polovina z nich hraje videohry a ty zabírají 40 procent času, který lidé na sociálních sítích tráví.

Navždy propojeni

Hra Farmville na sociální síti Facebook

Hra Farmville na sociální síti Facebook

Hlavní změnou, která zasáhne hry na Facebooku, je návrat informací o tom, co hrají vaši přátelé, přímo na oči na stránce s přehledem aktuálních zpráv. Nový box "ticker" totiž ukáže aktuální upozornění nejen o nových příspěvcích, ale hlavně automaticky generované zprávy z aplikací v čele s hrami.

Nové pojetí Facebooku a sociálních aplikací umožní tvůrcům her, aby automaticky zveřejňovali přátelům svých hráčů konkrétní informace o tom, co zrovna hráči ve hře dělají, jakých úspěchů dosáhli a s kým hrají. Součástí těchto informací má být i možnost začít hned hrát spolu nebo proti sobě. 

Ticker box a sociální hry znamenají ve své podstatě návrat otravného shánění nových hráčů, ale na vyšší úrovni. Pro tvůrce videoher je to velice dobrá zpráva, protože zákaz propagace her automatickým publikováním zpráv na zdech hráčů znamenal pro největší hry ztrátu milionů hráčů. Po více než roce je zřejmé, že Facebook chce tvůrcům aplikací, jakožto svým zákazníkům, vyjít vstříc a nabídne jim nový způsob, jak aplikace propagovat.

Nový proud aktuálních zpráv a novinek navíc v současném stavu nelze vypnout, je pouze možné zmenšit jeho velikost. To znamená, že se uživatelé Facebooku jen tak snadno nezbaví záplavy informací o sklizené kukuřici a poražených mafiánech. A zrovna hru Mafia Wars čeká rozmach: firma Zynga oznámila brzké vydání Mafia Wars 2, a lze čekat, že si na její propagaci vydavatel nechá záležet.

Hry pro tvrďáky

Project Legacy na Facebooku

Project Legacy na Facebooku

Mafia Wars 2 bude jednou z her, které lákají nový typ hráčů. Kromě Farmville nebo Sims Social se na Facebooku začíná dařit hrám, které nabízejí jiné žánry a herní principy: hry na hrdiny, strategie. Tedy hry zaměřené na skalní hráče, kteří by si o Farmville neopřeli ani kolo.

Podle studie Social Gamer Research Study hraje "hardcore" hry na Facebooku deset procent všech lidí, kteří věnují část svého času sociálním hrám. Toto číslo není obrovské, také je ve studii schované až ke konci, ale představuje zajímavý trend.

Ještě zajímavější jsou informace, které se váží k těmto deseti procentům lidí (představují asi 9 milionů hráčů jen v USA). Hardcore sociální hráči totiž kvůli hrám na Facebooku omezují hraní na ostatních platformách a méně za tradiční hry utrácejí. Nemají na to čas, protože jich tři čtvrtiny hrají zároveň dvě a více her na sociálních sítích a 28 procent dokonce čtyři a více her zároveň.

Většina hardcore hráčů věnuje na sociálních sítích hrám tři a více hodin denně. A to už je na úrovni Warcraftu, Modern Warfare a dalších populárních tradičních videoher.







Nejčtenější

Ilustrační obrázek ke hře BioShock
Sedm herních situací, které nám naprosto vyrazily dech

Šokující momenty jsou ve filmech o poznání častější než ve světě videoher. Připočíst to dost možná lze větší vyzrálosti filmového průmyslu. Přesto se najdou...  celý článek

Battlefield 1
Deset nejsledovanějších trailerů z letošních her

Z letošních ukázek hráče zaujala první světová válka, fotbal, ale i hackování. Seznam nejpopulárnějších YouTube trailerů k titulům vydaným nejpozději v roce...  celý článek

Propagační kufřík od Blizzardu
VIDEO: Rozbalujeme propagační kufřík od Blizzardu

Do redakce nám dorazil balíček, který se týká karetní hry Hearthstone. Podívejte se, jakými předměty Blizzard propaguje nejnovější rozšíření Mean Streets of...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.