Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Filmová hra pro děti Wall-E - robotek se zamiloval

  0:01aktualizováno  0:01
Podle nového filmu studia Pixar si můžete zahrát příjemnou dětskou hříčku s robůtkem v hlavní roli.
60

WALL-E

Platforma: PC
Výrobce: Heavy Iron Studios

  • není to úplně obyčejná dětská hloupost
  • docela zábavné a místy adrenalinové mise
  • poměrně brzy se ohraje
  • malá příběhová spjatost s filmem

Solidní dětská zábavička, která nemá ambice být velkým titulem, ale za příznivou cenou a v kvalitní lokalizaci dokáže mladé publikum zaujmout a chvíli podržet u obrazovek. Mise jsou zábavné a místy i zajímavé, jen ten stereotyp se dostaví až příliš rychle.

Herní karta

Wall-E (PC)Do kin se chystá novinka od renomovaného studia Pixar jménem Wall-E, a přestože zaznívají hlasy, že se jedná o nejslabší počin těchto animátorských kouzelníků, jejich logo je stále zárukou určité kvality a především zisků.

Film sleduje příběhy odpadkového robůtka, jenž sklízí smetí už dobrých sedm set let a v této podřadné činnosti vidí službu něčemu většímu.

Věci samozřejmě naberou jiný, mnohem bláznivější spád, když se plechová pixla, ne nepodobná hrdinovi z filmu Číslo 5 žije, beznadějně zamiluje. Působí to docela divně, ovšem účelem této recenze není soudit, co se Pixaru povedlo nebo povede vysekat z filmu, nás zajímá výhradně hra. Už se párkrát stalo, že podle hvězdného snímku vznikl naprostý herní brak a naopak podle průměrného filmu už jsme hráli i celkem povedené kousky.

Wall-E (PC)Wall-E je naprosto klasickým zástupcem své škatulky, když sleduje příběh své filmové předlohy pouze z rychlíku a příliš se jím nezabývá. Naopak by se dal popsat jako kompilace miniher, jež jsou všelijakým způsobem poslepovány na sebe.

Robůtek není úplně obyčejným hrdinou, jakým by bylo třeba nějaké obyčejně chodící a mlátící zvíře. On má totiž svá specifika. Hra jich sice využívá trestuhodně málo, přesto však dokáží ovlivnit hratelnost natolik, že v důsledku Wall-E není úplně tradiční herní skákačkou, i když tyto principy se kdesi v jeho útrobách skrývají.

Gameplay video

Co se týče herní náplně, dost záleží na misi, kterou máte zrovna splnit. Někdy je potřeba dostat se z místa na místo skrz svého druhu opičí dráhu. Neustále narážíte na nějaké překážky, které musíte co Wall-E (PC)možná nejrychleji zdolat. Buď vás totiž žene časový limit, nebo potřebujete někoho dostatečně rychle stíhat.

To je občas docela frustrující, protože jedinec či stroj, kterého máte následovat, jezdí až příliš rychle, a pokud cestou uděláte – a na prvních několik pokusů je to prakticky jisté – nějakou chybu, budete za ní platit opakováním celé, naštěstí většinou relativně krátké úrovně. Jedinými způsoby, jak dojít k cíli, je buď dokonalá znalost všech mechanismů, jež na vás hra může vybalit, popřípadě memorování chytáků v dané úrovni.

Hry podle animáků pro děti
Zatímco dříve stačilo vymezit škatulku her, které vznikají na motivy filmu, dnes už i v této oblasti máme řadu nuancí. Vlastní kategorii si již dokázaly vytvořit hry podle komiksových filmů a samozřejmě také gamesy na motivy stále hojnějších animáků. Ať už to je Hledá se Nemo, Ratatouille nebo Madagaskar, žádný z tvůrců si nemůže nechat ujít potenciální zisky, které jsou v herní branži stále vyšší, obzvlášť když děti tak nesnesitelně kňučí, že tuhle hru vážně chtějí.

Právě to takové tituly poměrně jasně vymezuje. Aby děti mohly kňučet, musí jim být na míru ušita především hratelnost, což tyhle kousky do jednoho odsuzuje mezi tituly, s nimiž si odrostlejší příliš neužijí.

Na druhou stranu ale zase není čeho se bát. Pokud nejste nerváci, opravdu silné znechucení se nedostaví, už jen proto, že pokaždé víte, v čem jste udělali chybu a při dalším pokusu ji na tom samém místě s velkou pravděpodobností již neuděláte. Abychom byli konkrétnější, tak zmíníme,Wall-E (PC) že v tomto typu úrovní narazíte nejčastěji na nejrůznější zrychlovací platformy, které vám dodají dostatečnou rychlost a rozjezd pro přeskok propasti či žhavých těles, na která nesmíte najet.

Jindy se zase musíte s robotem srolovat do formy jakési krabice, abyste se protáhli pod překážkami. Pak je zase třeba se chvíli vyhýbat pohybujícím se objektům, udržet se na úzké kladině, popřípadě překonat něco lehkým prostorovým myšlením zavánějících prvků. Kolem a kolem nic složitého, co by nezvládlo osmileté dítě, i když s patřičnými komplikacemi. Jinak by to ani nebyla zábava.

Narazíte také na několik střílecích misí, které ale patří spíše k tomu horšímu, jelikož akce evidentně nebyla vývojářskou prioritou a zážitek tomu docela odpovídá. Prostě jedete a sestřelujete prakticky vše, co se hne. Opět platí, že je potřeba se probít na konec úrovně. Nechybí ani lehké hádanky, kdy Wall-E (PC)je třeba být aspoň trochu tvůrčí. Znamená to třeba přesouvat předměty z místa na místo, abyste se mohli někam dostat.

Docela zábavné jsou pak rychlé "sjezdové" pasáže. V nich se dostanete do takřka surreálně zpracovaných úzkých koridorů, které se svažují směrem dolů. Robůtek se pochopitelně valí stále vyšší rychlostí, zatímco vy se musíte postarat, aby jízda byla plynulá a zbytečně se nenaráželo do překážek.

Některé z nich ostatně lze rozbít transformací ve zmíněnou pevnou bednu. Občas je zapotřebí zdolat nějakou propast za pomocí skokánku, ale jinak žádné zázraky nečekejte.

Ovšem robůtek Wall-E není jedinou filmovou postavičkou, kterou ve hře můžete ovládat. Nechybí totiž ani EVE. Ta se ovládá značně odlišně – vystřeluje lasery, scanuje objekty a umí vysílat elektrické vlny, Wall-E (PC)jimiž posunuje a aktivuje předměty.

Na první pohled je zážitek u obou postav hodně jiný, ovšem brzy zjistíte, že rozdíly nejdou ani zdaleka do hloubky a výhody či schopnosti každého "stroje" se využívají jen zřídka. K vrcholům potom patří, když v misi oba charaktery kooperují.

Jednou z největších výhod hry je skutečnost, že se své předlohy silně drží po vizuální stránce, takže vyvolává reminiscence na originál. Navíc se poměrně uspokojivě podařilo vyladit také technologii, která je překvapivě na výši, a přesto běží i na průměrném hardware. Stejně tak zvuky neurazí a naopak potěší, že se hudba drží filmových melodií.

Dohromady to dělá vcelku obyčejnou hříčku doplňující film, která však do zástupu her podle animáků vnáší pár podařených prvků daných předlohou, takže se hraje jako příjemná kompilace miniher. Samozřejmě nejde o nic, co by dokázalo zaujmout dospělého a zkušeného hráče, ovšem dá se očekávat, že dětské publikum v případě úspěchu filmu odolá jen stěží.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

85 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 280 čtenářů

Témata: Robot


Nejčtenější

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.