Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milují postapokalyptickou hru Fallout a deset let vyvíjeli vlastní verzi

aktualizováno 
Čeští fandové hry Fallout dokončili po deseti letech obsáhlou modifikaci. Její děj se odehrává mezi prvními dvěma díly, k dispozici je v češtině a zdarma.

Ilustrační obrázek | foto: Bethesda

Projekt se jmenuje Fallout 1.5: Resurrection a vznikl jako modifikace titulu Fallout 2. Podle vývojářů se děj odehrává zhruba v oblasti Nového Mexika a herní lokace jsou tak zcela nové. Modifikaci si můžete stáhnout zde.

Fotogalerie

"Jakožto velcí fandové Falloutu se snažíme brát si z každého dílu jen to nejlepší. Vtípky, kterými byl Fallout 2 prošpikován, tu ustupují do pozadí a vrací se opět skvělá atmosféra úpadku a beznaděje, kterou máme na prvním díle tak rádi," píšou tvůrci na webu projektu.

Principy hry prý nechtějí příliš upravovat, zaujmout mají především nové prostředí a svěží příběh.

"Snad každý vzpomíná na to, jaké bylo, když poprvé usedl k Falloutu. Než hru dohrál, procházel zajímavými lokacemi plnými fascinujících věcí a i po několikátém hraní objevoval nové skutečnosti," tvrdí vývojáři.

Příběhová ukázka

Probouzíš se a pomalu otevíráš slepené oči, vidíš však jen tmu. Zkoušíš pomalu hýbat končetinami a posadit se, ale při sebemenším pohybu celé tvé tělo zalije nesnesitelná bolest. Raději zůstáváš chvíli ležet. Začínáš si pomalu uvědomovat své okolí, chladný vlhký vzduch tě jemně hladí po tváři a v dálce slyšíš ozvěnu krysího pískání. Ležíš na chladné špinavé zemi a nechápeš, kde jsi, ani kdo jsi. Snažíš se zrekapitulovat své vzpomínky… marně. Jako by ti v tom bránila jakási neviditelná bariéra, čím dál do minulosti se snažíš nahlédnout, tím se bariéra zvětšuje. Proč si nemůžu na nic vzpomenout?

"Na modu jsme pracovali ve volném čase víc než 10 let, abychom vytvořili hru, která by byla kvalitou a rozsahem plnohodnotným dílem série," napsal nám šéf projektu Václav Panoš.

Projekt začali vytvářet ještě v době, kdy hry Fallout 3 ani New Vegas neexistovaly. Pro vývoj prý velmi intenzivně studovali první dva díly a jako inspiraci zmiňují též titul Arcanum.

"V dodržování kánonu Falloutu jsme byli ortodoxní, občas i víc než druhý díl. Koncept Fallloutu jsme se snažili spíše rozvíjet, než abychom se vůči němu vymezovali," řekl pro Bonusweb.cz spoluautor projektu Marián Lóži.

Základ týmu po těch deset let tvořili čtyři Češi. Ruku k dílu však čas od času přiložili i lidé ze zahraničí. Na otázku, proč vývoj trval tak dlouho, Lóži říká: "Pošetilost začátečníků." Tým zkrátka neodhadl časovou náročnost a volného času se navíc v některých etapách vývoje takřka nedostávalo.

Značné úsilí prý vyžadovalo zpracování alternativních možností pro řešení úkolu i volba zaměstnavatele. "Z toho se pak odvíjí několik variant důsledků, s kterými je potřeba počítat. Ale já věřím, že se ta práce vyplatila. A hráče hodně potěší, když uvidí, že jejich rozhodnutí mají ve hře pořádné následky," vysvětluje Panoš.

A jak vůbec vydrželi projekt vytvářet deset let? "Udržela nás určitě vzájemná podpora. Když už jsem vyloženě kolísal, vždy mě povzbudila usilovná práce jiných lidí," vysvětluje Lóži.

"Když člověk vidí nějaké výsledky práce, chce to hlavně tvrdohlavost. Pracovat dál, i když se dokončení zdá být v nedohlednu. Byla by přece velká škoda hotovou práci zahodit," dodává Panoš.

Autor:


Témata: Fallout


Nejčtenější

Ryse: Son of Rome
Dubnové hry zdarma s Xbox Live Gold: akce Ryse a seriál Walking Dead 2

V dubnu se majitelé s aktivním předplatným Xbox Live Gold mohou zdarma vydat ve hře Ryse: Son of Rome v kůži římského generála zabíjet barbary. Ale i zbylé hry...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Lego Worlds
Vysněnou virtuální hračku kazí bugy a špatné ovládání. Recenze Lego Worlds

Lego Worlds, vysněná virtuální hračka pro všechny milovníky slavných kostiček, se po dvou letech „válení“ v nedokončené verzi na Steamu konečně dostává na naše...  celý článek

Další z rubriky

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.