Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Exkluzivně aktualizováno 
Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace, přesnější ovládání a návrat příběhu Alexe Huntera jsou těmi hlavními taháky.

Loňská FIFA 17 byl jednoznačný úspěch. Jako by nestačil přechod celé hry na nový engine Frostbite, dokázali autoři inovovat i celý žánr sportovních her a přidali do fotbalu příběhovou složku.

Chystaný letošní díl jsem si zkusil na akci EA Play v americkém Los Angeles. Zatímco u ostatních her se tvořily dlouhé fronty, evropská kopaná v USA nikoho příliš nezajímá. Díky tomu jsem měl dost času a mohl si vyzkoušet jak příběhovou kampaň, tak i obyčejnou hru proti opravdovým lidem, aniž by mi přitom někdo nervózně stepoval za zády.

Nová superhvězda

FIFA 18

Graficky FIFA 18 na první pohled příliš vylepšení nepřináší, posun k lepšímu poznáte, až když se dají hráči do pohybu.

Jak během oficiálního představení nového ročníku pravili populární komici Men in Blazers, jméno Alex Hunter bylo v roce 2017 tím nejžhavějším jménem ve fotbalovém světě. Komu se také povede během první sezony skórovat více než 360 milionů gólů, že?

Srandičky stranou, režim The Journey byl jednoznačný úspěch, a tak není divu, že ho nejen ihned okopírovala další série od EA (Madden NFL), ale že se dočká renesance i v letošní Fifě. Kdo by však sázel na to, že i tentokrát půjde o nějakou variantu klasického příběhu, jak chudý kluk ke štěstí přišel, bude na omylu. The Journey ve FIFA 18 začíná přesně tam, kde loni skončila, tedy ve fázi, kdy je mladík Alex na vrcholu popularity. Ale to má brzy změnit.

EA Play 2017

Přestože je FIFA jednou z nejprodávanějších her vůbec, na EA Play u ní byly suverénně nejkratší fronty.

Když přijde nabídka na přestup do Realu Madrid, Alex se navzdory doporučení rodiny příliš nerozpakuje a oznámí svůj úmysl odejít. To mu samozřejmě nemohou odpustit spoluhráči ani fanoušci, a tak Alex vypadává z A týmu a místo hraní jen posedává na lavičce. Když se pak ukáže, že ona nabídka byla vlastně jen podvod, ocitá se Alex v ještě horší situaci než před rokem. Podaří se mu získat zpět ztracenou důvěru okolí a navázat na předchozí úspěchy? To už je jen na vás.

V samotném příběhovém módu se toho moc nezměnilo. Soutěžní utkání se střídají s tréninky a dějovými animacemi, během nichž jen občas zvolíte jednu ze tří možných odpovědí. V zápasech se pak snažíte plnit speciální úkoly jako třeba vstřelit gól, nenechat se vyloučit či desetkrát přihrát. V EA se evidentně řídili okřídleným „nespravuj, co není rozbité“, a jelikož tento mód pořád působí neokoukaně, ani to příliš nevadí.

Zpátky už to nejde

FIFA 18

Díky motion captaringu je Ronaldo ve hře jako živý. Kdo ho nemá rád, bude trpět, protože je vidět úplně všude.

Nejdůležitější ze všeho je samozřejmě zpracování hry na trávníku. Snaživý chlapík od EA do mě chtěl v krátkém okamžiku nahustit všechny věci, na které se prý letos zaměřili. Celý tým lidí usilovně dřel po celý rok, aby přinesl tu nejlepší fotbalovou simulaci na světě, takže umělá inteligence je chytřejší, animace plynulejší, ovládání detailnější, grafika hezčí... podobných řečí budou propagační materiály plné, ale já vám tu spíše popíšu změny, kterých jsem si v těch několika zápasech opravdu všiml.

Na první pohled patrné jsou plynulejší animace hráčů. Přechody mezi jednotlivými pohyby jsou daleko rychlejší a přirozenější, díky čemuž hra působí opět o něco realističtěji a hlavně se lépe ovládá. Ono to nasnímání Ronalda pro motion capture asi opravdu k něčemu bylo, člověk má pocit, že hráči reagují na kvedlání gamepadem daleko přesněji. Trochu se změnil systém centrů, které nyní nabízí více variant provedení. Bude to chtít hodně tréninku, ale výsledkem je mnoho unikátních situací, ne jen opakování několika málo funkčních postupů.

FIFA 18

V režimu Ultimate Team si budete moci zahrát i s největšími legendami fotbalu jako Ronaldo Nazário, Maradona, Pelé, Lev Jašin a další.

Otestoval jsem jedním zápasem umělou inteligenci a žádná revoluce se nekoná, dokonce se obávám, že zůstane i nechvalně proslulé „podvádění“. To takhle během první půle vstřelíte dva góly a máte celý zápas pod kontrolou, ale pak počítač zařadí na vyšší rychlost a z vás je najednou statista. Během příběhového módu Journey bych skriptování ještě dokázal pochopit, ale v obyčejných zápasech?

Naštěstí se po chvíli odněkud vyloupl sympatický Španěl, který mě vyzval na souboj. Sice samozřejmě lhal o svých schopnostech, pod pojmem „trochu to umím“ bych si představil něco jiného než tisíc odehraných zápasů, jak z něho později vypadlo. Ale nevadí, alespoň jsem se něčemu přiučil. Prohrál jsem sice 0:2 a vyzkoušel si především tu obrannou část hry, ale jak už to tak bývá, zážitek to byl daleko intenzivnější než proti počítači. Nakonec jsme se shodli, že pocit ze hry je zase o něco příjemnější než dříve.

Závěrem

Zatím to vypadá, že ani letos fandové fotbalu neušetří. Pokud u Fify trávíte hodně času, nákup se rozhodně vyplatí. Byť žádná ze změn není vyloženě revoluční, znatelný posun tu bez diskusí je. Mnoha úprav se má také dočkat nesmírně populární mód Ultimate Team, v němž si lidé sestavují vysněný tým z fotbalistů, pořízených za skutečné peníze. Pro EA je to zlatý důl, a proto se na něj velice soustředí, ale co to konkrétně bude znamenat v praxi, to ještě přesně nevíme.

Všechna tvrzení výše berte s rezervou, přeci jen to budou ještě nějaké tři měsíce do vydání a leccos se může ještě změnit. Ovšem s nejvyšší pravděpodobností jen k lepšímu.

Autor:




Nejčtenější

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

NHL 18
Tváří NHL 18 bude famózní Connor McDavid, změny budou spíše kosmetické

Od nočního představení NHL 18 se příliš nečekalo, přesto je jeho chystaná náplň zklamáním. Největšími novinkami jsou přepracované ovládání hokejky, arkádový...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Letošní ročník Gamescomu osobně zahájí Angela Merkelová

Německá kancléřka poprvé v historii zahájí největší herní výstavu na světě. Je to důležitý krok nejen pro samotný Gamescom, ale i pro herní průmysl jako takový.  celý článek

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Další z rubriky

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Šaty a sukně do 350,-
Šaty a sukně do 350,-

Udělejte si radost bez výčitek.




GTA 5GTA 5

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.