Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

FIFA 13 chce změnit myšlení fotbalistů i hráčů

aktualizováno 
Nejpopulárnější fotbalová série současnosti si pro nový ročník dala za cíl zvýšit míru realismu. Toho chce dosáhnou především novinkami na poli umělé inteligence virtuálních fotbalistů.

Tvůrci z EA Sports změny pro nadcházející díl charakterizují úderným sloganem "FIFA 13 mění pravidla hry". Je to sice značně nadsazené, protože se z fotbalu nestane koňské pólo, ale přinejmenším z prvních ukázek a specifikací se zdá, že by posun od posledního dílu mohl být dost znatelný.

Autoři se chlubí novou "inteligencí v útoku". Tato vlastnost by měla přinést pestřejší možnosti pro průnik obranou soupeře, ale zároveň pro hráče velmi pravděpodobně i nutnost změnit zažité herní návyky. Jednou z výhod by měla být možnost, respektive nutnost širší analýzy situace na hřišti a myšlení více dopředu.

Virtuální fotbalisté na trávníku by za tímto účelem měli být vybaveni lepší umělou inteligencí. Výsledkem by mělo být smysluplné nabíhání do volných prostorů, případně změna směru podle toho, v jakém postavení se nachází obrana soupeře. Cílem je lepší tvorba nebezpečných šancí. Svým pohybem se dokonce budou snažit na sebe navázat obránce, a vytvořit tak volné prostory pro své spoluhráče.

FIFA 13

Jistých změn jistě dozná i fyzika míče, ale podstatnější bude změna při jeho zpracování. Už nebude platit, že když přihrávka k hráči dojde, ten ji prakticky vždy bez problémů zpracuje. Kvalita zpracování přihrávky bude záviset i na různých "okolních" faktorech, jako je například rychlost přihrávky nebo napadání bránících hráčů.

Již dříve jsme se setkali s takzvaným Player Impact Enginem. Ten se staral o to, že při soubojích hráčů o míč vstupovaly do hry i faktory jako výška či hmotnost zúčastněných. Pokrývá ale i souboje bez míče. Hráči se tak například snaží vytlačit z prostoru soupeře, znepříjemnit mu zpracování přihrávky nebo dokonce údajně i donutit ke špatnému či unáhlenému rozhodnutí.

Spíše jen jako kosmetické vylepšení se ve světle těchto novinek jeví vylepšení v oblasti vedení míče. To by se mělo projevit zejména jednodušším a efektivnějším řešením situací jeden na jednoho. Tím pádem se lze lépe dostat do přečíslení a následně do nebezpečných gólových situací.

Fotogalerie

"Na papíře" to zatím vypadá slibně. Otázkou ovšem je, nakolik budou všechny tyto novinky hře prospěšné, respektive použitelné. Není to totiž zase až tak dávno, co se v sérii FIFA objevila nechvalně známá funkce Off The Ball. Ta měla hráčům umožnit ovládat i nabíhání spoluhráčů do volných míst. Ve výsledku se ale u hráčů nesetkala s předpokládaným úspěchem, a tak se od té doby již neobjevila.

Vzhledem k trendu posledních let, kdy se značka FIFA zřekla všech experimentů a začala od základů budovat poctivý fotbal až do dnešní vysoké kvality, se dá předpokládat, že autoři vědí, co dělají.

Hra vyjde tradičně začátkem podzimu a mimo hlavních současných platforem se objeví i na platformách mobilních a dokonce ještě i na PlayStation 2 a PSP.





Nejčtenější

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Další z rubriky

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.