Firmy Bethesda a Sony se totiž nedokázaly shodnout na podobě uživatelského obsahu. „Sony nám sdělilo, že neschválí modifikace tak, jak by měly fungovat. Tedy tak, aby uživatelé mohli ve Falloutu 4 a speciální edici Skyrimu upravit cokoliv,“ napsala Bethesda.
Vydavatelství prý bude hledat další způsoby, jak komunitní tvorbu nabídnout hráčům s PlayStation 4. „Dokud nám však Sony neumožní plnohodnotnou podporu modifikací na PlayStation 4, obsah pro Fallout 4 a Skyrim tam dostupný nebude.“
Z dřívějších informací vyplynulo, že problémů existuje hned několik. Jedním je menší povolená velikost souborů. Zatímco u Xboxu One modifikace mohou zabírat až 2 GB, na PlayStationu 4 je to okolo 900 MB.
Konzole od Sony navíc využívá vlastní formát pro zvukové soubory, což znemožňuje jejich úpravu. A modifikace využívají náročnější textury z PC verze, kvůli kterým komunitní tvorba může narážet na problémy s výkonem.
Microsoft na situaci obratem zareagoval na Twitteru. Firma připomněla, že její konzole modifikace podporuje, a že jsou na ní na rozdíl od PlayStationu 4 hry zpětně kompatibilní.