Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

FIFA 13 chce změnit myšlení fotbalistů i hráčů

aktualizováno 
Nejpopulárnější fotbalová série současnosti si pro nový ročník dala za cíl zvýšit míru realismu. Toho chce dosáhnou především novinkami na poli umělé inteligence virtuálních fotbalistů.

Tvůrci z EA Sports změny pro nadcházející díl charakterizují úderným sloganem "FIFA 13 mění pravidla hry". Je to sice značně nadsazené, protože se z fotbalu nestane koňské pólo, ale přinejmenším z prvních ukázek a specifikací se zdá, že by posun od posledního dílu mohl být dost znatelný.

Autoři se chlubí novou "inteligencí v útoku". Tato vlastnost by měla přinést pestřejší možnosti pro průnik obranou soupeře, ale zároveň pro hráče velmi pravděpodobně i nutnost změnit zažité herní návyky. Jednou z výhod by měla být možnost, respektive nutnost širší analýzy situace na hřišti a myšlení více dopředu.

Virtuální fotbalisté na trávníku by za tímto účelem měli být vybaveni lepší umělou inteligencí. Výsledkem by mělo být smysluplné nabíhání do volných prostorů, případně změna směru podle toho, v jakém postavení se nachází obrana soupeře. Cílem je lepší tvorba nebezpečných šancí. Svým pohybem se dokonce budou snažit na sebe navázat obránce, a vytvořit tak volné prostory pro své spoluhráče.

FIFA 13

Jistých změn jistě dozná i fyzika míče, ale podstatnější bude změna při jeho zpracování. Už nebude platit, že když přihrávka k hráči dojde, ten ji prakticky vždy bez problémů zpracuje. Kvalita zpracování přihrávky bude záviset i na různých "okolních" faktorech, jako je například rychlost přihrávky nebo napadání bránících hráčů.

Již dříve jsme se setkali s takzvaným Player Impact Enginem. Ten se staral o to, že při soubojích hráčů o míč vstupovaly do hry i faktory jako výška či hmotnost zúčastněných. Pokrývá ale i souboje bez míče. Hráči se tak například snaží vytlačit z prostoru soupeře, znepříjemnit mu zpracování přihrávky nebo dokonce údajně i donutit ke špatnému či unáhlenému rozhodnutí.

Spíše jen jako kosmetické vylepšení se ve světle těchto novinek jeví vylepšení v oblasti vedení míče. To by se mělo projevit zejména jednodušším a efektivnějším řešením situací jeden na jednoho. Tím pádem se lze lépe dostat do přečíslení a následně do nebezpečných gólových situací.

Fotogalerie

"Na papíře" to zatím vypadá slibně. Otázkou ovšem je, nakolik budou všechny tyto novinky hře prospěšné, respektive použitelné. Není to totiž zase až tak dávno, co se v sérii FIFA objevila nechvalně známá funkce Off The Ball. Ta měla hráčům umožnit ovládat i nabíhání spoluhráčů do volných míst. Ve výsledku se ale u hráčů nesetkala s předpokládaným úspěchem, a tak se od té doby již neobjevila.

Vzhledem k trendu posledních let, kdy se značka FIFA zřekla všech experimentů a začala od základů budovat poctivý fotbal až do dnešní vysoké kvality, se dá předpokládat, že autoři vědí, co dělají.

Hra vyjde tradičně začátkem podzimu a mimo hlavních současných platforem se objeví i na platformách mobilních a dokonce ještě i na PlayStation 2 a PSP.





Nejčtenější

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

SNES Mini - evropská verze
Zpátky do devadesátek. V září vyjde retro konzole SNES Mini

Na úspěšnou retro konzoli NES Mini, kterou přestalo Nintendo i navzdory vysoké poptávce vyrábět, letos v září naváže SNES Mini. Vrátíme se tak do devadesátých...  celý článek

Bethesda.net Launcher
Blýská se na lepší časy? Nový Quake nebude vyžadovat vlastního klienta

Plná verze hry Quake Champions již nebude vyžadovat instalaci Bethesda.net Launcheru jako aktuální beta verze.   celý článek

Gary Oldman ve Star Citizen
Nejsme ve finanční tísni, vyvrací autoři Star Citizen

Chris Roberts a jeho tým vyvracejí domněnky, že by hra, která vybrala od fanoušků přes tři miliardy korun, byla ve finančních potížích.  celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Další z rubriky

Hitman (2016)
Vyzkoušejte si úvodní epizodu Hitmana zdarma

První epizoda skvěle hodnoceného Hitmana z loňského roku je ode dneška k dispozici zdarma na všechny platformy.  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.