Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

FIFA 13 chce změnit myšlení fotbalistů i hráčů

aktualizováno 
Nejpopulárnější fotbalová série současnosti si pro nový ročník dala za cíl zvýšit míru realismu. Toho chce dosáhnou především novinkami na poli umělé inteligence virtuálních fotbalistů.

Tvůrci z EA Sports změny pro nadcházející díl charakterizují úderným sloganem "FIFA 13 mění pravidla hry". Je to sice značně nadsazené, protože se z fotbalu nestane koňské pólo, ale přinejmenším z prvních ukázek a specifikací se zdá, že by posun od posledního dílu mohl být dost znatelný.

Autoři se chlubí novou "inteligencí v útoku". Tato vlastnost by měla přinést pestřejší možnosti pro průnik obranou soupeře, ale zároveň pro hráče velmi pravděpodobně i nutnost změnit zažité herní návyky. Jednou z výhod by měla být možnost, respektive nutnost širší analýzy situace na hřišti a myšlení více dopředu.

Virtuální fotbalisté na trávníku by za tímto účelem měli být vybaveni lepší umělou inteligencí. Výsledkem by mělo být smysluplné nabíhání do volných prostorů, případně změna směru podle toho, v jakém postavení se nachází obrana soupeře. Cílem je lepší tvorba nebezpečných šancí. Svým pohybem se dokonce budou snažit na sebe navázat obránce, a vytvořit tak volné prostory pro své spoluhráče.

FIFA 13

Jistých změn jistě dozná i fyzika míče, ale podstatnější bude změna při jeho zpracování. Už nebude platit, že když přihrávka k hráči dojde, ten ji prakticky vždy bez problémů zpracuje. Kvalita zpracování přihrávky bude záviset i na různých "okolních" faktorech, jako je například rychlost přihrávky nebo napadání bránících hráčů.

Již dříve jsme se setkali s takzvaným Player Impact Enginem. Ten se staral o to, že při soubojích hráčů o míč vstupovaly do hry i faktory jako výška či hmotnost zúčastněných. Pokrývá ale i souboje bez míče. Hráči se tak například snaží vytlačit z prostoru soupeře, znepříjemnit mu zpracování přihrávky nebo dokonce údajně i donutit ke špatnému či unáhlenému rozhodnutí.

Spíše jen jako kosmetické vylepšení se ve světle těchto novinek jeví vylepšení v oblasti vedení míče. To by se mělo projevit zejména jednodušším a efektivnějším řešením situací jeden na jednoho. Tím pádem se lze lépe dostat do přečíslení a následně do nebezpečných gólových situací.

Fotogalerie

"Na papíře" to zatím vypadá slibně. Otázkou ovšem je, nakolik budou všechny tyto novinky hře prospěšné, respektive použitelné. Není to totiž zase až tak dávno, co se v sérii FIFA objevila nechvalně známá funkce Off The Ball. Ta měla hráčům umožnit ovládat i nabíhání spoluhráčů do volných míst. Ve výsledku se ale u hráčů nesetkala s předpokládaným úspěchem, a tak se od té doby již neobjevila.

Vzhledem k trendu posledních let, kdy se značka FIFA zřekla všech experimentů a začala od základů budovat poctivý fotbal až do dnešní vysoké kvality, se dá předpokládat, že autoři vědí, co dělají.

Hra vyjde tradičně začátkem podzimu a mimo hlavních současných platforem se objeví i na platformách mobilních a dokonce ještě i na PlayStation 2 a PSP.





Nejčtenější

Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 2 - 21
Krvavý, krátký a předražený. Recenze přídavku k Resident Evil 7

Druhý stahovatelný přídavek k sedmému Resident Evil na sebe nenechal dlouho čekat. Tento prohnilý zákusek je rozříznut na tři kousky a každý chutná úplně jinak.  celý článek

Hidden & Dangerous
Klasická česká série Hidden & Dangerous je poprvé dostupná i digitálně

Taktická série Hidden & Dangerous patří do zlatého fondu českých her. Oba díly však vyšly na přelomu milénia a doposud je nebylo možné koupit digitálně. To...  celý článek

Sniper Elite 4
Trefit na dva kilometry je v Sniper Elite 4 jednodušší než si uvařit kafe

Téměř tři roky jsme museli čekat na to, než studio Rebellion opráší zanesenou hlaveň a vyčistí špinavý okulár odstřelovací pušky tak, abychom si z ní zase...  celý článek

Middle-Earth: Shadow of War
Obchod předčasně prozradil pokračování úspěšné hry Shadow of Mordor

Masakrování orků ve světě Pána prstenů bude pokračovat. Vzniká totiž hra Shadow of War, která navazuje na Middle-earth: Shadow of Mordor z roku 2014.   celý článek

Záběr z reklamy na Nier: Automata
VIDEO: Podívejte se na herní reklamu, kterou v Japonsku nemohou vysílat

Propagační video k titulu Nier: Automata autoři kvůli japonské televizi museli cenzurovat. Zmizely z něj záběry likvidovaných panenek a probodnuté dívky....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.