Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fatherdale: The Guardians of Asgard

  12:00aktualizováno  1. srpna 2:32
Těžko lze uvěřit tomu, že je možné zkřížit tři herní žánry dohromady a jejich spojením získat kvalitní a zábavnou hru. Společnost Snowball se nás však pokouší přesvědčit o tom, že to možné je. A zatím se zdá, že jim nelze než dát za pravdu. Jejich chystaná hra Fatherdale by měla být titulem, který by si neměl nechat ujít žádný milovník RPG.

FatherdaleV poslední době je u nových her čím dál tím častější prolínání jednotlivých žánrů. Není divu, pokud se nějaká hra drží striktně pravidel daného žánru, je buď označena za klon některé ze starších her, nebo jí je vyčítán nedostatek originality. Nezbývá tedy nic jiného, než hledat nové cesty. To však nemusí být pokaždé úspěšné. Někdy jsou do hry vkládány velké naděje vývojářů i hráčů samotných, ale výsledkem je pouze neživotaschopný hybrid. A čím je odklon od původního herního schématu větší, tím roste i riziko neúspěchu.

To všechno si pracovníci ruské společnosti Snowball jistě uvědomili. Přesto je to neodradilo od prací na svém novém projektu, který pojmenovali Fatherdale: The Guardians of Asgard. V něm by mělo dojít ke zkřížení rovnou tří herních žánrů - RPG, RTS a adventure. Na první pohled se tento pokus může zdát být mírně šílený, ale hned ten druhý odhalí zdravé jádro myšlenky. Dominantní postavení zde bude mít první jmenovaný žánr, tedy RPG, ostatní mu jen dodají to nejlepší, co obsahují. Tedy RTS dynamický způsob soubojů a adventure dialogový systém a orientaci v příběhu.

FatherdaleJistě vás ale zajímá, jak bude Fatherdale vypadat. Ačkoliv se donedávna tvrdilo, že pro RPG není grafické zpracování příliš důležité, protože základ je "tam v hlavě", nové hry tohoto stylu tento zastaralý trend opouští. Stejně tak i pracovníci Snowballu si řekli, že "hra musí vypadat tak, aby byla schopná svést ženu". To je sice poněkud nadnesené tvrzení, ale nelze jim upřít určitá snaha. Sice jim v tom trochu brání zvolený izometrický pohled, ale dlužno uznat, že se jim daří z něj dostat maximum a například s takovým Falloutem si příliš nezadá (screenshoty jsou ze zkušební verze enginu). K tomu si přidejte například takové lahůdky, jako je neomezené dynamické multitexturování, předrenderované objekty a postavy či kompletně trojrozměrné prostředí se vším, co k němu patří (stíny, osvětlení atd.) a máte zhruba představu, jak by mohl Fatherdale ve své konečné podobě vypadat.

Protože ale stále platí, že u RPG je přeci jsou hratelnost a příběh důležitější než grafické zpracování, ani na ně tvůrci nezapomněli. Děj hry zasadili do prostředí roku 1072 a dali si velmi záležet na tom, aby neopominuli žádný, byť sebemenší detail. Práci na celém projektu spustili již v roce 1997 a od té doby strávili mnoho času procházením dobových kronik, encyklopedií a muzeí. Výsledek však stojí za to. Nejen, že jsou dobové všechny předměty a zbraně, ale také prostředí, společenská struktura, způsob boje, zkrátka všechno. Pokud tedy patříte mezi milovníky středověku, přijdete si na své.

FatherdaleV úvodu jsou zmíněny vlivy žánrů RTS a adventure. RTS se projeví v soubojích, které probíhají jako v Diablu v reálném čase, ale liší se tím, že neovládáte pouze jednoho svého hrdinu, ale celou skupinu. To je vyřešeno právě systémem "point-and-click", který je s RTS spojován. Jednotlivé hrdiny také můžete spojovat do různých bojových formací, nebo je používat jednotlivě pro speciální úkoly (útoky ze zálohy, výzvědy a další).

Adventurní prvky se projeví zase převážně při dialozích s NPC, kterých je v šedesáti lokacích více jak sto padesát a žádné dvě nejsou stejné (jak grafikou, tak i osobností). Rozhovory s nimi probíhají v reálném čase a obsahují přesně ty informace, které hráč potřebuje. K dispozici je také deník, který zaznamenává postřehy hlavního hrdiny.

Navzdory těmto vlivům se ale stále jedná o RPG, které sice není čisté, ale je obohaceno o prvky zmíněných žánrů. A obohaceno více než vhodně. Může nás tedy jen potěšit, že distribuce hry nebude jen ruskou záležitostí, ale měla by se dostat do obchodů po celém světě - a tedy i v České republice. Škoda jen, že k tomu nedoje dříve jak v polovině příštího roku.

Autor:




Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Další z rubriky

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.