|
Již obrázky okolo prozrazují, že místa, kde se brzy odehrají urputné bitvy mezi vámi a nepřáteli, překvapí svoji kouzelnou malebností – nádherné písečné pláže, džungle, vodopády. Nádhera – mnozí z nás by si v takovýchto místech jistě dovedli představit dovolenou s přítelkyní či přáteli. Těmto nevinným a pohledným lokacím však kontrastují temné klaustrofobické výzkumné laboratoře a nepřátelé. Far Cry se (očividně právem) chlubí používáním mnoha nových efektů, například nepřátelé si díky "PolyBUMP" technologii zpracování modelů jakoby zachovávají svůj původní počet polygonů, dejme tomu 250 000, namísto obvyklých 1500 (porovnání viz. tento a tento obrázek). Stejnou technologii zatím používá pouze připravovaný Doom 3. Také zobrazování vzdálenosti vypovídá o mocnosti enginu, poněvadž oproti obvyklé mlze v pozadí Far Cry nabízí maximální možný dohled. Nejenže to pěkně vypadá, ale své využití snadno hledejme i v praxi – přímo se nabízí odstřelování. Vlastní prostředí disponuje slušnou interaktivitou, nicméně nejvíce asi potěší, že džungle vytváří dojem života. Stromy se tak skutečně prohýbají pod náporem větru a reagují dejme tomu na silný výbuch.
Poslední dobou se také hovoří o zaměření se na umělou inteligenci. To se netýká pouze neutrálních postav provádějících svoji každodenní činnost, ale též nepřátel. Autoři vytvořili externí editor, jenž jim umožňuje jemně ladit jednotlivé aspekty charakterů – zkrátka by nemělo hrozit, že nepřítel bude útočit podle stejného a stále se opakujícího skriptu. A to zní slibně stejně jako fakt, že spatří-li vás nepřítel, nemusí nutně provést okamžitě útok. Nepůjde přímo k vám, abyste jej pokropili salvou projektilů z nějaké těžkotonážní zbraně, ale umí si počkat. Zní to šíleně, poněvadž takto dost často neuvažuje ani průměrný hráč při hře více hráčů :-), ale ať to dopadne jakkoli, jedno je jisté. Autoři se snaží změnit zažité schéma tzv. "akční přímky" mezi vámi a nepřáteli. A to se počítá. Dostatek času hodlají autoři věnovat hře více hráčů, samozřejmě s k tomu připravenými mapami. Počítá se s klasickým deathmatchem a CTF, další módy zatím nebyly upřesněny. Nezbývá než trpělivě čekat, nicméně minimálně po grafické stránce čekejme skutečnou bombu.