Falcone: Into the Maelstrom - ve víru akce

Vezměte si akční hru, přidejte do ní půl kila vesmírného simulátoru. Za neustálého míchání vsypte engine Unreal Warfare a přiveďte na bod varu. Pak ztlumte plamen a vhoďte špetku komiksu, pokud možno Batmana nebo Soudce Dredda. Pět minut povařte a můžete servírovat. Nezapomeňte ozdobit snítkou petržele.
Falcon: Into the Maelstrom

Ačkoliv by se mohlo na první pohled zdát, že nejjistější pozice na trhu s blížícími se akčními tituly si rozdělili nejsilnější hráči jako Return to Castle Wolfenstein, Duke Nukem Forever či Doom 3, najde se i zde několik míst pro nepříliš propagované, přesto však zajímavé projekty. Jedním z takových je hra Falcone: Into the Maelstrom od společnosti Virgin Interactive. Ta ale nebude žádnou tuctovou akcí, jakých jsou na trhu desítky a desítky. Tvůrci nám chtějí nabídnout něco alespoň trošku originálního, a tak hodlají ze své hry udělat zajímavý mix klasické FPS a vesmírného bojového simulátoru, v němž se sem tam objeví i nějaké ty prvky z týmových strategií.

Příběh hry Falcone: Into the Malestrom nás zavede do hlubin vesmíru, který brázdíte v roli obávaného nemilosrdného piráta. Od toho se odvíjí i to, jaký bude váš primární úkol ve hře. Nebudete tedy osvobozovat okupovanou planetu, zachraňovat ubohé členy posádky lodi v nebezpečí nebo se snažit porazit nějakého přitroublého pána Zla. Místo toho se budete snažit zcela sobecky nashromáždit co největší lup z lodí, které na svých cestách potkáte. Hra bude rozdělena do zhruba dvaceti misí, které se budou Falcon: Into the Maelstrom vždy skládat ze dvou částí. Ta první je oním vesmírným simulátorem, kdy se musíte dostat až k vytoužené lodi. Její posádce se vaše počínání samozřejmě příliš nelíbí, takže počítejte s divokými bitvami lodě proti lodi, děla proti dělu, laseru proti laseru. A jakmile budete na palubě lodi, nadchází druhá část hry - souboj muže proti muži v nekonečných a křivolakých chodbách vesmírných korábů, v nichž se za neutichajícího rachotu futuristických zbraní osobního ničení snažíte najít cokoliv cenného, co by šlo zpeněžit. Ale nemusíte se bát, že byste byli na všechno sami. Jak budete postupovat hrou a vaše renomé obávaného piráta bude stoupat, objeví se i zájemci, kteří se budou chtít k vám připojit. Jejich služby se vám budou velice hodit, protože takový hacker, expert na výbušniny nebo zabiják vám mají rozhodně co nabídnout.

Podíváme-li se na grafickou stránku hry Falcone: Into the Maelstrom, musíme jen uznale pokývat hlavou. Je také proč - tvůrci se totiž rozhodli pro vizualizaci svého projektu použít jeden z nejlepších enginů na trhu - Unreal Warfare od Epic Games. Důvody jsou zřejmé. Nejen, že se jedná o špičku mezi grafickými enginy, ale je hlavně velice univerzální, takže je velice snadné jej použít pro obě tak diametrálně odlišné části hry. Engine je ale jedna věc a design druhá. I zde bychom ale měli být plně Falcon: Into the Maelstrom spokojeni. Úrovně jsou navrženy Robbiem Morrisonem, který stojí za vznikem Soudce Dredda, jednotlivé postavy a nepřátele pak vymodeloval Jim Murray, kterého můžeme znát také ze Soudce Dredda, ale též třeba z Batmana. Je tedy zřejmé, že grafika bude mít mírně komiksový nádech, ale jak vidíte na obrázcích, nebude to komiks ledajaký.

Nyní máme již všechna podstatná fakta pohromadě a zbývá nám již jen pár drobností - jak to bude s multiplayerem a na jaké platformy a kdy hra vyjde. S radostí musíme konstatovat, že všechny zprávy jsou příznivé. Multiplayer bude, přičemž mapy pro něj by se měly od těch singleplayerových lišit. Co se platforem a vydání týče, hra Falcone: Into the Maelstrom by měla mít premiéru na PlayStationu 2 koncem tohoto roku a v prvních měsících roku příštího by měly následovat verze pro PC a Xbox. Uvidíme, jestli budou vypadat stejně zajímavě, jako znějí tyto úvodní informace.