Final Fantasy XIII-2

Final Fantasy XIII-2

Final Fantasy XIII-2 půjde ve stopách svého předchůdce

  • 4
Tokio (Od zvláštního zpravodaje BonusWeb.cz) - Třináctý díl slavné série her na hrdiny Final Fantasy se nesetkal s až tak velkým ohlasem, na jaký jsme u her této značky zvyklí z minulých let. Bohužel se ale nezdá, že jeho přímé pokračování tento dojem napraví.

Máme totiž obavy, aby to nedopadlo podobně jako v případě Final Fantasy X-2, které rozšiřovalo příběhy postav z desátého dílu a zároveň bylo historicky prvním přímým pokračováním některého z dílů hlavní série.

S Final Fantasy XIII-2 to bude těžké. Má totiž potenciál zaujmout z několika důvodů spoustu hráčů, ale zároveň může neméně lidí ze stejných důvodů i pěkně otrávit. V kostce se dá říci, že se od původní FF XIII odlišuje v ne úplně zanedbatelných ohledech, ale přitom jádro hry zůstalo stejné.

Podle dema předvedeného na letošní Tokyo Game Show se zvýšila dynamika a spád hry. To znamená, že v herních lokacích přibylo postav, s nimiž si lze popovídat nebo spustit nějakou další interakci. Tyto postavy vás pak pomáhají nasměrovat k řešení daného úkolu, nebo vám úkoly samy zadávají. Zároveň se zdálo, že bude k dispozici i větší množství "nalezených předmětů" jako jsou lékárničky nebo peníze.

Větší spád a napětí hře dodává prvek kontextového ovládání při soubojích. Bojuje se standardním stylem, ale souboj bývá čas od času proložen nutností stisknout požadované tlačítko. Tím se spustí například silný útok, efektní úhyb nebo nějaký jiný manévr, který při standardním hraní nebývá k dispozici v základní sestavě útoků.

Final Fantasy XIII-2

Není to samozřejmě nic nového pod sluncem, ale v tomto případě to působí skutečně svěže a příjemným způsobem vás to udržuje v pohotovosti i v okamžicích, kdy byste za jiných okolností jen mechanicky tiskli jedno či dvě tlačítka. Na druhou stranu to ale hráče nijak neomezuje ani nestresuje. Na provedení požadované akce dává hra velkorysý dostatek času.

Jinak ale souboje fungují prakticky úplně stejně jako v původní Final Fantasy XIII. To znamená, že na základě úrovně postavy je k dispozici jakýsi "celkový prostor" pro akci, do něhož je potřeba co nejvhodněji poskládat jednotlivé útočné, obranné, magické nebo léčivé elementy, které se pak provedou všechny po sobě najednou.

Final Fantasy XIII-2

Stejný je i systém tvorby bojových schémat ve skupině postav, takzvaných Paradigmat. Můžete si tak připravit několik "šablon" s různými kombinacemi povolání postav a mezi nimi pak v průběhu boje podle potřeby přepínat.

V demu byla skupina složena ze dvou členů, konkrétně ze dvou nově hratelných postav Leona a Serah. Jejich přednosti nebo nedostatky však zatím nebylo možné pořádně prozkoumat. Hratelná ukázka byla s ohledem na dlouhodobější povahu her na hrdiny velmi krátká a obě postavy byly na příliš nízkých úrovních, takže měly k dispozici pouze základní techniky.

Final Fantasy XIII-2

Grafická stránka přímo ve hře nás nijak zvlášť nezaujala, ale značně to vyrovnávají vcelku hustě vkládané filmečky, které tvůrcům z firmy Square Enix již tradičně jdou velmi dobře.

Final Fantasy XIII-2 se tak zatím jeví jako poměrně rozporuplný titul. Zcela nepochybně totiž disponuje nespornými kvalitami. Bude ale zajímavé sledovat po vydání reakce odborné kritiky a široké hráčské veřejnosti. Bude pro ně tato hra svou vyšší dynamikou až příliš odlišná od svého přímého předchůdce, nebo budou obě hry většinou považovány naopak za příliš stejné?

Sami si budete moci udělat obrázek po 3. únoru příštího roku, kdy hra vychází v Evropě pro platformy PlayStation 3 a Xbox 360.

Final Fantasy XIII-2

Témata: Playstation 3, Xbox