Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co je to Final Fantasy VII a proč je remake důležitou herní událostí?

aktualizováno 
Japonská hra na hrdiny Final Fantasy VII z roku 1997 dobyla srdce milionů hráčů po celém světě. Po necelých dvaceti letech vyjde plnohodnotný remake pro PC a PlayStation 4. Co je to fenomén Final Fantasy VII, jaké jsou jeho přednosti a proč se jej vyplatí sledovat, shrnuje následující článek.

1.Příběh

Díly série Final Fantasy na sebe zpravidla nenavazují, a nemusíte se tak bát, že byste nasakovali do rozjetého vlaku. Příběh Final Fantasy VII chytne a nepustí hned z několika důvodů. Děj je zasazen do techno-magického světa, v němž nechybí industriální metropole, ruiny prastaré civilizace, vojenské základny, obří zábavní park či malebné vesničky. Lokací je zkrátka spousta a každá má svoji vlastní atmosféru. Hlavním tématem příběhu je snaha o záchranu planety, cesta za pomstou i vlastním sebepoznáním.

Final Fantasy VII Remake

Final Fantasy VII Remake

Během vašeho putování narazíte na hezkou řádku nezapomenutelných postav s vlastními příběhy. Final Fantasy VII je však jednou z mála her, kdy vám k srdci nepřirostou jen hlavní hrdinové, ale i vaši protivníci. Úhlavního zlosyna Sephirotha přitom můžeme s klidným svědomím označit za jednoho z nejhrozivějších padouchů herní historie.

V čem tkví kouzlo hlavních hrdinů? Hra se nikdy nebojí jít do hloubky a pořádně jejich motivaci a psychologii osvětlit. Scénář je navíc tak dobrý, že podobné odbočky se nedějí prostřednictvím vedlejších misí, ale místo toho jsou součástí hlavní dějové linie. Budete se smát i brečet. Sledování Sephirothovy pozvolné proměny z elitního vojáka v ničivé fanatické monstrum přitom platí za jednu z nejpůsobivějších částí hry.

Dokáže kouzlo příběhu zachytit i remake? Mírné obavy panují v případě dabingu. Originál se obešel bez namluvení a minimalistické animace jednotlivých postav krásně vyjadřovaly jejich reakce a nálady. Je to jako se snažit převést němé loutkové divadlo do dramatu s živými herci.

Final Fantasy VII

Final Fantasy VII

Final Fantasy VII

Final Fantasy VII

2.Originalita

Originalita je druhou velkou devizou hry. Přitom však platí, že čím méně japonských her nebo titulů ze série Final Fantasy jste hráli, tím více bude sedmička působit svěžím dojmem. Zapomeňte na elfy nebo trpaslíky, zapomeňte na pohádková království nebo boje s nemrtvými. Nic takového tady nenajdete.

Během cestování po unikátním světě narazíte na panoptikum bizarních monster, budete ovládat absurdně silná kouzla i speciální útoky, při kterých vás budou od všech těch záblesků bolet oči. K tomu patří i vyvolávání mytologických bytostí, mezi kterými nechybí Odin, Shiva nebo Hades. A vaše družina? Vedle těch tradičnějších postav v ní nechybí tvrďák s kulometem místo ruky, mluvící červený vlk nebo upír, kterého tvůrci do hry zapracovali ještě předtím, než se po světě rozmohla teenagerská módní vlna „drákulů.“

Final Fantasy VII Remake

Final Fantasy VII Remake

3.Rozsah

Původní Final Fantasy VII zabrala desítky hodin, a pokud jste se pokusili získat ta nejmocnější kouzla a porazit s nimi ty nejtěžší protivníky ve hře, znamenalo to hodně práce navíc. Ve Final Fantasy VII na vás čekaly i minihry, tajemství a skryté questy, které by bylo škoda minout. S ohledem na rozdílnost jednotlivých lokací a celkový rozsah původní hry je pak pochopitelné, že se tvůrci remaku rozhodli pro epizodický model. Jednotlivé části a lokace by díky tomu neměly být zpracovány povrchně a z předlohy by se nemělo nic škrtat.

Final Fantasy VII: Remake

Final Fantasy VII: Remake

4.Rozmanitost

Vývojářům původní hry bylo jasné, že takto rozsáhlou hru je třeba neustále obzvláštňovat a měnit její tempo. Rozmanitost je zde proto na prvním místě a prostupuje prakticky všemi herními prvky. Ať už se bavíme o postavách a lokacích, hudebním doprovodu, rozdílných útocích a kouzlech, nepřátelích, nebo řadě miniher, ve Final Fantasy VII narážíte na nové prvky prakticky na každém kroku.

V jednu chvílí se vaši hrdinové převlékají za lehké děvy, aby zmátli mafiánského bosse, jindy v rámci minihry prcháte na motorce a sekáte po dotírajících nepřátelích ohromným mečem. Tu v přestrojení za nepřátelského vojáka napodobujete pohyby ostatních gruntů na vojenské přehlídce, tam se zase ujímáte velení a vojenskou bitvu s armádou protivníka svádíte v rámci strategické minihry. Mohli bychom pokračovat dále a dále. Při hraní Final Fantasy VII prostě stereotyp nehrozil a ta úžasná zásoba nápadů by vyšla na několik samostatných her.

5.Hudba

Skvělým hudebním doprovodem se může pochlubit řada her. Jenže kolik z nich disponuje materiálem na čtyřech samostatných discích, přičemž každá z jednotlivých skladeb je nějakým způsobem chytlavá? Kamkoliv se ve Final Fantasy VII hnete, tam vás bude doprovázet melodie, kterou si dost možná budete broukat po cestě do školy nebo do práce. Soundtrack pravděpodobně bude v rámci remaku remasterován, doufejme tedy, že neztratí nic ze své kvality. Zatím doporučujeme pustit si jej v originální podobě.

Final Fantasy VII

Final Fantasy VII

Final Fantasy VII: Remake

Final Fantasy VII: Remake

6.Bojový systém

Největší obavy se v souvislosti s remakem Final Fantasy VII týkají soubojového systému. Originál si vystačil s klasicky náhodnými souboji na kola. Dokud na postavičku nepřišla řada, prostě stála na místě a od protivníků trpělivě schytávala rány. Tvůrci podobný model považují za překonaný, respektive se bojí, že by širší publikum již nedokázal oslovit.

Proto se bude tentokrát vše odehrávat v reálném čase, byť některé útoky budou nejspíše k dispozici až po uplynutí určitého časového limitu. To se bude pravděpodobně týkat i obzvlášť silných útoků, během kterých vaše postava v klasicky japonském stylu zdánlivě nepřítele rozseká na nudličky, ve výsledku mu však ubere jen kus života. Podobně fungovala i vyvolávací kouzla. V rámci jednoho jste například vyrvali nepřátele i s kusem země do vzduchu, kde je za šíleného jekotu sežehl přivolaný drak. Protivníkům se o něco zkrátilo zdraví a jelo se dál.

Chytrý byl i systém materií, v rámci kterého jste si magickými kameny vylepšovali zbraně. Kameny byly různých druhů a daly se vzájemně kombinovat. Pokud jste například materii s názvem All (všichni) zkombinovali s materií Fire (oheň), vaše postavička v rámci tahu mohla způsobit poškození ohněm všem nepřátelům. Podobných kombinací a materií bylo více. Jak bude systém materií fungovat v remaku, zatím nevíme.

Final Fantasy VII: Advent Children

Final Fantasy VII: Advent Children

7.Status legendy žánru

Popularita sedmého Final Fantasy byla taková, že dala vzniknout několika herním odbočkám a dokonce celovečernímu CGI filmu Advent Children. Ten se od ostatních filmů podle her liší především tím, že abyste jeho děj pochopili, musíte Final Fantasy VII nejdříve dohrát. Je to tak, tvůrci měli pocit, že fanouškovská základna je tak masivní, že se jim podobný film natočit vyplatí. A výsledek nedopadl vůbec špatně.

Final Fantasy VII je důležitý milník v žánru japonských her na hrdiny, když tento typ her pomohl popularizovat pro západní publikum. O tom, zda je to nejlepší díl série, se budou vést věčné spory (nejčastěji bývá kromě sedmičky zmiňována šestka a devítka), na jejích kvalitách to však nic nemění. Kdy se první epizody remaku dočkáme, zůstává zatím nejisté. Originál je však k dispozici téměř všem. Koupit si jej můžete nejen pro PlayStation nebo na Steamu, ale také ve verzi pro mobilní zařízení na Google Play nebo App Store.





Nejčtenější

Mafia 3: Stones Unturned
Kvůli DLC Stones Unturned už se ani nevyplatí znovu Mafii 3 instalovat

Druhý přídavek do Mafie zcela potlačuje věci, kvůli nimž jsme hru měli rádi, a mění ji na obyčejnou střílečku.   celý článek

Sega Forever
Sega Forever sází na nostalgii. Herní klasiky budou na mobilech zdarma

Sega vydá v rámci kolekce Sega Forever hry z konzolí Master System, Mega Drive, Dreamcast a dalších na chytré telefony a tablety s iOS a Androidem.   celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Crossout je multiplayerová hra, v níž si můžete vytvořit libovolné vozítko, s...
Podívejte se na nejoriginálnější vozidla vytvořená ve hře Crossout

Crossout je multiplayerová hra, v níž si můžete vytvořit libovolné vozítko, s nímž pak bojujete proti ostatním hráčům v postapokalyptickém světě. Po několika...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Další z rubriky

Prezentace Devolver Digital na E3
Useknuté končetiny, explodující hlava. I tak vypadá E3 konference

Tisková konference nezávislého vydavatelství Devolver Digital patří mezi nejzajímavější události letošní E3. Byť jsme se toho o chystaných hrách moc...  celý článek

Wolfenstein II: New Colossus
Pět největších překvapení z herního svátku E3 2017

Rozebíráme, které hry, případně oznámení, nás na E3 2017 nejvíce překvapily - v tom dobrém slova smyslu. Neváhejte a o své dojmy se podělte v diskuzi.   celý článek

Grand Theft Auto 5
Take 2 zakázalo fanouškovské úpravy GTA

Právníci firmy, která vydává jednu z nejpopulárnějších počítačových her vůbec, pohrozili tvůrcům nástroje pro tvorbu modifikací žalobou. Ti tak po téměř deseti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.