Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Film Dead Space: Aftermath je stejně brutální jako hra, propojuje její děje

  15:49aktualizováno  15:49
Snímek vytváří příběhový můstek mezi prvním a druhým dílem hry a úspěšně kloubí jejich hlavní znaky: hrůzu a krutost.

Dead Space: Aftermath

Jako hráči jsme si již pomalu zvykli, že ty nejúspěšnější videohry se stávají předlohou pro filmové paskvily, které dělají originálům spíše ostudu. To však není případ vesmírné hororové série Dead Space, kterou doprovází animované filmy, rozšiřující mytologii celé série.

Po výborném Dead Space: Downfall z roku 2008, který u nás na DVD vyšel pod názvem Mrtvý vesmír, jsme se nyní dočkali druhého animovaného snímku. A pokud jste ještě nehráli Dead Space 2, doporučujeme shlédnout nejprve Aftermath.

Zdrůdný vliv artefaktu

Příběh přináší osudy čtveřice, které se podařilo přežít masakr na vesmírné lodi USG O'Bannon. Koráb byl vyslán k zničené planetě Aegis VII známé z prvního dílu hry. Úkolem posádky je vyzvednout úlomky vesmírného artefaktu zvaného Marker, který přetváří mysl i těla lidí v nepředstavitelné děsy.

Jsou to úlomky ze stejného artefaktu, který se zdánlivě podařilo zlikvidovat inženýrovi Isaacovi Claarkovi. Jádro planety je však značně nestabilní, země se propadá a z jejího nitra tryská láva. A jakmile se k úlomku artefaktu dostane šéf bezpečnosti Nick Kuttner, jeho mysl se začne proměnovat.

Masakr na sebe nenechá dlouho čekat, jádro planety se začíná bortit a mrtvých přibývá. Úlomek artefaktu se však na USG O'Bannon nakonec podaří dostat, což ve výsledku znamená brzkou zkázu lodi. K rozpadajícímu se korábu je brzy vysláno vojenské plavidlo s cílem získat artefakt a zjistit, co se přihodilo.

Dead Space: Aftermath

Ústřední motiv zachován

Dead Space je jako videohra, film, kniha či komiks především o strachu. Ten v Aftermath nabývá hned několika podob. Povedený je výslech, při kterém posádku děsí její vlastní bojácnost, klaustrofobie či arachnofobie. Posádka se však nakonec rozpovídá o krvavém incidentu a získané informace jsou u výslechu důležitější než jejich život.

Mezi přeživší patří i doktorka Isabella Cho, o které se více dozvíte v druhém díle hry či hrdina Nolan Stross, jedna z nejdůležitějších postav Dead Space 2. Právě jeho činy jsou tím, co film s hrou spojuje nejvíce. On a Isaac totiž byli vystaveni zhoubnému vlivu mimozemského artefaktu po nejdelší dobu.

Dead Space: Aftermath

Rozpačitá kombinace 2D a 3D

Dead Space: Aftermath se odehrává v okamžiku příletu Braxu k USG O'Bannon. Dění, které je ze "součanosti", reprezentuje trojrozměrná počítačová animace, zatímco vzpomínky vyslýchaných jsou zpracovány klasickou 2D animací.

Celý příběh se tak skládá z aktuálního dění a čtyř vzpomínkových příběhů, které dávají dohromady celé hororové dílo. Nápad to ovšem není nijak originální a výsledek nevypadá, jak by si zasloužil. Trojrozměrná animace působí zastarale, pohyb postav vypadá kostrbatě a celé zpracování je cokoliv, jen ne strašidelné.

Postavy v dvourozměrné animaci se značně liší od jejich 3D verzí. Největšího omylu se tvůrci dopustili u Kuttnerovy dcery Vivian, která je v "současnosti" černoška, zatímco v dvourozměrných vzpomínkách má pleť bílou.

Naopak 2D animace je povedená i nápaditá a Strossova šílenost je ve filmu možná ještě děsivější, než v samotné videohře.

Dead Space: Aftermath

Lepší než konkurence

I když je film krvavou podívanou, masakrů bylo více v předcházejícím Dead Space: Downfall. Změna tak nemusí být všem fanouškům po chuti, postavy a jejich psychika však díky tomu získaly více prostoru. Ani Dead Space: Aftermath se ovšem neštítí zakrvácených zdí, utrhaných končetin či jiných tradičních vývevů, které jsou otiskem tohoto světa.

Širokou veřejnost film zřejmě neosloví, hráče by však zaujmout mohl. Přes nepopiratelné chyby považujeme Dead Space: Aftermath za kvalitnější adaptaci než řadu hollywoodských pokusů o zfilmování her.

Film vyšel v evropském regionu 25. ledna na DVD i Blu-Ray a v českých obchodech zatím není k dostání.

Hodnocení: 70 %

Autor:


Témata: Země (planeta)


Nejčtenější

ARMS
Představení postav a zbraní z neotřelé bojovky ARMS na Switch

ARMS je slibná bojovka na Nintendo Switch, která využívá pohybového ovládání. Hrát ovšem půjde i tradičně přes tlačítka. Podívejte se na hratelné postavy a...  celý článek

No Man's Sky
Fanoušek snů? Utratil 109 tisíc kvůli nejkritizovanější hře roku 2016

Hra No Man’s Sky jednoho Američana vedla ke změně platforem, nákupů tří kopií ale i řady fandovských předmětů. Řeč o kontroverzním titulu, jehož autoři loni...  celý článek

Lego Worlds
Vysněnou virtuální hračku kazí bugy a špatné ovládání. Recenze Lego Worlds

Lego Worlds, vysněná virtuální hračka pro všechny milovníky slavných kostiček, se po dvou letech „válení“ v nedokončené verzi na Steamu konečně dostává na naše...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
V parádní slevové akci koupíte výhodněji Tomb Raider, Hitmana i Deus Ex

Vydavatelství Square Enix spustilo slevy, díky kterým výhodněji zakoupíte celou řadu z jeho značek. Na výběr jsou například Final Fantasy XV, Life is Strange...  celý článek

Streets of Rogue
Tohle nezvládneš, ty nulo. Titul paroduje výukové pasáže a herní klišé

Chválí vás za nic. Přesně tak mnohdy působí výukové sekce ve hrách, kde si máte osvojit základy ovládání. Vyskočit, vystřelit, učinit krok vpřed. Nezávislý...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.