Fate - další 3D FPS na obzoru

Daleká budoucnost, všemocné korporace, terraformované světy – to jsou oblíbené ingredience správných sci-fi příběhů. Ve hře Fate sice půjde zejména o akci, ale o akci zasazenou právě do těchto oblíbených sci-fi kulis. V roli správňáka Ludda se totiž postavíte arogantní korporaci, která si myslí, že jí její špinavé praktiky mohou jen tak projít.
Fate

Znáte nějakou irskou firmu zabývající se tvorbou počítačových her? Asi ne. Já také ne, tedy lépe řečeno, neznal jsem až do chvíle, kdy se objevily zprávy o přípravě nového first-person-shooteru Fate, na kterém pracuje irská firma Torc Interactive. Zatím se zdá, že vývojáři nechtějí nic ponechat náhodě, jelikož si vytvořili svůj vlastní engine, na kterém hru staví. Podle prvních informací to sice nevypadá, že by hra Fate měla být nějakou převratnou peckou z hlediska myšlenky či nápadu, ale měla by zaujmout zejména technickým zpracováním.

Děj hry se odehrává ve vzdálené budoucnosti, kdy lidstvo kolonizuje další planety, a to vesměs za účelem těžby vzácných nerostů. Jedním z takových světů je i pouštní planeta Tyrus, na které si svoje doly zřídila korporace TeraNation, přičemž jako levnou pracovní sílu používá trestance z vězeňských kolonií na jiných planetách. Jedním z takových trestanců je i hlavní hrdina hry Luddwig VanGunn zvaný Ludd, který byl uvězněn za přípravu rebelie na Marsu. Ludd místo výkonu trestu přijme místo v policejních složkách na nové těžařské kolonii, brzy ale zjistí, že policie se více než o hlídání zákona stará o prosazování špinavých zájmů korporace TeraNation. V roli tohoto chlapíka budete postupně odkrývat příběh plných intrik, korupce a na řadu přijde i setkání s mimozemskou civilizací.

Fate

I když zápletka skutečně není příliš originální a připomíná ohrané klišé béčkových sci-fi filmů, hráči by se při hraní neměli nudit. Autoři slibují nápadité lokace, zajímavé nepřátele a rozmanité zbraně. Nepřátelé by měli být ve dvou základních druzích. Za prvé slabší řadoví zloduši, jejichž síla obvykle spočívá v početní převaze či výhodné pozici, za druhé speciální hajzlíci, kteří budou mít různé speciální schopnosti, budou se inteligentně chovat a přepadávat vás nebudou jen z klasických pozic, ale budou útočit i z vody nebo ze vzduchu. Vývojáři zatím počítají s devíti zbraněmi, sedm z nich by však mělo mít možnost alternativní střelby, takže k dispozici bude v podstatě šestnáct druhů střelby. Autoři sice zatím nehovoří o zbraních konkrétně, ale slibují zajímavější variace než nabízí většina her podobného zaměření.

DB Engine, na kterém Fate běží, je v pořadí pátý engine firmy Torc Interactive a měl by umožňovat práci s dynamickým prostředím. Navíc je v něm implementován běh času, což má za následek to, že ve hře je vidět střídání dne a noci a stíny všech objektů se vypočítávají dle Fate pozice slunce na obloze. Engine podporuje všechna rozlišení od 640x480 po 1600x1200 a vše nasvědčuje tomu, že je velmi kvalitní. Zajímavým vylepšením je možnost zapnout si do malého okna speciální kameru, kterou můžete nastavit například na pohled dozadu. Minimální hardwarové požadavky jsou poměrně únosné (procesor 450 MHz, 64MB RAM, 16 MB 3D karta), ale pro plynulou hru při vyšším rozlišení a slušných detailech je samozřejmě potřeba trochu našláplejší mašina.

Autoři celkem jednoznačně vsadili na osvědčené téma a jejich snaha směřuje k co nejlepšímu technickému zpracování. Zatím není jasné, jak to bude s distribucí, ale Torc Interactive v tomto směru momentálně intenzivně jedná na všechny strany. Pokud dopadnou tato jednání dobře, měla by hra Fate vyjít během druhého čtvrtletí tohoto roku.