Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autorům bídných her přišly poštou fekálie. Žádají odškodné 269 milionů

aktualizováno 
Ačkoliv valnou většinu jejich titulů lidé hodnotí jako odpad, vývojáři žalují youtubera Jima Sterlinga za škody a psychické újmy způsobené jeho videi. Společnost Digital Homicide Studios přitom jen v roce 2015 vydala šest her a ani jedna nezískala pozitivní hodnocení. Přesto kritická videa vnímají jako důvod k žalobě.

Digital Homicide Studios youtubera nařkly z neopodstatněných obvinění, která jim způsobila potíže. Celkem po něm žádají odškodné 10,76 milionů dolarů, tedy přibližně 269 milionů korun. Jako jednu z komplikací zmiňují fekálie, které jim prý přišly poštou od Strelingových fanoušků.

Čtvrtinu z deseti milionů tak chtějí za škody, které jejich produktům způsobily Sterlingova videa, 4,3 milionu za újmy na reputaci a psychické strádání a téměř polovinu jako sankční náhradu škody. Tedy jako trest za škody způsobené žalovaným.

Společnost žalobu podala 16. března u arizonského okresního soudu, kde autora videí nařkla z útoků, urážky na cti a pomlouvání. Jim Sterling (vlastním jménem James Stanton) totiž vytvořil sérii videií, ve kterých se soustředí na technické nedostatky her od Digital Homicide Studios.

The Slaughtering Grounds
The Slaughtering Grounds
The Slaughtering Grounds
The Slaughtering Grounds

Hra The Slaughtering Grounds, která neunikla kritice Jima Sterlinga.

Na YouTube například koncem roku 2014 nahrál průchod hrou Slaughtering Ground, kterou v názvu označil za kandidáta na nejhorší projekt posledních dvanácti měsíců. Ve videu poukazuje například na ustřelenou hlavu, která nepřestane krvácet. Či na zaměřovač, který neodpovídá tomu, kam zbraň střílí.

Vývojáři žalobu sepsali sami bez asistence advokáta. Přesto však dočasně spustili komunitní financování, ve kterém se od lidí pokoušeli vybrat peníze na právní zastoupení. To skončilo neúspěchem.

Lidé totiž přispívali tak malé částky, aby poplatky za využívání komunitního financování převýšily příjmy. Ve finále tak Digital Homicide Studios tratilo a výběr peněz raději ukončilo. V reakci na situaci však plánují hledat nové způsoby, jak finance na právníka získat.

Temper Tantrum
Temper Tantrum
Temper Tantrum

Projekt Temper Tantrum působí jako hra pro děti.

Obžalobu údajně připravovali zhruba čtyři měsíce a Sterling podle nich překročil meze, když kritizoval každý titul, který kdy vydali.

Autor videí se k záležitosti příliš nevyjadřuje. Pro server Kotaku však prohlásil: „Nebylo by rozumné v tuto chvíli záležitost komentovat. Mohu jen říci, že situaci řeším a cítím se sebevědomě.“

Vývojáři kromě finančního odškodnění požadují také omluvu umístěnou do každého urážlivého videa a článku minimálně po dobu pěti let. Omluva by během tohoto období měla být také hlavním videem na Strelingově kanálu.

Průměrné uživatelské hodnocení projektů od Digital Homicide Studios se přitom na Steamu pohybuje okolo 33 %. Sterling navíc tvrdí, že vývojáři místo vlastní grafiky využívají obsah nakoupený z internetu.

Deadly Profits
Deadly Profits

Titul Deadly Profits má na poměry Digital Homicide Studios vcelku solidní grafiku.

Autor:




Nejčtenější

Syrian Warfare
Strategie Syrian Warfare ve zkratce: Kontroverzní téma a krutá obtížnost

Tvůrci hry Syrian Warfare se žánr strategií rozhodli pojmout nezvyklým způsobem. A to hned na několika rovinách. Netěžíte v ní suroviny a nestavíte základnu,...  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Mafia 3
Odradila vás kritická hodnocení Mafie 3? Vyzkoušejte demo

Zároveň s prvním placeným příběhovým rozšířením akce Mafia 3 vychází i demoverze.   celý článek

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Další z rubriky

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.