Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer

  12:00
A je tu další argument pro ty, kteří tvrdí, že hry inspirované filmy obvykle dopadají při nejlepším průměrně. Druhý díl Fantastic Four zrovna neoslní, ale hrát se dá.

Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer Teď bych měl zahlásit nějakou provařenou větu typu: „V názvu fantastické, v reálu hrůza“, ale nechce se mi do toho. Ano, recenzovaný titul nedopadl zrovna tak, aby mě usadil na můj tloustnoucí zadek, ale podobně nepovedených her tu bylo, je a bude spousta, takže nejsem zase tak znechucený, jak bych čekal. Takže narovinu: Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer je ničím nevynikající průměr, který je určený asi jen pro ty, kteří se do filmové předlohy bezmezně zamilují.

Osobně patřím k těm, kteří si nadhled, trošku laciný humor a vcelku líbivé triky u prvního filmu Fantastic Four oblíbil. Proto jsem se na druhý díl těšil. A překvapivě si Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer nevysloužil tak tvrdé recenze, jak jsem předpokládal. Za to na hřesi určitě hodně novinářů s radostí smlsne. Důvodů k tomu mají dost. Začněme třeba technickým zpracováním. Postavy nejsou „rozhýbány“ špatně, běhají vcelku realisticky, ale nejsou zrovna detailní. Například vlasy jediné hratelné ženské hrdinky Invisible Woman vlají tak, že to vypadá, jako by měla na hlavě přivázanou utěrku. Navíc jsou postavy Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer nepříjemně hranaté a hrubé. Dabing na tom není špatně a čtyři hrdinové hláškují na každém rohu, ale hudba je skoro nepostřehnutelná, i když čas od času zazní povedenější kousky, které trošku zlepší atmosféru.

Jde tu hlavně o boj. Ten vás hned za začátku zaskočí zmateností.

S designem levelů se tu také nikdo moc nenamáhal. Každá úroveň je tématicky odlišná od jiných, ale je rozdělena do menších sekcí, které jsou si až nepříjemně podobné a za moment získáte pocit, že neustále běháte na tom samém místě. Navíc jsou mise dost lineární a pokud náhodou narazíte na odbočku, tak vede obvykle k takzvanému „Tokenu“, kterých je v každé úrovni ukryto několik. Za ty lze nakupovat bonusové předměty.

Také sbíráte zkušenosti. Za zabité nepřátele nebo za splnění nějakého úkolu (obvykle něco zničit) dostanete několik bodů. Ty ovšem nemůžete rozdělovat sami. Automaticky se vám zvyšuje úroveň a otevírají speciální schopnosti. Nemůžete si zvolit, do čeho vložit těžce získané zkušenosti, umělá inteligence Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer rozhoduje za vás a to není zrovna příjemné. Nic proti zjednodušenému RPG systému, ale tohle je trošku moc. Myslím, že většina z hráčů by byla spíše pro to, aby se mohla rozhodnout do čeho investovat. Je sice pravda, že Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer je obyčejná mlátička, ale u většiny konkurence existuje určitý RPG prvek, do kterého může hráč zasahovat.

Zjednodušené je i ovládání. Do boje se ženou všichni čtyři členové superhrdinského týmu, vy ovládáte jednoho. Kterého, to je na vás, během mise mezi nimi můžete přepínat směrovým křížem. Každý z nich má slabý a silný útok, které můžete formovat do krátkých komb. Samozřejmě, že jsou tu i speciální útoky - The Thingovy jsou extrémně silné, Invisible Woman dokáže zmrazit nepřátele nebo se stát neviditelnou, Mr. Fantastic využívá svého plastického těla a The Torch metá plameny, kam to jen jde. Zatímco první tři bojují pěstmi, popřípadě nohama, The Torch metá ohnivé koule, takže je vhodný pro boj na dálku, případně likvidování nepřátel, kteří jsou mimo dosah ostatních (například ve vzduchu). Čas od času narazíte na místo, kde je nutné využít schopností určitého člena týmu. The Thing Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer jediný prorazí kovové dveře nebo skálu, Invisible Woman dokáže zničit generátor silového pole, The Torch pro změnu zvládá likvidaci generátoru elektrického pole a Mr. Fantastic dokáže aktivovat vypnuté přístroje. Podobné pokusy o interakci jsou poměrně časté, ale nevyhnete se pocitu, že jsou do hry trošku násilně vložené, jen aby se neřeklo.

Jde tu hlavně o boj. Ten vás hned za začátku zaskočí zmateností. Čtyři vaše postavy plus další desítky protivníků v jedné chvíli na jednom místě, to musí být logicky nepřehledné. Několikrát se vám určitě stane, že budete sledovat určité místo v domnění, že se tam nachází vámi ovládaný hrdina a ono ne. Je o kus dál. Možná by bylo lepší ubrat na kvantitě a přidat na kvalitě. V každé úrovni je totiž jen několik málo druhů nepřátel, které se neustále opakují. I možnosti útoků jsou omezené, dva údery, absence skoku a bloku. Sice můžete čas od času využít mocnější úder, pokud shromáždíte dostatek vesmírné energie, ale to je asi tak všechno. Při hraní jsem se nemohl zbavit dojmu, že se tvůrci snažili hru neustále zjednodušit až natolik, že se jim to vymklo z rukou a oni to přehnali. Místo toho, aby to titulu přidalo na zábavnosti, stalo se to, že si klidně můžete hodit šlofíka a ze spaní mačkat dvě tlačítka.

Kdo je Silver Surfer?

Silver Surfer je jeden ze stovek hrdinů, které stvořilo nakladatelství Marvel, respektive dvě komixové legendy Stan Lee a Jack Kirby. Poprvé se na stránkách komixu objevil už v roce 1966. Silver Surfer je samozřejmě pseudonym, pravé jméno této bytosti je Norrin Radd a pracoval jako astronom na planetě Zenn-La. Právě ta se měla stát dalším chodem na jídelníčku požírače planet Galactuse. Ale Norrin s ním uzavřel dohodu, stane se jeho heroldem, bude pro něj vyhledávat vhodné světy pro konzumaci a on za to ušetří jeho rodnou planetu. Díky této dohodě získal také výjimečné schopnosti – nadlidskou výdrž a sílu, možnost manipulovat a absorbovat energii, molekulární transmutaci, dokáže také cestovat nadsvětelnou rychlostí, zvládá léčit sám sebe a umí manipulovat s časem.

Klady a zápory

Plus Vcelku slušný dabing
Plus Čtyři hratelné postavy

Mínus Průměrné technické zpracování
Mínus Zoufale okleštěný RPG systém
Mínus Velmi stereotypní

Nejsem ten, co z principu kritizuje herní adaptace filmových předloh, ale Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer opravdu není zářný příklad toho, že podle filmu může vzniknout zajímavý herní titul. Zpočátku se může zdát zábavný, ale časem se dostaví takový stereotyp, že bych doporučoval sirky pod víčka, abyste neusnuli. Mačkat, mačkat, mačkat, občas prohodit postavy a mačkat dál. Možná by to bylo lepší, kdyby nebyl tak okleštěný RPG systém, který tu je jen na oko a nedovoluje ani minimální zásah hráče. Opravdu není o co stát. Nic proti oddechovým mlátičkám, ale tahle je opravdu nudná a bez nápadu.

Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
Výrobce/Vydavatel Visual Concepts/2K Games
Platforma PlayStation 2, PS3, Wii, NDS, Xbox 360
Multiplayer: 2-4 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: ano, 640kB
Verdikt: Až přehnaně zjednodušená beat´um up mlátička, která své filmové předloze zrovna čest nedělá.
Hodnocení: 55% (info)

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...