Ilustrační obrázek

Ilustrační obrázek | foto: Bethesda

Milují postapokalyptickou hru Fallout a deset let vyvíjeli vlastní verzi

  • 15
Čeští fandové hry Fallout dokončili po deseti letech obsáhlou modifikaci. Její děj se odehrává mezi prvními dvěma díly, k dispozici je v češtině a zdarma.

Projekt se jmenuje Fallout 1.5: Resurrection a vznikl jako modifikace titulu Fallout 2. Podle vývojářů se děj odehrává zhruba v oblasti Nového Mexika a herní lokace jsou tak zcela nové. Modifikaci si můžete stáhnout zde.

"Jakožto velcí fandové Falloutu se snažíme brát si z každého dílu jen to nejlepší. Vtípky, kterými byl Fallout 2 prošpikován, tu ustupují do pozadí a vrací se opět skvělá atmosféra úpadku a beznaděje, kterou máme na prvním díle tak rádi," píšou tvůrci na webu projektu.

Principy hry prý nechtějí příliš upravovat, zaujmout mají především nové prostředí a svěží příběh.

"Snad každý vzpomíná na to, jaké bylo, když poprvé usedl k Falloutu. Než hru dohrál, procházel zajímavými lokacemi plnými fascinujících věcí a i po několikátém hraní objevoval nové skutečnosti," tvrdí vývojáři.

Příběhová ukázka

Probouzíš se a pomalu otevíráš slepené oči, vidíš však jen tmu. Zkoušíš pomalu hýbat končetinami a posadit se, ale při sebemenším pohybu celé tvé tělo zalije nesnesitelná bolest. Raději zůstáváš chvíli ležet. Začínáš si pomalu uvědomovat své okolí, chladný vlhký vzduch tě jemně hladí po tváři a v dálce slyšíš ozvěnu krysího pískání. Ležíš na chladné špinavé zemi a nechápeš, kde jsi, ani kdo jsi. Snažíš se zrekapitulovat své vzpomínky… marně. Jako by ti v tom bránila jakási neviditelná bariéra, čím dál do minulosti se snažíš nahlédnout, tím se bariéra zvětšuje. Proč si nemůžu na nic vzpomenout?

"Na modu jsme pracovali ve volném čase víc než 10 let, abychom vytvořili hru, která by byla kvalitou a rozsahem plnohodnotným dílem série," napsal nám šéf projektu Václav Panoš.

Projekt začali vytvářet ještě v době, kdy hry Fallout 3 ani New Vegas neexistovaly. Pro vývoj prý velmi intenzivně studovali první dva díly a jako inspiraci zmiňují též titul Arcanum.

"V dodržování kánonu Falloutu jsme byli ortodoxní, občas i víc než druhý díl. Koncept Fallloutu jsme se snažili spíše rozvíjet, než abychom se vůči němu vymezovali," řekl pro Bonusweb.cz spoluautor projektu Marián Lóži.

Základ týmu po těch deset let tvořili čtyři Češi. Ruku k dílu však čas od času přiložili i lidé ze zahraničí. Na otázku, proč vývoj trval tak dlouho, Lóži říká: "Pošetilost začátečníků." Tým zkrátka neodhadl časovou náročnost a volného času se navíc v některých etapách vývoje takřka nedostávalo.

Značné úsilí prý vyžadovalo zpracování alternativních možností pro řešení úkolu i volba zaměstnavatele. "Z toho se pak odvíjí několik variant důsledků, s kterými je potřeba počítat. Ale já věřím, že se ta práce vyplatila. A hráče hodně potěší, když uvidí, že jejich rozhodnutí mají ve hře pořádné následky," vysvětluje Panoš.

A jak vůbec vydrželi projekt vytvářet deset let? "Udržela nás určitě vzájemná podpora. Když už jsem vyloženě kolísal, vždy mě povzbudila usilovná práce jiných lidí," vysvětluje Lóži.

"Když člověk vidí nějaké výsledky práce, chce to hlavně tvrdohlavost. Pracovat dál, i když se dokončení zdá být v nedohlednu. Byla by přece velká škoda hotovou práci zahodit," dodává Panoš.


Témata: Fallout